(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vikki80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Kas, pohjalaiset on herännyt koloistaan. Itse olen juuri elpynyt miehen anoppilassa käynnistä ja miitinki todella tekisi terää.

Mulle käy kyllä Kaustisella tapaaminen oikein hyvin.

Kertokaa aika, minä tuon kalorit :mrgreen:
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Kesälomaa vielä pari viikkoa jäljellä :mrgreen: . Tapaaminen passaa oikein hyvin. Kesän aikana on altaat laitettu uuteen uskoon ja uudet kiekotkin saapuivat kesän alussa joten kyllä meilläkin voidaan tapaaminen järjestää.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Olen kyllä ajatellut pistää kaikki myyntiin pikkuhiljaa, kun ei kertakaikkiaan jaksa koko aikaa kaivella että pysyisivät siistinä, mutta ehkä tämä on jotain kesäväsymystä ja sitä tästä taas innostuu. Mihin mennään?
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Täälläkin voidaan toki tapaaminen järjestää, kuten tuli keväämmällä lupailtua. Ihmeteltävänä olisi ainakin n. 30-40 kpl. pirteä kiekkopoikue :)
Altaatkin tulisi varmaan laitettua huippukuntoon, mikäli tapaaminen tänne osuisi. 8-)
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

No olisko Raaheen menijöitä? - mulle tietty passaa kuin nenä päähän. Jos vielä sattus lauantai-päivälle niin vois käydä kaupoilla samalla iskulla - tai no pers'aukinen joutaa kyllä sunnuntainakin. Minäs päivänä isäntä vois ottaa vastaan, jos muitakin tulijoita ois?
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Tehän olette heränneet. :)

Jos Raaheen ollaan menossa, niin meikäläisellä työt hankaloittaa harrastamista. Venetsialaisviikonloppuna mulla pitäis olla vapaata, muuten on viikonloput tässä kuussa kiinni ja ensimmäinen viikonloppu seuraavassakin kuussa on töitä. Mulla ei ainakaan työttömyys vaivaa. :roll:

Ja töitä saa paiskiakin, talokauppoja hierotaan... Meillä sitten seuraavan kerran keväällä, kun saadaan se homma järjestykseen. Aikaisintaan puolen vuoden päästä päästään muuttamaan, mutta kauppakirjaa pitäis alkaa tekemään ja käsirahaakin pistämään pöytään...
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Shadowman
Junior Member
Junior Member

Tuulahelena kirjoitti: Minäs päivänä isäntä vois ottaa vastaan, jos muitakin tulijoita ois?
Esimerkiksi 16-17.8 viikonloppu voisi olla sopiva, eikä sen jälkeisinäkään pitäisi mitään ihmeempää olla..
Mitenkäs muille passaisi ?
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Me ollaan vissiin tuolloin menossa Ouluun. Mutta siinähän se on matkan varrella, jos sunnuntaina takaisintullessa treffataan. :mrgreen:
vege
Member
Member

Esimerkiksi 16-17.8 viikonloppu voisi olla sopiva
Kyllä mulle passaa tuo viikonloppu.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Passaa minullekin jos kimppakyytiä on tarjolla ja saan lapsenvahdiksi jonkun. Sunnuntai kävisi ehkä paremmin.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member

Mulle passaa ko. viikonloppu. Kyydissä pääsee ne ketkä uskaltaa.

Tarjolla olisi lannoituksen puutteessa kituva isoksi kasvava miekkakasvi, erikoistarjous: nyt ilman levää!!!
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Työpaikan virkistyspäivät takaja ja olo on kaikkea muuta kuin virkeä... :roll: Mullekin kyllä passaa tuo viikonloppu, mutta olen kanssa ilman autoa. :frown: Eli, jos joku ajelee Kannuksen ohi ja kyytiin mahtuu, niin mielelläni hyppään kyytiin.

