Kuinka saan taustan näkymään kirkkaana?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Kuinka saan taustan näkymään kirkkaana?
Olisi pienoinen ongelma taustan kanssa. Tausta on sininen, mutta jostakin syystä se näyttää vedenpinnan alapuolella todella tummalta?
Kuva
Vesi on Laskettu altaaseen noin 1vrk sitten ja on vielä hieman sameaa, mutta en usko tämän asian näin paljoa vaikuttavan. Millä konstilla saan taustan näyttämään kirkkaammalta?
Kuva
Vesi on Laskettu altaaseen noin 1vrk sitten ja on vielä hieman sameaa, mutta en usko tämän asian näin paljoa vaikuttavan. Millä konstilla saan taustan näyttämään kirkkaammalta?
Re: Kuinka saan taustan näkymään kirkkaana?
Taustakuvan ja lasin väliin jää aina kerros ilmaa, joka saa taustan näyttämään todellista tummemmalta. Ainoa tapa välttää tämä on liimata taustakuva lasiin taustakuvaliimalla, jota saa alan liikkeistä: lätäkkö liimaa kuvan keskelle ja lastalla vetely keskeltä reunoihin päin. En tiedä, kuinka liimaaminen onnistuu, kun akvaario on jo "pystyssä", eikä sitä voi kallistaa etulasilleen... Liimattu taustakuva on tosiaankin aivan toisen näköinen kuin teipattu.
You must be kiddin`
. Onpa hieno akva. Mikä merkki, ja mistä sait?

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Off topic, mutta mistä olet saanut tuon kuvan oikeassa reunassa olevan kivimuodostelman? Oletko ihan itse tehnyt vai onko jokin valmistuote? Hienon näköinen meinaan... Samaa juttua mulla myös taustojen kanssa, ovat teipattuja ja aikamoinen ero silloin kun altaat on täysiä ja silloin kun ne ovat hetkellisesti vajaita vedenvaihdon aikana.
Akvarismia 1992-2014
-
- Starting Member
Se miten liimaaminen onnistuu "pystyssä" olevaan akvaarioon selvinnee huomenna
Raportoin sitten tuloksista.
Kivikasa on armaan avopuolisoni kätten työtä. Itse halusin jonkinlaisen kivimuodostelman ja oma ratkaisuni olisi ollut esteettisesti varmasti jotain ihan muuta
Kiitokset tipseistä!

Kivikasa on armaan avopuolisoni kätten työtä. Itse halusin jonkinlaisen kivimuodostelman ja oma ratkaisuni olisi ollut esteettisesti varmasti jotain ihan muuta

Kiitokset tipseistä!
Saako sen taustakuvan irti siitä lasista ennään millään, jos sen liimaa. Itsellä tekis kans liimata nuita tastakuva kiinni lasiin, jotta värit voimistuisivat taustasta. Kuitenkin olen sen verran nopeasti kyllästyvä ja haluan vaihtaa taustakuvan silloin tällöin. Ainakin kerran vuodessa. 

Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
-
- Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Kyllä onnistuu liimaaminen myös pystyasennossa, itse liimasin 400 litraiseen juweliin JBL:n fixol liimalla ja hyvin onnistui. Tosin jos altaassa on vesi ja kiinni seinässä niin voi olla vähän haastavaa
Ainakin tuolla tökötillä liimatut taustakuvat lähtee myös tarvittaessa irti ihan nätisti.
Tässä vielä kuva

Tässä vielä kuva
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
1080L Malawi
Mulla oli joskus lähes seinässä kiinni ja täynnä vettä.
Laiton vain väliin puhdasta vettä ja painelin sen kumilastalla kiinni.
Silläkin se pysyi paikoillaan monta kuukautta kuplimatta.
Laiton vain väliin puhdasta vettä ja painelin sen kumilastalla kiinni.
Silläkin se pysyi paikoillaan monta kuukautta kuplimatta.
Pane se kuva edes missä on liimalla. Voidaanhan me vertailla sitä omiin altaitten taustakuviin ja arvioida kuinka suuri ero on.. Sitten voipi päättää kannattaako sijoittaa siihen liimaan. 

Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
-
- Starting Member
No niin!
Nyt on sitten liimattu, tai ainakin jotain sen suuntaista. Tampereen muutamasta akvaarioliikkestä ei liimaa löytynyt joten tyydyin saippuavesi ratkaisuun. Hyvänä "lastana" toimi Tetran leväraappa.
Tässä lopputulos. Kuva
Näyttää paremmalta, myös kasvit tulevat paremmin esiin
Nyt on sitten liimattu, tai ainakin jotain sen suuntaista. Tampereen muutamasta akvaarioliikkestä ei liimaa löytynyt joten tyydyin saippuavesi ratkaisuun. Hyvänä "lastana" toimi Tetran leväraappa.
Tässä lopputulos. Kuva
Näyttää paremmalta, myös kasvit tulevat paremmin esiin

En nyt saanut akvaarion merkkiä kaivettua, mutta ostin sen yhdeltä AW:n käyttäjältä. Kokoa altaalla ~300lAmos kirjoitti:You must be kiddin`. Onpa hieno akva. Mikä merkki, ja mistä sait?
Onko tuossa oikeassa takanurkassa jonkunlainen ylivuotosysteemi? Vai valehteleeko mun silmä?
Allas näyttää siltä et siinä olis kaareva etulasi. Onko? Tosi komea kokonaisuus joka tapauksessa!
Allas näyttää siltä et siinä olis kaareva etulasi. Onko? Tosi komea kokonaisuus joka tapauksessa!
-
- Starting Member
Silmä ei valehtele. Ihan perus merivesialtaissa oleva ylivuoto/durso hässäkkä. Altaassa on kaareva etulasi, en tiedä sen kaarevuus astetta. Akvaarioliikkeissä olen nähnyt huomattavasti kaarevampiakin etulaseja.