![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Musta-valkoiset tulisukaravut
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Musta-valkoiset tulisukaravut
Mulle tuli eilen 4 mustavalkoista sukarapua (kiitos piupau).... Yritän saada kuvia nettiin.. Eilen mulle tuli myös niitä ounavalkoisiakin
!! Nyt odottelen poikasia:)!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
Hetken vie ennenkun ravut kotiutuu niin paljon, että poikaset alkaa hengissä selviämään/kuoriutumaan.
Sekalainen seurakunta kalaa ja äyriäistä isoissa ja pienemmissä vesiastioissa.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla vei parisen kuukautta, ennen kuin alkoi poikasia tulla..
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net
Voi harmiCanttarelli kirjoitti:Eipä täältä taidakaan kuvia tulla, tällähetkellä 12 ravusta löytyy 3.. Enpä sitten tiiä ovatko ne muutamat vihersukaset terrorisoineet niitä vai mikä on ongelma. Vihreät lisääntyvät kyllä vaikka ei tarvitsisis, samoin toisessa altaassa olevat kirsikat. Mustavalkoisia olen nyt 3 kuollutta löytänyt, ja muut ovat vaan kadonneet. Onhan tuo allas aika viidakko että voi hyvin olla että ovat jossain piilossa. Ainoa mitä nyt keksin on se että lämmöt on noussu liikaa. nyt ei ole lämppäri päällä ja vain 2 putkea palaa, lämmöt 25C. Pikkasen ottaa kyllä päähän, eivät mitään halpoja tyyppejä olleet ja ovat vielä nii pirun nättejä, toivotaan että ne 3 (tai toivonmukaan usemmat) lisääntyisivät.

Toivottavasti niitä vielä pusikon kätköistä löytyy.
-
- Member
Kirsikat ovat kuulemma säyseämpää sakkia kuin vihersukaravut. Näin ainakin tutuilla. Kirsikoiden kanssa samassa tulisuat lisääntyy, mutta vihreiden kanssa ei mikään...
-
- Advanced Member
No niin, tuolsta siis löytyy kuvia-> http://cid-45f192de4869e18c.spaces.live ... 9E18C!382/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior Member
Eipä niitä sitten pusikoista löytynyt eli täällä nyt sitten tavalla tai toisella kuolivat kaikki.. epäilen vahvasti että kun kyseessä on vanha kerrostalo niin edes nykyisen vedenparannusaineen kanssa ei kuparin määrä ole ollut riittävän pieni. Muut vesiarvot ovat hyvät. Nuo taitavat kaikki crystalit olla aika herkkiä niiden raskasmetallien suhteen. (korjaus tuohon alkuu siellä on siis 1 hengissä)
Onko kellään muulla ollut vastaavan laisia ongelmia ?
Onko kellään muulla ollut vastaavan laisia ongelmia ?
25L uusi rapula
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Kyllä vain. En ole kanssa saanut tulisukia säilymään hengissä, en sitten millään. Tuon kuparin minäkin nimeän syylliseksi vaikka väkisin. Vanhassa talossa tein kaikki niksit, käytin vain jääkylmää vettä jonka seisotin huoneenlämpöiseksi ja käytin aina raskasmetalleja sitovia vedenparannusaineita, tuloksena kuolleet tulisukat ainaCanttarelli kirjoitti: Onko kellään muulla ollut vastaavan laisia ongelmia ?