Lis. Piti vielä sanoa, että toki bensakuluihin osallistun, jos joku kyytiinsä huolii.
Be merrier with a terrier!
Shadowman
Junior Member
Junior Member

Mikäli oikein tulkitsin niin sunnuntai on saanut hieman enemmän kannatusta, sopisiko se muille ?
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Kyllä käy sunnuntaikin - merkitään kalenteriin heti samantien. Minäkin voisin tulla lompsani kanssa kasitien varteen norkoilemaan kyytiä niin jaetaan bensakustannuksia hieman eikä tarvitse seikkailla Raahessa - Mielestäni se on täysin käsittämätön kaupunki ajettavaksi...

Tarpeetonta tavaraa annetaan tarvitsijoille: reippaankokoinen partistyttö, Intian vesitähdikkiä, ruosteärviää, melalehteä, melko kookkaita vihreitä tiikerilumpeita, jättiläisvallisneriaa, isolimaskaa ja kierteisiä sekä tietenkin postitorvikotiloita on erittäin laaja kokoelma tarjolla :twisted:
paxy81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Meikäläinen taitaa olla töissä senkin viikonlopun joten täytyy siirtää seuraavaan kertaan osanotto.. Akvaariot ovat rappiolla ja olisi tarkoitus täälläkin vähentää purkkien määrää kunhan päästään muuttamaan ja saa sen isomman altaan toimintaan.. 500 litrainen on mahdollisesti tulossa myyntiin syksymmällä samoin 150 litrainen ''plekola'' ja 50 litrainen juweli, myös jotain pikkupönttöjä ilman tekniikkaa löytyy.. eli jos jotakuta kiinnostaa harrastuksen kasvattaminen ennestään hulluista mitoista järjettömään niin täältä löytyy apua siihen :mrgreen:
vege
Member
Member

Sunnuntai sopii hyvin, onko klo14 sopiva aika? Yksin olen tulossa joten mielellään otan kyytiläisiä, eipä tarvii koko matkaa yksin ajaa.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Sunnuntai sopii paremmin kuin hyvin. Mulle saa laittaa ajo-ohjetta yv:nä, tulen melkoisella varmuudella Oulun suunnasta ja isäntä on mukana. :mrgreen: (Ei kerrota sille vielä.)

Mulle kelpaa vihreä tiikerilumme.

Ja lahjoittaa voisin omenakotiloiden kutumöykkyjä :twisted: Tai sitten vaihtoehtoisesti 500 jo kuoriutunutta poikasta... Myös kehäkotiloita, muunnoslimakotiloita ja kaikkia muita mahdollisia roskakotiloita löytyy... Niin ja limaskaa! Kasvit ja kalat kuolee, mutta onneksi kotilot ja roskat sentään elävät. Eiku ihan vakavissaan, mulla on ylimääräisenä jotain sammalta, joka uhkaa peittää altaan pohjan. Sitä voisin klimpin lahjoittaa haluavalle. Sisältää kylläkin luultavasti kaikkea noista yllämainituista "lisukkeista".
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Siinäpä varsinainen myyntipuhe Ninnillä...
Ole tyytyväinen, ettet ole joutunut mihinkään provisiopalkkaiseen myyntihommaan - vois olla tienestit tiukassa.
Roskakotilot ei nyt nappaa, kun kantaa on itselläkin parissa pienemmässä altaassa. Ison altaan olen saanut varjeltua toistaiseksi. Tuon tullessani muutaman salamatkustajattoman lumpeen ja Vegen kyytiin voisin tästä kasitien varresta kiivetä, kun sovitaan aika. Tästä ajaa Raaheen noin tunnin. Toki, jos vielä osaat, voit tulla meille "yli puolivälin kahveille" jo aikaisemminkin niin ei tarvi huoltoasemasumpista maksaa, tai taisitkin olla teen ystäviä kun tarkemmin muistelen...
Minä leipaisen jonkun kääretortun tapaisen kainaloon, niin ei tarvitse "Shadowwomania" ajaa hermoromahduksen partaalle.
vege
Member
Member

