Osanottoni Mörsserin poismenon vuoksi

Varmaan rankkaa menettää noin pitkäaikainen lemmikki.
Omia altaitani olen uudelleensisustanut ja alan jopa kerrankin olla niihin varsin tyytyväinen, ainut ongelma on että yhteen mopanipalaan näyttää tulevan hieman homeen näköistä vaaleaa "untsikkaa"

Tämän mopanipalan paikalla oli aiemmin toinen eri mopani ja siihenkin tuli samaa. Altaassa on toinenkin mopani ja kaksi mangrove puunpalaa, mutta niissä ei ole samaa ongelmaa. Nämä untsikankerääjämopanit ovat (olleet) suodattimen vieressä. Menee kai sitten tuo kyseinen mopani vaihtoon tekokallionpalaan, mutta en uskalla nyt tehdä sitä kun yritän kudettaa altaassa taistoja ja taistoukko on lopulta tehnyt kunnollisen kuplapesän enkä juuri uskalla allasta sörkkiä ettei pesä hajoa.
Kahden miekkapyrstön välillä on riitaa, ovat koiras ja naaras, jotka ostin samasta altaasta huhtikuussa (ovat kenties sisarruksia?), olivat silloin pari ekaa päivää kuin kaksi marjaa, mutta sitten ovatkin olleet napit vastakkain.

Poitsu enemmän kiusaa naarasta (ei siis parittelemismielessä vaan ajaa sitä pois), tosin kyllä naaraskin osaa välillä uhitella sille. Harmittaa niiden riitely, kun haluaisin niille poikasia keskenään tai ainakin upean mustan naaraan tiineeksi ja tuo koiras on ainoa mies altaassa. Enkä kummastakaan kalasta halua luopua, kun ovat niin upeita molemmat ja etsin mustia miekkapyrstöjä niin monia vuosia. Toivottavasti ei mene liian pahaksi tilanne ja kyllähän tuonne kohta saadaan kunnon viidakko kun juuri ostin paljon viuhkalehtiä.
Siitä olen kovin tyytyväinen, että olen lopultakin onnistunut kasvattamaan tuxedosta miekkapyrstöstä täysin mustan jälkeläisen

No, on sillä hieman vaaleaa kuonossa ja kirkasta evissä (mikä onkin tarpeen), mutta ihme kyllä ei lainkaan oranssia. Myös joitakin lupaavia keltaisia poikasia on kasvamassa, mutta toivon että niistä edes jollekin ei tulisi isältä perittyä verkkokuviota selkään, niiden puhtaan keltainen isoisä oli niin kaunis, kumpa tulisi sen näköisiä pikkuisia.
Taistelukalat jatkavat edelleen kutuyritystä, edistystä eiliseen on kyllä sentään

Ukko oli tehnyt kunnollisen kuplapesän yön aikana eikä ole enää yhtä aggressiivinen naarasta kohtaan, mutta naaras ei edelleenkään näytä kuturaitoja