^^onko tää nyt kovaa faktaa, ts. laji on nyt tieteellisesti kuvattu ja määritetty kuparimonnisen jalostusmuodoksi? Vai mistä tämä tieto on peräisin?
Mä olen kyllä ollut koko ajan tietoinen, että ne todennäköisesti on ainakin lähilaji, alalaji tai mahdollisesti myös vain värimuoto (vaikka siinä vaiheessa kun nuo ostin, kauppiaan vastaus lajikyselyihin oli "ei kukaan tiedä" ja aqua-webistäkin sai parhaillaan jotain mutu-vastauksia). Ihan hauskaa, jos kaverit on vihdoin saaneet oikean lajinmäärityksenkin. Nähtäväksi jää, että risteytyvätkö nuo perus-kupariset ja venezuelat keskenään ja miltä jälkikasvu sitten näyttää. Tätä menoa asia selvinnee mulle pian, koska kututohinat on aika kovat ja niissä ei värillä näköjään ole väliä

Vai onko jollain tähänkin jo vastaus valmiina?
---------------------------
(äh tämä on rasittava, kun ei anna mun muokata omia viestejäni...)
Lisäystä äskeiseen siis: kävin vähän googlettamassa ja ainakaan fishbase ei vielä tunne näitä "venetsuelanmonnisia" (tai sitten mä en vain löydä). Aika moni lähde myös väittää, että näitä löytyy luonnosta Venetsuelan Llanosista. Jos nämä siis tosiaan on viljelymuoto, niitä ei varmana löytyisi llanosilaisista lätäköistä... Noiden nettilähteiden luotettavuudesta ei tietysti ole mitään hajua - sen enempää kuin aqua-webissä annettujen tietojen

Mikähän lienee totuus?