Voiko kyseessä olla mustelma? Hankimme altaaseen mustamolleja noin kuukausi sitten ja mietin olisiko niistä joku näykännyt milliä. Voiko kalalla olla mustelma?
Jos ei siltä kuulosta niin mikä tuo voisi olla? Olen hakenut ja lukenut eri tautien kuvauksia, mutta en löydä oikein mitään sopivaa. Ja kala vaikuttaa virkeältä ja syö hyvin.
Olen nyt töissä, joten vesiarvoista ei tässä ihan ajantasaista tietoa ja saattaa jopa hieman heittää- allas 300L, vesi kovaa reilun 10 muistini mukaan. Vesitestejä tehty viimeksi toissapäivänä ja alhaalla nitriitit ja nitraatit, ph oli toivotulla alueella myös. (Hatara muisti johtuu siitä että mieheni on varsinainen perheen tietäjä näistä ja minä vaan otan näytteet ja sihteeriöin tiedot siipalle tällä viikolla..
Kansaa purkissa on 1 imumonni, 6 mustamollia sekä 4 miljoonakalaa aikuista ja 6 poikasta. ja jonkun kasvin mukana on tullut jonkinlainen kotilo.
Onko tässä nyt joku tauti käsissä ja olisiko järkeä iskeä joku yleislääke varuilta menemään? Miten pienet millit lääkekuureihin suhtautuu?