2252:n kiinnitys
Valvoja: Moderaattorit
2252:n kiinnitys
Mitenkäs olette saaneet 2252 pysymään paikoillaan? Imukupeilla ei oikein jaksa pysyä, vaikka olis uudet kupit. Onkelmana lähinnä se, että altaan kehikko on sellaista kulmalistaa, ettei ne toiset kiinnityshärpäkkeet yllä listan yli, joten niilläkään ei saa suodatinta kiinni. Kai siihen pitäis itse joku viritys kehitellä(kö)?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: 2252:n kiinnitys
opsu7-9 kirjoitti:Mitenkäs olette saaneet 2252 pysymään paikoillaan? Imukupeilla ei oikein jaksa pysyä, vaikka olis uudet kupit. Onkelmana lähinnä se, että altaan kehikko on sellaista kulmalistaa, ettei ne toiset kiinnityshärpäkkeet yllä listan yli, joten niilläkään ei saa suodatinta kiinni. Kai siihen pitäis itse joku viritys kehitellä(kö)?
Mulla pysyi ihan alumiinikehykseen puristettuna tuo kiinnitysosa paikallaan. Millainen tuo akvaariosi kulmalista on?
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Itse olen samaa pohtinut ja ratkaisin sen antamalla suodattimen olla pohjaa vasten ja suihkuputkella ohjasin veden kierrättämään pintaa.
Kyseessä on iso allas ja kehikko on rosterista hitsattu kasaan. Lista on sen verran leveä, että sen kiinnikkeen puristimissa ei riitä pelivara. Toisin päin altaan silikonit on sen verran "jykevät", että puristus listaan ei onnistu. Taitaa olla joku tuollainen pohjaan viritys ainoa tai rakentaa itse kiinnikkeet, jotka yltää. Toisaalta lähelle pintaa olisi hyvä saada roskankerääjä, niin siksi joku viritys olisi suotavaa. Toinen samanmoinen on lähellä pohjaa altaan toisessa päässä ja pysyy imukupeilla paikallaan, kun sähköjohto on sen verran kireellä, että vähän kannattelee apuna
Keinot loppu, mutta täytyy ottaa konstit käyttöön..

-
- Advanced Member
opsu7-9 kirjoitti:Kyseessä on iso allas ja kehikko on rosterista hitsattu kasaan. Lista on sen verran leveä, että sen kiinnikkeen puristimissa ei riitä pelivara. Toisin päin altaan silikonit on sen verran "jykevät", että puristus listaan ei onnistu. Taitaa olla joku tuollainen pohjaan viritys ainoa tai rakentaa itse kiinnikkeet, jotka yltää. Toisaalta lähelle pintaa olisi hyvä saada roskankerääjä, niin siksi joku viritys olisi suotavaa. Toinen samanmoinen on lähellä pohjaa altaan toisessa päässä ja pysyy imukupeilla paikallaan, kun sähköjohto on sen verran kireellä, että vähän kannattelee apunaKeinot loppu, mutta täytyy ottaa konstit käyttöön..
Mulla oli Akvastabilissa kiinni.
Pintavirtauskin vois olla aika tärkeä. Kannattaa katsoa, ettei toi sähköjohto rasitu tuossa toisen suodattimen pitelyssä liikaa. Muuten voi olla hieman vaarallinen.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
JOs altaan korkeus antaa myöden niin hommaa lisämoduuli siihen niin voit pitää pohjassa ja samalla nauttia pintavirtauksesta 

Mistä näistä tietää..
Altaalla kyllä korkeus riittäis lisämoduuleihin..on 70 cm..ja pintavirtauksesta pitää muut pumput huolen
Mutta eiköhän tuo jotenkin ratkea..yritellään ja ihmetellään..

Mutta eiköhän tuo jotenkin ratkea..yritellään ja ihmetellään..