2252:n kiinnitys

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
opsu7-9
Junior Member
Junior Member

2252:n kiinnitys

Viesti Kirjoittaja opsu7-9 »

Mitenkäs olette saaneet 2252 pysymään paikoillaan? Imukupeilla ei oikein jaksa pysyä, vaikka olis uudet kupit. Onkelmana lähinnä se, että altaan kehikko on sellaista kulmalistaa, ettei ne toiset kiinnityshärpäkkeet yllä listan yli, joten niilläkään ei saa suodatinta kiinni. Kai siihen pitäis itse joku viritys kehitellä(kö)?
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: 2252:n kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

opsu7-9 kirjoitti:Mitenkäs olette saaneet 2252 pysymään paikoillaan? Imukupeilla ei oikein jaksa pysyä, vaikka olis uudet kupit. Onkelmana lähinnä se, että altaan kehikko on sellaista kulmalistaa, ettei ne toiset kiinnityshärpäkkeet yllä listan yli, joten niilläkään ei saa suodatinta kiinni. Kai siihen pitäis itse joku viritys kehitellä(kö)?

Mulla pysyi ihan alumiinikehykseen puristettuna tuo kiinnitysosa paikallaan. Millainen tuo akvaariosi kulmalista on?
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Itse olen samaa pohtinut ja ratkaisin sen antamalla suodattimen olla pohjaa vasten ja suihkuputkella ohjasin veden kierrättämään pintaa.
opsu7-9
Junior Member
Junior Member

Kyseessä on iso allas ja kehikko on rosterista hitsattu kasaan. Lista on sen verran leveä, että sen kiinnikkeen puristimissa ei riitä pelivara. Toisin päin altaan silikonit on sen verran "jykevät", että puristus listaan ei onnistu. Taitaa olla joku tuollainen pohjaan viritys ainoa tai rakentaa itse kiinnikkeet, jotka yltää. Toisaalta lähelle pintaa olisi hyvä saada roskankerääjä, niin siksi joku viritys olisi suotavaa. Toinen samanmoinen on lähellä pohjaa altaan toisessa päässä ja pysyy imukupeilla paikallaan, kun sähköjohto on sen verran kireellä, että vähän kannattelee apuna :D Keinot loppu, mutta täytyy ottaa konstit käyttöön..
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

opsu7-9 kirjoitti:Kyseessä on iso allas ja kehikko on rosterista hitsattu kasaan. Lista on sen verran leveä, että sen kiinnikkeen puristimissa ei riitä pelivara. Toisin päin altaan silikonit on sen verran "jykevät", että puristus listaan ei onnistu. Taitaa olla joku tuollainen pohjaan viritys ainoa tai rakentaa itse kiinnikkeet, jotka yltää. Toisaalta lähelle pintaa olisi hyvä saada roskankerääjä, niin siksi joku viritys olisi suotavaa. Toinen samanmoinen on lähellä pohjaa altaan toisessa päässä ja pysyy imukupeilla paikallaan, kun sähköjohto on sen verran kireellä, että vähän kannattelee apuna :D Keinot loppu, mutta täytyy ottaa konstit käyttöön..

Mulla oli Akvastabilissa kiinni.

Pintavirtauskin vois olla aika tärkeä. Kannattaa katsoa, ettei toi sähköjohto rasitu tuossa toisen suodattimen pitelyssä liikaa. Muuten voi olla hieman vaarallinen.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

JOs altaan korkeus antaa myöden niin hommaa lisämoduuli siihen niin voit pitää pohjassa ja samalla nauttia pintavirtauksesta :mrgreen:
Mistä näistä tietää..
opsu7-9
Junior Member
Junior Member

Altaalla kyllä korkeus riittäis lisämoduuleihin..on 70 cm..ja pintavirtauksesta pitää muut pumput huolen :D
Mutta eiköhän tuo jotenkin ratkea..yritellään ja ihmetellään..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”