Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
4-vuotias siskonpoikani oli eilen hoidossa ja näki ensimmäistä kertaa meidän akvaariot. Siinä sitten vuoron perään osoitti jokaista akvaarion seinää ja kysyi:
- Onko tossa ikkuna?
- Joo, on siinä akvaariossa lasi, ei ikkuna. Ikkunasta katsotaan ulos, vastasin aina hänelle.
Kun oli kaikki akvaarion sivut käynyt läpi, totesi:
- Tossa lavuaarissa on joka puolella ikkunat.
- Onko tossa ikkuna?
- Joo, on siinä akvaariossa lasi, ei ikkuna. Ikkunasta katsotaan ulos, vastasin aina hänelle.
Kun oli kaikki akvaarion sivut käynyt läpi, totesi:
- Tossa lavuaarissa on joka puolella ikkunat.
Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
Re: Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista
Kaivetaanpas vanha keskustelu taas esille, eli hauskimpia kommentteja akvaariostanne
-----------------------
omasta akvasta(85l) on tullut kavereilta jos jonkimmoista kommenttia mm:
-Mitä sä noil? iha turhaa menee vaa rahaa(tyyppi on ite kauhia kaljamaha, mihinköhän rahat menny hänel?)
-Mikset käy hakee tuolt meiä läheiselt purost sellasii rapui tonne kaveriks sun kaloille?
-Onks toi hai(partamonnin poikanen joka oli tilanpuutteen takia minulla väliaikaisesti) kun sillä on toi hain evä selässä?
-Miks sä tollasii disco hileitä ostit?(hohtokiilakyljet jotka saivat uuden kodin)
Ja 56l liskola mm:
-Luontoonha noi sisiliskot kuuluis.(tulilisko)
-Eläinrääkkääjä! Ei sisiliskoja saa pyydystaa, eikä ne edes tykkää vedestä(kiinankääpiötulilisko)
-Wau! Paljol myyt?
-Miks noit sanotaan tuliliskoiks? Mieluummin häntälisko...
-Ei ne jaksa juoda noin paljon kuitenkaa...
-----------------------
-Mitä sä noil? iha turhaa menee vaa rahaa(tyyppi on ite kauhia kaljamaha, mihinköhän rahat menny hänel?)
-Mikset käy hakee tuolt meiä läheiselt purost sellasii rapui tonne kaveriks sun kaloille?
-Onks toi hai(partamonnin poikanen joka oli tilanpuutteen takia minulla väliaikaisesti) kun sillä on toi hain evä selässä?
-Miks sä tollasii disco hileitä ostit?(hohtokiilakyljet jotka saivat uuden kodin)
Ja 56l liskola mm:
-Eläinrääkkääjä! Ei sisiliskoja saa pyydystaa, eikä ne edes tykkää vedestä(kiinankääpiötulilisko)
-Wau! Paljol myyt?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS

Nuorin pikkusisko ja velipuolet (3-5-vuotiaat) kävivät ekan kerran kylässä. Näkivät punaiset miekkapyrstöt, "Kultakaloja!"
Avomies opetti kummipojalleen (3 v.) käsitteet monni ja platy.
"Hyi! Yäk!" on avomiehen siskon kommentti partiskoiraista. Lähikuva partisvauvasta menee, samoin kaikki muut parrattomat kalakuvat Varjon kirjasta. Puhui, että akvaario ois kiva ja hieno...

"Kalakeittoa." sanoi avomihen veli, kun kuuli kalatubidiagnoosin.
Paistunpannujuttuja samalta mieheltä, kun neonsattareiden lajimääritys oli vain sateenkaarikala. Se onkin koulutukseltaan kokki... (ja silläkin on kalakippo).
Samalta mieheltä edelleen rapujuhlajuttua, kun kuuli meidän marmoriravusta.
"Sehän on valtava!" sanoi entinen opettajani, kun kerroin hommanneeni 120-litraisen. Ennen tuota kommenttia lisäsin hänen sanottuaan sitä isoksi, että kaverillani on 317-litrainen. Pyysin tarkennusta, kumpaa allasta se "valtava" koski. 120-litraista silti...
"Voiiii..!" 13-vuotias pikkusisko henkäisi nähdessään marmoriravun.
Yleisesti palaute on positiivista, jopa altaita näkemättä

ja äitini luuli sukarapuja kauheiksi hummereiksi... 

