Leväbarbeja kulma-akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
Leväbarbeja kulma-akvaarioon?
Voiko leväbarbeja ottaa kulma-akvaarioon, jonka lyhyet sivut ovat n. 85 cm ja pitkä sivu n. 140 cm?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Leväbarbeja kulma-akvaarioon?
Vautsi, komean kokoinen kulma-allas. Kyllä ainakin minun mielestä voi, onhan siinä jo kivasti kokoa altaalla ja pituutta kiitoradalla. 

"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Samaa mieltä, jos vesiarvot ovat oikeat.Chisantha kirjoitti:Vautsi, komean kokoinen kulma-allas. Kyllä ainakin minun mielestä voi, onhan siinä jo kivasti kokoa altaalla ja pituutta kiitoradalla.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: --
- Sukupuoli: N/A
hyvän kokonen kyllä varmaankin samaa mieltä myös edellisten kanssa
240l
hesan akva keskus
hesan akva keskus
Olin ajatellut leväbarbeja samaan altaaseen lehtikalapariskunnan kanssa. Mutta leväbarbit ovat kai vilkkaita sille päälle sattuessaan. Alkavatko lehtikalat stressata, jos barbit pitävät pirskeitä? Millaisia kokemuksia teillä on yhdistelmästä leväbarbit+lehtikalat? Toinen vaihtoehto: tulisivatko leväbarbit ja helmirihmakalat toimeen keskenään?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
En usko että lehtikalat ovat moksiskaan, jollei nyt jotain ihan älyttömän arkoja yksilöitä satu saamaan. Nekin ovat niin tapauskohtaisia. En oikein tiedä välittävätkö leväbarbit sitten taas helmirihmoille sopivasta lämpimästä ja hitaasti virtaavasta vedestä. Itse yhdistäisin mieluummin lehtikalat ja leväbarbit, vaikke ko. yhdistelmästä omakohtaista kokemusta olekaan. Haarniskamonneista omat lehtikalani eivät ainakan välittäneet tuon taivaallista, vaikka haarniskat varsinkin ruoka-aikaan olivat todella vilkkaita ja hyvä kun eivät vieneet lehtiksiltä sapuskaa suusta. 

"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Onnistuu oikein hyvin!Kyllä ne lehtikalat antaa niille kyytiä tarvittaessa,kuin myös kaikille muillekki akvaarion asukkaille,jos kutupari sattuu olemaan. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)