Platy

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Balik.
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Balik. »

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1218 ... &showAll=1
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1218 ... &showAll=1
Osaako joku sanoa,että miksi yksi platy poikueeni poikaset (5kpl)
ovat kasvaeet noin kamalan suuriksi :roll:
Tulevat elokuussa vuoden vanhoiksi. Vanhemmat olivat tavallisia pieniä oransseja platyja. Nuo ovat normaaleita platyja paljon suurempia :o
kolme akvaariota, 2 kissaa sekä koira
jantta
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jantta »

Meillä platyt 24 asteisessa vedessä lisääntyvät...riittävästi.

Ny odotan innolla josko saadaan sinisiä platyja. Ostettiin nimittäin kolme sinistä...jotka kylläkin valitettavasti naaraita (oransseja lajikumppaneita meillä ennestään). Odotin , että ainakin yksi olisi niissä ollut uros. Mutta näyttää siltä, että kaksi on niistä kantavia, vaikka ovatkin vielä keskenkasvuisia. Toivottavasti saadaan sitten lisää puhtaan sinisiä. Jatkoa aatellen ne kyllä alkavat tuottaa varsin erilaisia väriyhdistelmiä.
Ne oranssit ovat pysyneet oransseina. Yksi naaras on tuottanut vajaan vuoden aikana 8 poikuetta...mutta sitten hän siirtyi autuaimmille vesille. :(

Mulla ei kyllä mitään aavistusta, miksi jotkut platyt kasvaa tavallista suuremmiksi. Lie syöneet hyvin :)
326l, 128l ja 63l
Koira, kaksi hamsteria, kissa, kani, viisi lasta ja mies.
Balik.
Starting Member
Starting Member

Niin varmaan, olen tainnut hyvin syöttää niitä :D todella iso kokoisia ovat, varmana yli 6 senttisiä. Mulla on kanssa noita neon sinisiä tuxedo platyja 9 kappaletta. Ovat saaneet sinisiä, sekä oransseja poikasia. Ovat nuo siniset platyt kyllä tosi kauniita.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

KalaTyttö -97 kirjoitti:Mullekkin synty platyn poikasia. Mutta yksitellen...?
Onko se normaalia? Siis tarkotan sitä, että parin päivän välein.

Mullakin olis kysymys. Eli: Mulla on tosi iso platy. Äitini epäili ettei se olisi platy, vaan miekkapyrstö. Se on punanen, evät on mustat, ja milelstäni huuletkin vähän. Emme äidin kanssa oikeen tiedä mitä kaikkia kaloja siinä on, kun saimme akvan käytettynä. 3 Ottoa, tiikeribarbi, 2 isoa millistä, pikkumilliksiä, uros platyja, platyn poikasia, pikku platy ("alkuperänen") 2 itse kaupasta ostettua pikku platya, miekkapyrstö/suuri västäräkki platy

tuossa taisi olla kaikki...
Olisko sulla kuvaa tosta miekkapyrstö/platy-naaraasta? Kalan ruumiinrakenteestahan se kyllä aika hyvin selviää kummasta on kyse. Miekkapyrstö on pitkä ja matala ja platy lyhyt ja korkea.
Akvarismia 1992-2014
Dude
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Dude »

Voiko platyjen kanssa laittaa kardinaalitetroja??
:-zinneliini-:
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja :-zinneliini-: »

Ei voi laittaa. Kardinaalitetrat vaativat pehmeän veden ja hiukan happaman toisin kuin platyt vaatii kovan ja emäksisen.
--
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: Platy

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

Kesti hiukna tajuta tätä uusittua ulkoasua :D

Mutta asiaan eli. Edellis yönä syntyi 4platyn poikasta :D 3 oikein oranssia kaveria ja yksi melkein läpinäkyvä laikullinen. Jos hyö hengissä selviävät niin on jo toinen oma kasvattamani sukupolvi.
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

