MP Scubaline
Valvoja: Moderaattorit
MP Scubaline
Kiinnostus heräsi nyt 126 litraista MP Scubaline-pakettia kohtaan. Siinä kun olisi kätevästi kaapisto mukana.
Onko kokemuksia näistä?
Hyviä/huonoja puolia?
Erityisesti kiinnostaa kaapiston laatu/kestävyys/tukevuus.
Onko kokemuksia näistä?
Hyviä/huonoja puolia?
Erityisesti kiinnostaa kaapiston laatu/kestävyys/tukevuus.
Itsellä on sama ja olen tykännyt. Siisti on ja kaapisto ainakin vaikuttaa laadukkaalta, toivottavasti on. Huonona puolena ehkä se että vesi lämpenee,eheim pickup ja valot lämmittää n. 24-25C. Mutta plussana se että kaloille sopii kyseinen lämpötila joten säästää lämmityksessä 

"A day without sunshine is like, you know, night."
Mulla on 240l scubaline. Juwelinkin omistajana koen kansisysteemin hankalaksi. Tai ne kansikehikon aukot, joista on tarkoitus laittaa ulkosuodattimien putket, johdot yms. Joka kerta saa nähdä hirmuista vaivaa lisätessä tai huoltaessa laitteita. Muuten ihan toimiva paketti. Joskin lisävalon mahdollisuus olisi kiva...
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Meiltä löytyy 180 l. scubaline, josta kokemukset ovat samansuuntaisia kuten edelläkin.. Kokonaisuus on siisti ja kaikinpuolin olohuonekelpoinen.
Mutta on niitä muitakin ominaisuuksia.
Lämppäriä ei tosiaan tarvita; lämpö nousee 26:een kansien kiinni ollessa ja kannet aina auki ollessa lämpö pysyttelee 24:ssä. Eli no problemos, jos asukit eivät ole kovin kimpoilevaa tai viileää vettä arvostavaa sorttia.
Ulkosuodattimen putkille/letkuille tarkoitetut reiät ovat nekin siisti ratkaisu, mutta annahan olla, jos putkia tarvitsee vaikka puhdistustarkoituksessa irti ottaa; Ei onnistu (ainakn proffaII). Näin siis käy, jos akva on seinää vasten (meillä vajaa 10 cm seinästä). Letkun putkissa kun on sellaisen mutkat, ettei niitä onnistu siitä rei´ästä pois ujuttamaan..
Muuten olen ollut akvaan tytyväinen ja valitsisinkin em. ominaisuuksista huolimattakin edelleen tämän scubalinen; sen verran paljon se silmää miellyttää.
Mutta on niitä muitakin ominaisuuksia.
Lämppäriä ei tosiaan tarvita; lämpö nousee 26:een kansien kiinni ollessa ja kannet aina auki ollessa lämpö pysyttelee 24:ssä. Eli no problemos, jos asukit eivät ole kovin kimpoilevaa tai viileää vettä arvostavaa sorttia.
Ulkosuodattimen putkille/letkuille tarkoitetut reiät ovat nekin siisti ratkaisu, mutta annahan olla, jos putkia tarvitsee vaikka puhdistustarkoituksessa irti ottaa; Ei onnistu (ainakn proffaII). Näin siis käy, jos akva on seinää vasten (meillä vajaa 10 cm seinästä). Letkun putkissa kun on sellaisen mutkat, ettei niitä onnistu siitä rei´ästä pois ujuttamaan..
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Muuten olen ollut akvaan tytyväinen ja valitsisinkin em. ominaisuuksista huolimattakin edelleen tämän scubalinen; sen verran paljon se silmää miellyttää.
Re: MP Scubaline
Minä en vain ymmärrä, vaikka miten olen yrittänyt tutkia, että millainen tämä valaisinkansi on?
Onko se siis umpinainen, ja niiden alle saapi loisteputket ja putkien ja akvan välissä joku kehikko vielä? Lähteekö tuosta nuo ylä"kehykset" pois mitenkään?
Miten siis tämän putsaus onnistuu, onko siinä vain huoltoluukut tms?
Kiinnostaisi jatkaa tuota kasvien vesiviljelyä oikein uutukaisessa akvaariossa, mutta nähtäväksi jää...
Kellään kuvia, kuinka tämä toimii? Ihan pihalla.
*Muoksis* Onko tuo yläkehikko puuta vai jtn heppoista muovia? Onko tuo oikeasti pelkkä lasiloota, jossa alhaalla on joku "kaukalo" ja ylhäällä tuo kehys?
Onko se siis umpinainen, ja niiden alle saapi loisteputket ja putkien ja akvan välissä joku kehikko vielä? Lähteekö tuosta nuo ylä"kehykset" pois mitenkään?
Miten siis tämän putsaus onnistuu, onko siinä vain huoltoluukut tms?
Kiinnostaisi jatkaa tuota kasvien vesiviljelyä oikein uutukaisessa akvaariossa, mutta nähtäväksi jää...
Kellään kuvia, kuinka tämä toimii? Ihan pihalla.

*Muoksis* Onko tuo yläkehikko puuta vai jtn heppoista muovia? Onko tuo oikeasti pelkkä lasiloota, jossa alhaalla on joku "kaukalo" ja ylhäällä tuo kehys?
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: MP Scubaline
Mie oon ollut ihan älyttömän tyytyväinen tuohon meidän Scubalineen (jopa niin tyytyväinen että tilasin meille toisenkin)!
Valaisinkansi ei oo puuta, vaan jotain muovia. Kehikko on miust ihan tukevaa, itse kansi on ok, ohuempi tosi, että jos esim. kissa sen päälle hyppää täysillä, niin en tiiä kestääkö. (edit. kävin painelemassa sitä kantta ja aika tukevalta vaikutti). Sillon kun tuo kotiin tuli, niin pelästyin, että onpa hepponen kansi, mutta sitten kun se akvaarion päällä, niin huomaa ettei olekaan.
Kansi on ns. 2 osassa, eli 2 huoltoaukkoa on, lamput on sitten kansien välissä keskellä kiinni. Suodattimille ja johdoille on tuossa 180-l ainakin 2 omaa "syvänne"aukkoa. En osaa paremmin selittää, joten laitan kuvat.

Toivon mukaan tästä nyt oli jotain apua. Voin tarvittaessa pistellä lisää kuvia

Valaisinkansi ei oo puuta, vaan jotain muovia. Kehikko on miust ihan tukevaa, itse kansi on ok, ohuempi tosi, että jos esim. kissa sen päälle hyppää täysillä, niin en tiiä kestääkö. (edit. kävin painelemassa sitä kantta ja aika tukevalta vaikutti). Sillon kun tuo kotiin tuli, niin pelästyin, että onpa hepponen kansi, mutta sitten kun se akvaarion päällä, niin huomaa ettei olekaan.
Kansi on ns. 2 osassa, eli 2 huoltoaukkoa on, lamput on sitten kansien välissä keskellä kiinni. Suodattimille ja johdoille on tuossa 180-l ainakin 2 omaa "syvänne"aukkoa. En osaa paremmin selittää, joten laitan kuvat.

Toivon mukaan tästä nyt oli jotain apua. Voin tarvittaessa pistellä lisää kuvia