Nyt uudessa talossamme, joka keväällä valmistui, ongelma katosi sen siliän tien, ja uskalsin ottaa näitä mustavalkoisia ihanuuksiakin. Nyt rapuset voivat hyvin, kasvavat hurjaa vauhtia ja joka vedenvaihdossa en edes käytä mitään vedenparannusaineita.
Tänään täytin mummulassa pojan uima-allasta ja kannoin sisältä ämpärissä tulikuumaa vettä ja mitä mitä, ämpärin pohja täynnänsä vihreää hilettä... Että onkos kumma jos herkemmät heittävät veivinsä tällaisessa vedessä.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
- Advanced Member
Meillä oli samanlaista ongelmaa vanhassa Treen osoitteessa, vanhassa rivitaloyhteisössä. Ostin tulisukia yksityiseltä sekä liikkeistä, kaikki vainaita. Nyt muuton jälkeen tänne Viialaan, kokeilin vielä kerran, ja normi tulisuat rupesivat sikiämään todenteolla ja hankin musta-valkoisia tulisukia jotka nekin ovat noin triplanneet määränsä tähän mennessä pienessä ajassa.
Toinen ääripää jonka olen tähän mennessä huomannut, on punarotala. Vanhassa asunnossa kasvoi jo lähes rikkaruohona, upean punaisena ja kuplivana, täällä Viialassa vetelee ihan viimeisiään samassa akvassa samoilla valoilla sekä kaloilla että hiilareilla että lannoitteilla. Mysteeri.......
Toinen ääripää jonka olen tähän mennessä huomannut, on punarotala. Vanhassa asunnossa kasvoi jo lähes rikkaruohona, upean punaisena ja kuplivana, täällä Viialassa vetelee ihan viimeisiään samassa akvassa samoilla valoilla sekä kaloilla että hiilareilla että lannoitteilla. Mysteeri.......
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
-
- Junior Member
Onko kellään tämän http://www.aquaristic-and-more.at/image ... eBeen2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tasoisia rapuja?
Sekalainen seurakunta kalaa ja äyriäistä isoissa ja pienemmissä vesiastioissa.
-
- Member
Pikku-MiCi kirjoitti:Onko kellään tämän http://www.aquaristic-and-more.at/image ... eBeen2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tasoisia rapuja?
Poikaset näyttää aika lailla olevan tuota tasoa, ainakin vielä

-
- Member
Nyt kun useammalla on poikasia tullut musta-valkoisista tulisukasista, mielenkiinnosta haluaisin tietää, onko jollekin tullut myös puna-valkoisia poikasia? Meillä ei ainakaan näin ole käynyt, mutta kun kuulemma teoriassa täysin mahdollista? Tiedä sitten, onko huijattu taas hyväuskoista 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Jipii, meilläkin on nyt sitten rapula täynnä näitä ihastuttavia poikasia. Ovat ihan pikkiriikkisiä vielä, mutta osa näyttää huomattavan punaisilta. Myös pari emoa on muita punaisempia, tai ei ehkä punaisempia, vaan liilaan häivähtäviä.
Sain ohjeeksi raakata näitä värivirheellisiä pois, ja näin olen tehnytkin. Nyt pitää vaan odottaa että pikkuiset kasvavat niin, että lopullinen väri tulee kunnolla esiin.
Sain ohjeeksi raakata näitä värivirheellisiä pois, ja näin olen tehnytkin. Nyt pitää vaan odottaa että pikkuiset kasvavat niin, että lopullinen väri tulee kunnolla esiin.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
- Advanced Member
allablaze kirjoitti:Jipii, meilläkin on nyt sitten rapula täynnä näitä ihastuttavia poikasia. Ovat ihan pikkiriikkisiä vielä, mutta osa näyttää huomattavan punaisilta. Myös pari emoa on muita punaisempia, tai ei ehkä punaisempia, vaan liilaan häivähtäviä.
Onneva onneva onneva vaan

