Neontetrojen touhusta kysymys
Valvoja: Moderaattorit
-
Mari_N
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Neontetrojen touhusta kysymys
Eli minulla on tuolla altaassa tuommoinen ruukkusysteemi ja yksi neoneista on nyt linnoittautunut sinne, ajaa muut neonit pois jos tulevat liian lähelle. Mikä juttu täs on menossa? Kala kuitenkin tulee syömään ja on virkeä yms.
Re: Neontetrojen touhusta kysymys..
Ehkä neo on jotenkin jäänyt muusta laumasta, tai kutuaika päällä?
-
Mari_N
- Starting Member

Re: Neontetrojen touhusta kysymys
Kutu aika itselläkin kävi mielessä..aika rallia nuo tuolla toisinaan vetävät. Nyt huomasin,että yksi tetroista on hävinnyt kuin tuhkatuuleen,ei löydy vaikka kuinka katselen ja lasken
Akvassa tosiaan nyt 9 neonia ja 2 täplämonnista ja noita hemmetin kotiloita
Ovatko lajitoverit syöneet kalasen?
Muoks kirjotushäröt pois...
Muoks kirjotushäröt pois...
En usko että neonit syövät toisiansa, kuiten aika pikkusia. Ehkä hautautunut hiekkaan..? Meiby?
-
Mari_N
- Starting Member

Löytyihän se kadonnut tetra..Ilmestyi suodattimen takaa..
Aika touhua yksi on vallannut ruukun ja toinen suodatimen takusen!Tuskimpa tuonne poikasia ilmestyy vaikka kutisivatkin..ainakin luulisin niin?
-
PieniPalikka
- Junior Member

Tiedän tunteen. Mun neonit käyttäytyy ihan samalla tavalla. Millon kukakin nököttää jossain nurkassa tai kannon takana. Kertaakaan en oo nähny mitään kutupuuhia tai edes kutua, joten mullekin on jäänyt vähän kysymysmerkiksi mistä moinen käytös johtuu... 
Have you ever thought that maybe the sole purpose of your living is to serve as a warning to others?
Mulla neonit liikkuu ihan normaalisti parvessa mutta kutenu ne kyllä on monestikin.
Ei kutu kylläkään koskaan ole selvinnyt sillä muut kalat syö kudut tosi nopeesti
!
Pitäs hankkii joku pikku akva jossa kudettaa niitä.
Ei kutu kylläkään koskaan ole selvinnyt sillä muut kalat syö kudut tosi nopeesti
Pitäs hankkii joku pikku akva jossa kudettaa niitä.
Viikatemies tulee kohta kun neoni linnoittautuu johonkin onkaloon. Minulla on ollut noita jo 70-luvulla ja joskus käy niin, että joku eristäytyy joukosta. Saattaa käydä syömässä, mutta laihtuu silti ja muutaman viikon päästä on henki pois. En tiedä mistä johtuu. Kyse ei ainakaan ole tarttuvasta taudista. Nykyisin minulla on parikymmentä neonia ja kutukäyttäytyminen on pyörimistä kasvitiheiköissä. Mätimunien voi nähdä turskahtelevan, mutta niiden pelastaminen on kyllä mission impossible. Ovat sen verran pieniä. Kutujen yleisyydestä päätellen, en kuitenkaan usko kudettamisen olevan vaikeaa, kun ottaa parin poikasakvaatioon erikseen.
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Nuo täplämonniset ovat myös parvikaloja! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Kyllä mullakin yksi eristäytyi joukosta ja laihtui kauheesti. Sekin varmasti kouli
.
Nii jos ois joku pikkunen kutuakva nii kyllä se kudetus varmasti onnistuis.
Nii jos ois joku pikkunen kutuakva nii kyllä se kudetus varmasti onnistuis.
-
pelusa
- Junior Member

- Viesti:
Heip. Minunkin neontetrani linnoittautui suodattimen taakse, oli siellä jopa jumissa seljällään jonkun päivän (ja minä tietenkin ihmeissäni sitä etsin kaikkialta muualta.) Tämä kaveri oli irroittamisen jälkeen vähän pihalla, se ei oikeen osannut päättää ollakko parven mukana vai mennäkkö suodattimen taakse, joten se saattoi harhailla pitkin akvaa. Tunnistin sen, koska se oli hieman laihempi kuin muut. Lopulta kaveri kuitenkin palasi parveensa, jonka kokoa nyt myöhemmin kasvatin, eikä sitä enää erota joukosta. Olin totaalisen varma, että se siitä neonista, jokin meni pieleen, mutta eipä onneksi mennyt! Hätä oli kyllä. Joten pelätään pahinta, mutta salaisesti toivotaan parasta, seuraile heppua ja pelasta sitä jatkuvasti, jos sinä et luovuta, ei sekään voi! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
We can judge the heart of a man by his treatment of animals.
Immanual Kant
Immanual Kant