Tuulahelena kirjoitti:Vegen kyytiin voisin tästä kasitien varresta kiivetä, kun sovitaan aika. Tästä ajaa Raaheen noin tunnin. Toki, jos vielä osaat, voit tulla meille "yli puolivälin kahveille" jo aikaisemminkin niin ei tarvi huoltoasemasumpista maksaa, tai taisitkin olla teen ystäviä kun tarkemmin muistelen...
Ihan oikein muistit. Voin kyllä ajaa teidän kautta niin ei tarvitse siellä kasitien varressa notkua.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Minä voisin pompata Vikkin kyytiin, jos kelpuuttaa vaan. Ja jos nyt suinkin saan lapsenvahtia, kun ei millään huvittaisi tuota ipanaa raahata mukana (taas)... Eikö Kaiku pääsisi millään siihen kasitien varteen notkumaan, niin pääsisit siitä Vegen kyytiin kanssa?
Täältä varmasti löytyisi tuomisiksi kasveja, sukarapuja ja omppuja sekä paratiisikotiloita. Näitä selkärangattomia olisi sitten runsain mitoin [;)] Toivottavasti jollekin kelpaavat!
vikki80
Member
Member

Mun kyytissä kyllä pääsee (ja pari lastenistuintakin on autossa valmiina jos allablaze joudut ottamaan nappulan mukaan ).

Ajo matkassa on ihan sama ajaako Kokkolan vai Kannuksen kautta, joten Kaiku pääsee kyllä munkin kyydissä jos haluaa.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Jos vaan Vikki viitsii maaseutumatkailla niin tulen mielelläni kyytiin. Siihen lastenistuimeen en kylläkään mahdu... :twisted:

Katselen sitten lähempänä, kehtaanko jotain rehuja tuoda. Sitä süsswassertangia (tai jotain) voisi liietä jonkun kokoinen köntti, intianvesitähdikkiä, jaavansammalta ehkä, vallisneria nanaa tms. Mulla on sitten altaasta riippuen limaskaa, roskakotiloita ja sekarotuisia sukarapuja (kerää koko sarja :mrgreen: ), joten omalla vastuulla tuliaiset...

Laita vaikka Vikki YV:tä joskus loppuviikosta niin sovitaan paremmin.
Be merrier with a terrier!
Shadowman
Junior Member
Junior Member

Lyödäänpä sitten lukkoon se sunnuntai 17.8 noin klo. 14 niin saadaan kaikki suunnitelmat varmistettua. Tapaamisen lopussa voidaan sitten kyniä ylimääräiset kasvit tuolta isosta altaasta pois. ( Kun on ensin ihailtu rehevää allasta :D ) löytyy ainakin erinäisiä melalehtilajikkeita ym.
Koetan keksiä jotain tarjottavaa kahvin ja teen lisäksi, mutta mukanakin saa tuoda :) Laadin tällä viikolla ajo-ohjeet, jotka lähetän tarvitseville.
Shadowman
Junior Member
Junior Member

Ajo-ohjeita on lähetetty, jos joku tarvitseva ei ole vielä saanut, pyytäköön vaikka y.v.:llä minulta.
Yhdestä nuoresta avainkirjoahvenesta voin luopua, jos joku tarvitsee (on kolmantena pyöränä tällä hetkellä) sukupuolesta ei vielä tietoa.
Molemmista akvaarioista näyttävät melkein kaikki korkeammat taka-alan kasvit kuolleen kesän aikana, joten sellaiset kelpaavat.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Minä en saa lapsenvahtia sunnuntaiksi, ylläri, mutta voisin laittaa haluaville (Vikkin) mukaan:
-kirsikka- ja vihersukarapuja (epätasalaatuisia)
-juonnetatioita (viileän veden asukkaita, allas min 140l)
-paratiisi- ja omenakotiloita

Ilmoitelkaa jos joku noita haluaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”