-
- Senior Member
- Viesti:
Onnea allablaze pikku rapusista.
Täälläkin rapula täynnä poikasia, eri-ikäisiä. Alkoivat vihdoin säilyä hengissä kun laitoin lakritsiguramit altaasta pois. Jotenkin luulin, että niillä nyt on niin pieni suu etteivät poikasia syö. Toinen mikä huomattiin kaverin kanssa kun yhdessä rapuja tilattiin ja hänellä kuoli kaikki, minulla ei, että minulla oli heti alusta asti niitä intianmantelipuun-lehtiä altaassa ja kaverilla ei. Ovatko muut huomanneet samaa, että isotkin ravut tuota tarvitsevat?
Täälläkin rapula täynnä poikasia, eri-ikäisiä. Alkoivat vihdoin säilyä hengissä kun laitoin lakritsiguramit altaasta pois. Jotenkin luulin, että niillä nyt on niin pieni suu etteivät poikasia syö. Toinen mikä huomattiin kaverin kanssa kun yhdessä rapuja tilattiin ja hänellä kuoli kaikki, minulla ei, että minulla oli heti alusta asti niitä intianmantelipuun-lehtiä altaassa ja kaverilla ei. Ovatko muut huomanneet samaa, että isotkin ravut tuota tarvitsevat?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura
Ei mielestäni ole mitenkää välttämättömiä, paitsi no ehkä piilopaikkoina.
Tammenlehdet ajaa saman asian kun mantelipuunlehdetkin.
Se mikä oli hupaisaa, niin Sinirapu pisteli poskeensa tammenlehteä hyvällä ruokahalulla ja sukarapuset syö ainoastaa sitä hötöä, mikä kertyy tammenlehtien päälle.
Tammenlehdet ajaa saman asian kun mantelipuunlehdetkin.
Se mikä oli hupaisaa, niin Sinirapu pisteli poskeensa tammenlehteä hyvällä ruokahalulla ja sukarapuset syö ainoastaa sitä hötöä, mikä kertyy tammenlehtien päälle.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
-
- Starting Member
Heips.Mulla kasvoi sellanen musta,jolla selässä valkoinen raita koko elukan mitalla,,,piupau kirjoitti:Jee! Nyt on parin viikon odottelun jälkeen musta-valkoiset tulisukaravut kotiutettu altaaseen
Muoks. Onko kuinka monella näitä?

-
- Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Minulle ilmestyi tulisukarapujen ja mustavalkoisten sukarapujen altaaseen mystinen keltainen rapu.
Luulen sen olevan mustavalkea rapu, jolta jostain syystä puuttuu raidat kokonaan. Rapu on siis tasaisen kellertävä ilman minkäänlaisia väriraitoja.
Onko muille tullut tällaisia värivirheellisiä rapuja?
--------------------------
Tässä kuva siitä keltaisesta ravusta:
Keltainen musta-valkoinen rapu

Luulen sen olevan mustavalkea rapu, jolta jostain syystä puuttuu raidat kokonaan. Rapu on siis tasaisen kellertävä ilman minkäänlaisia väriraitoja.
Onko muille tullut tällaisia värivirheellisiä rapuja?
--------------------------
Tässä kuva siitä keltaisesta ravusta:
Keltainen musta-valkoinen rapu
340 l seura-akvaario (loistobarbit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
-
- Advanced Member
Tänään löysin altaasta yhden mustavalkoisen poikasen!! 

-
- Advanced Member
Tervehdys allablaze. Kiinnostaa miten ovat musta-valkoiset rapuset pitäneet värinsä, kun on ollut monen moista värimuutosta AW:läisillä luetun perusteella. Minulta taisit ainakin jonkun satsin kyseisiä rapuloita ostaa?toukopouko kirjoitti:allablaze kirjoitti:Jipii, meilläkin on nyt sitten rapula täynnä näitä ihastuttavia poikasia. Ovat ihan pikkiriikkisiä vielä, mutta osa näyttää huomattavan punaisilta. Myös pari emoa on muita punaisempia, tai ei ehkä punaisempia, vaan liilaan häivähtäviä.
Onneva onneva onneva vaan
Kiitokset jos kerkeät vastailemaan.,..

