Perhoskirjoahvenista
Valvoja: Moderaattorit
-
kimsl
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Perhoskirjoahvenista
Olisi kiva kuulla teidän juttujanne perhoskirjoahvenista ku niitä on itelläkin. Ja ois kiva jos laittasitte kuvia
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
-
Minttulikka
- Starting Member

No voihan viude, eivätköhän kude uudelleenkin. Mä ostin aivan ihanan perhospojan jokunen viikko sitten, oli ollut äkäinen edellisessä kodissaan ja vihoitellut puolisolleen. Nyt oli mulla muutaman viikon yksikseen ja otin riskin ja ostin sille likkakaverin.kimsl kirjoitti:Eikö kenelläkään ole mitään kerrottavaa?![]()
Mutta mulla ne kuti ja joku söi kudun, luultavasti täpläpartamonnit
Millaisia eri muunnoksia perhoskirjareista on? Mulla on tolla pojalla ihan jumalattomat evät, en ole vielä tollaseen ennen törmännyt missään kaupassa tms.
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Huntu eväinenhän se ukko on minkä multa ostit...Kiva kuulla, että tulevat juttuun.Minttulikka kirjoitti:
No voihan viude, eivätköhän kude uudelleenkin. Mä ostin aivan ihanan perhospojan jokunen viikko sitten, oli ollut äkäinen edellisessä kodissaan ja vihoitellut puolisolleen. Nyt oli mulla muutaman viikon yksikseen ja otin riskin ja ostin sille likkakaverin.Pari ekaa päivää poika oli vähän epäluuloinen mutta samalla kiinnostunut ja nyt menevät sulassa sovussa tuolla altaassa (reilu 500 l)
Millaisia eri muunnoksia perhoskirjareista on? Mulla on tolla pojalla ihan jumalattomat evät, en ole vielä tollaseen ennen törmännyt missään kaupassa tms.
Meillä tuo yksin jäänyt naaras nyt kaivelee kuoppia akvaan... Raasu, kun ei sille ole miestä. Enkä ole kyllä ostamassakaan kun rouva on jo sen verran iäkäs ettei taida kannattaa.
Kuvakkeita tuosta Minttulikan ostamasta ukosta + meitin akasta löytyy tuolta: Kuvablogi
http://kuvablogi.com/nayta/1046999/
Kirjoahvenpariskunta kutupuuhissa 14.4. Seuraavana päivänä söivät kutunsa. Eilen 20.4. uusi kutu taas kehissä. Vielä ei oo kutu hävinny ja molemmat ahvenet vahtii aika ansiokkaasti. Toivottavasti tällä kertaa tulee kalavauvoja.
Kirjoahvenpariskunta kutupuuhissa 14.4. Seuraavana päivänä söivät kutunsa. Eilen 20.4. uusi kutu taas kehissä. Vielä ei oo kutu hävinny ja molemmat ahvenet vahtii aika ansiokkaasti. Toivottavasti tällä kertaa tulee kalavauvoja.
Ei tullu kalavauvoja. Taas oli kutu syöty kun tulin kotiin. Ruokin niitä sen verran, ettei ainakaan nälkäänsä sitä vetäny.
Kohta taitaa perhoset taas kutea. Pitäiskö osa kudusta ottaa talteen kelluvaan poikasaltaaseen? Vai hiffaiskohan noi ens kerralla jo, et ei niitä poikasia tuu, jos kudun pistelee poskeen?
Kohta taitaa perhoset taas kutea. Pitäiskö osa kudusta ottaa talteen kelluvaan poikasaltaaseen? Vai hiffaiskohan noi ens kerralla jo, et ei niitä poikasia tuu, jos kudun pistelee poskeen?
Sunnuntaina tai eilen oli kutemiset käynnissä. Tänään kuduille on ilmestynyt pyrstöt. Ne on kuin pieniä valkoisia nuijapäitä - tai isoja siittiöitä, jotka hyppivät pohjasta ja saavat kalavanhemmat hermoilemaan. Liian kauas parvesta karanneet vauvat otetaan kiinni ja syljetään takaisin parveen. Kun vauvat tosta vielä kasvaa, niillä tulee aikamoinen kiire vauvojensa kanssa. Olisi hurjan hauskaa, jos poikaset pääsisivät kasvamaan kunnon kokoisiksi kaloiksi.
----------------------
Missä vaiheessa kalanpoikaset on ns. luovutusiässä? Eli kuinka vanhana kalan voi antaa pois niin, että se pärjää yksinään suuressa maailmassa?
----------------------
Missä vaiheessa kalanpoikaset on ns. luovutusiässä? Eli kuinka vanhana kalan voi antaa pois niin, että se pärjää yksinään suuressa maailmassa?
-
juranine
- Starting Member

- Sukupuoli: Mies
perhoskirjoahvenet kutee
Mullakin perhoset kutee nyt. Ostin 2 pariskuntaa Sellon faunatteresta reilu kuukausi sitten ja nyt toinen pariskunta päätti tehdä kudun akvaarion 3D-taustan taakse. Lehtikala pariskunta teki oman kutunsa pari viikkoa sitten vallisnerian lehdelle ja partamonneillakin on kutu vahdittava saviluolassa.
Ainoat kalat mitkä eivät ole vielä lisääntyneet ovat salamanteriplekot ja punaiset noitamonnit.
Ainoat kalat mitkä eivät ole vielä lisääntyneet ovat salamanteriplekot ja punaiset noitamonnit.