Olen tässä miettinyt sitä että kun platy alka poikimaan niin onko siihen mitään aikaa? eli siis poikiiko se yöllä vai päivällä?
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
Retuliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Retuliini »

tilli85 kirjoitti:Olen tässä miettinyt sitä että kun platy alka poikimaan niin onko siihen mitään aikaa? eli siis poikiiko se yöllä vai päivällä?
Useimmiten kai synnyttävät yöllä, mutta muutamaa synnytystä olen saanut seurata ihan päiväsaikaan.
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
jantta
Junior Member
Junior Member

Meillä platy/mustamollialtaassa lpö nyt 25 ja sikiävät molemmat kuin kanit :) Vajaa kuukausi sitten syntyneestä platy poikueesta on yksi selvinny ja on jo yllättävän iso. Uiskentelee rohkeasti toisten mukana. Sinisiin platyihin olen tosi pettynyt värin puolesta. Ei ne mitään sinisiä ole. Pikemminkin harmahtavia. :( En kyllä luullukkaan niiden olevan taivaan sinisiä...mutta kuvittelin olevan jotenkin sinihohtoisia. Onkohan minua huijattu? :roll:
326l, 128l ja 63l
cassie_86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Ei ole huijattu.. Siniset platyt eivät ole kovin värikkäitä mutta sopivan lampun valossa ainakin minulla loistavat sinisen ja purppuran väreissä..
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
jantta
Junior Member
Junior Member

Minkälainen lamppu olis hyvä ? Meillä on kasvivalo (luulisin...tuli akvan mukana...semmonen sinihohtonen??) ja sit semmonen tavallinen ...päivävalo???
Ps. Mustamollit lähti...kun olisin kerta niille joutunu kutomaan villasukkia :mrgreen: ja laskin altaan lpö. Nyt näyttää 23 ast....joten plateilla lienee paremmat oltavat?
326l, 128l ja 63l
cassie_86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Minulla ainakin on kellertävän sävyinen valo jossa siniset platyt näyttävät sinisiltä, voin tarkistaa merkin kunhan jaksan ottaa lampun irti..
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
jantta
Junior Member
Junior Member

No voi vitalis...kun kellertävä se on näköjään meilläkin...Eilen sitä oikein sihtasin, kun asiaa mietin...Täytyy minunkin vilasta lampun merkki kuhan valoja sytyttelen tälle päivälle.
Asiasta aasinkorvaan...Paljonko teillä "platylaisilla" on Gh kyseisessä paljussa?
326l, 128l ja 63l
burgen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja burgen »

Meidän plätyt teki poikasia sain niistä talteen 14kpl ja ne on poikasaltaassa kuinka kauvan niitä kannataa pitää siinä kunnes ne uskaltaa laskea tuonne muitten kalojen joukkoon että ne ei tule syödyksi
Balik.
Starting Member
Starting Member

Meillä saavat platyt melkein kokoajan poikasia :mrgreen:
Ennen siirsin poikaset erilliseen poikasille tarkoitettuun akvaarioon,mutta nykyään ne saavat olla ihan pikkuisesta asti isompien seurassa.
Olen huomannut,ettei aikuisilla ole mitään intoa edes pistää poikasia poskiinsa.
Neon siniset tuxedo platyt kyllä näyttävät sinisiltä ja oikein hohtavat valossa,todella kauniin värisiä ovat.
roomalainen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja roomalainen »

Jos et tiedä onko platy naaras vai koiras niin tämä kuva auttaa.
Klikkaa! Klikkaa!Klikkaa! Kiitos jos klikkasit ;-)
Pikku-MiCi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Pikku-MiCi »

Kuinka vanhana Platyt tulevat sukukypsiksi?
Sekalainen seurakunta kalaa ja äyriäistä isoissa ja pienemmissä vesiastioissa.
Veeraa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Veeraa »

Mulla tuli toissapäivän platy ja epäilisin sen olevan raskaana tai sairaana. oisko jollai jotai tuntomerkkei miten se käyttäytyy raskaana.???
roomalainen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja roomalainen »

Mulle myytiin raskaana oleva platy, Parin viikon päästä se synnytti ja 1 selvis :|
Klikkaa! Klikkaa!Klikkaa! Kiitos jos klikkasit ;-)
Sindi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sindi »

meiän uros oli hiukan aktiivinen ja paksuksi laittoi 4 naarasta, poikasia tuli/tulee nyt muutama:))
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”