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Mullakin noita mehiläisiä neljä, kaksi niistä kantavat munia. Nyt heräskin kysymys, oletteko mitenkään suojanneet suodattimen reijät? Ettei rapuset joutuis suodattimeen.. Tarviiko edes?
-
- Member
Meillä Eheimin Aquaballit käytössä rapualtaassa, eivät ainakaan siihen ole koskaan menneet.
-
- Advanced Member
Nyt on sota päällä....
Olen viritellyt yhden 40 litraisen altaan vapaaksi "jaloille" musta-valkoisille tulisukille. Ongelmaksi on nyt syntynyt se, että mikään ravuista ei supersyynissä kelpaa minulle.
Eli teiltä musta-valkoisten omistajilta kaipailisin vähän neuvoja tähän:
Vaikka rapu näyttää altaassa todella hieno raitaiselta ja tummempi pyrstöiseltä, kun metsästän sen kiinni valkeaan astiaan ja vien kunnon valon alle, lähes jokaisen pyrstö "muuttuu" punertavaksi vankeudessa ja ne kenen raidat ja värit näyttää kaikkein parhaimmilta altaassa, kunnon valon alla "mustat" raidat näyttävät sinertäviltä.
Olenko nyt liian nipo vai voitteko havaita samanlaista omissanne, (siis jos joku viitsii tutkailla asiaa valkean astian kera valon alla).
Tahtoisin alkaa jalostamaan mustia kunnon raidoilla, mutta en tiedä onko tämä nyt normi-ilmiö vai häh...
Jos joku vaivautuu kokeilemaan niin innolla odotan "tuloksia"

Olen viritellyt yhden 40 litraisen altaan vapaaksi "jaloille" musta-valkoisille tulisukille. Ongelmaksi on nyt syntynyt se, että mikään ravuista ei supersyynissä kelpaa minulle.
Eli teiltä musta-valkoisten omistajilta kaipailisin vähän neuvoja tähän:
Vaikka rapu näyttää altaassa todella hieno raitaiselta ja tummempi pyrstöiseltä, kun metsästän sen kiinni valkeaan astiaan ja vien kunnon valon alle, lähes jokaisen pyrstö "muuttuu" punertavaksi vankeudessa ja ne kenen raidat ja värit näyttää kaikkein parhaimmilta altaassa, kunnon valon alla "mustat" raidat näyttävät sinertäviltä.

Olenko nyt liian nipo vai voitteko havaita samanlaista omissanne, (siis jos joku viitsii tutkailla asiaa valkean astian kera valon alla).
Tahtoisin alkaa jalostamaan mustia kunnon raidoilla, mutta en tiedä onko tämä nyt normi-ilmiö vai häh...
Jos joku vaivautuu kokeilemaan niin innolla odotan "tuloksia"

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Eiks noilla rapusillakin on jonkinlainen suojaväritys kautta stressiväritys. Vaalealla pohjalla värit haalistuu, tumman alustan päällä korostuu. Mitä jos laittaisit rapusen vaikka tummaan astiaan ja tutkailet sitä sitten? Onko erilainen?
-
- Advanced Member
Juu tiedän tuon, mutta kun tarkoitus on löytää todella hienoja yksilöitä, enkä tahdo yhtään millään lailla epäkuranttia yksilöä tuohon altaaseen. Näitä kun myydään liikkeissäkin vähän sinne suuntaan, miltä näyttää ja mitä tukkurin listassa luki, mutta usein (ikävä kyllä) tukkurit lisäävät tilaukseen jonkun puuttuessa jotain samaan suuntaan ja liike myy niitä edelleen tilaamallaan nimellä. Eli tahtoisin todella puhtaita yksilöitä.
Täällä on ollut paljon puhetta siitä, että joillain on kuitenkin punertava pyrstö ja joillain taas kellertävä. Osa on kuitenkin ilmoittanut, että pyrstötkin on mustia. Siksi olisin tahtonut tietää, että voiko tämä ns. mustapyrstöinenkin kiinni otettaessa valkoista vasten "muuttaa" pyrstönsä punertavaksi.
Tästä olisin kaivannut pientä vahvistusta, että olenko asiassa liian nipo vai kuuluuko asiaan.
Täällä on ollut paljon puhetta siitä, että joillain on kuitenkin punertava pyrstö ja joillain taas kellertävä. Osa on kuitenkin ilmoittanut, että pyrstötkin on mustia. Siksi olisin tahtonut tietää, että voiko tämä ns. mustapyrstöinenkin kiinni otettaessa valkoista vasten "muuttaa" pyrstönsä punertavaksi.
Tästä olisin kaivannut pientä vahvistusta, että olenko asiassa liian nipo vai kuuluuko asiaan.