Keskustelu ystävän miehen kanssa mooonia vuosia sitten ( lähtivät lomalle ja jäin suuren akvaarion lapsenlikaksi )
Miekkonen - Jätän kansilasit pois ettei ylikuumene ( oli kuuma kesä ). Jos särkikalat hyppäävät ulos, koita metsästää kiinni ja pistä takaisin altaaseen.
Minä -En metsästä. Pistän pannulle.
- * katsoi arvelevasti tovin * Pistän kansilasit siis.
- Hyvä hyvä. Entäs jos ylikuumenee?
- Pistä pari liemikuutiota, saat kalasoppaa. Paljon kalasoppaa.
Miekkonen - Jätän kansilasit pois ettei ylikuumene ( oli kuuma kesä ). Jos särkikalat hyppäävät ulos, koita metsästää kiinni ja pistä takaisin altaaseen.
Minä -En metsästä. Pistän pannulle.
- * katsoi arvelevasti tovin * Pistän kansilasit siis.
- Hyvä hyvä. Entäs jos ylikuumenee?
- Pistä pari liemikuutiota, saat kalasoppaa. Paljon kalasoppaa.
Kävi eräs koiratuttu meillä ekaa kertaa. Akvaarion nähdessään pääsi spontaani "OHO!" ja sitten tiukkaa tuijotusta ja tavanomaista ihailua. Lopulta vähän kierrellen: "joo-o, mullakin oli joskus akvaario, mutta mä annoin sen pois kun sen hoitaminen oli niin työlästä... mä en kyllä tajuu... miten sä saat noi hiekat pestyä ja MILLÄ sä kannat ton teidän kylppäriin???"
Tankkihan on siis 550l ja ei muuten mahtuisi meidän kylppäriin
Taisi olla aika 80-lukulisen "hoito-ohjeet" mielessä.
Tankkihan on siis 550l ja ei muuten mahtuisi meidän kylppäriin

Äiti sanoi omppukotiloista: Ai nuo onkii eläviä...
Lapset sanoo rihmakaloja kissakaloiksi ja ripsimonni on armeijapukuinen kaveri
Lapset sanoo rihmakaloja kissakaloiksi ja ripsimonni on armeijapukuinen kaveri

-
- Member
Yksi ystäväni kysyi kerran "Mikä toi tommonen harmaa kala on?".
Mietin, että mikä harmaa kala siellä nyt olisi... Pyysin kuvailemaan vähän tarkemmin.
Hän sanoi "No littee, millä on silmä persauksessa".
Hän oli tarkoittanut sironeitotonkijaa!
Kuvaili kyljen mustaa täplää silmäksi persauksessa.
Mietin, että mikä harmaa kala siellä nyt olisi... Pyysin kuvailemaan vähän tarkemmin.
Hän sanoi "No littee, millä on silmä persauksessa".
Hän oli tarkoittanut sironeitotonkijaa!

"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Junior Member
Tyttären avokki näki uuden suklaajuova-okamonnimme ekaa kertaa ja kysyi MIKÄ tuo on? Vastasi samantien itse omaan kysymykseensä : KYÖSTI.
Niinpä , Kyösti. Ja Kyösti rakastaa kastematoja.
Niinpä , Kyösti. Ja Kyösti rakastaa kastematoja.

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Melko suuri osa akvaarioista mitään tietämätömistä ihmisistä on olohuoneen malawiakvaarion nähtyään ihmetellyt että "eiks noi merivesiakvaariot oo ihan TÖRKEEN kalliita".
(Juu ohan ne, siksi mulla on "vaan" malaweja)

My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Siskoltani olen kuullut tyhmimmät jutut, jolla itsellään on ollut joskus akvaario jota ei muistaakseni hoidettu oppikirjojen mukaan.
- Kuinka usein sä ostat uusia kasveja kun nehän aina lakastuu ja kuolee niin nopeesti?
- Joko on monta kalaa kuollut? Eikös niitä aina vähänvälii kuole? (Siis ihan tosta vaan..?)
- Miten sä jaksat siivota noin ison (180-l) akvaarion? Pestä hiekat ja repiä aina kasvit irti ja mihin sä laitat nuo kalatkin siksi aikaa? Joka viikko? Mä en kyllä jaksais. (En minäkään jos niin pitäisi tehdä)
Näiden kysymysten jälkeen ei voi kun muistella ettei se akvaario siskokullalla kauaa ollut.
Muuten lasten suusta kuulee kivoja nimityksiä kaloille, olen jo oppinut että keltarihmat on lättyjä tai lättänöitä, juonnetatiat möhköjä, omput on tietysti lasten mielestä hyi yök-yökköjä. Miten niin, nehän on kauniita.
- Kuinka usein sä ostat uusia kasveja kun nehän aina lakastuu ja kuolee niin nopeesti?
- Joko on monta kalaa kuollut? Eikös niitä aina vähänvälii kuole? (Siis ihan tosta vaan..?)
- Miten sä jaksat siivota noin ison (180-l) akvaarion? Pestä hiekat ja repiä aina kasvit irti ja mihin sä laitat nuo kalatkin siksi aikaa? Joka viikko? Mä en kyllä jaksais. (En minäkään jos niin pitäisi tehdä)
Näiden kysymysten jälkeen ei voi kun muistella ettei se akvaario siskokullalla kauaa ollut.
Muuten lasten suusta kuulee kivoja nimityksiä kaloille, olen jo oppinut että keltarihmat on lättyjä tai lättänöitä, juonnetatiat möhköjä, omput on tietysti lasten mielestä hyi yök-yökköjä. Miten niin, nehän on kauniita.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Yksi kolmannella luokalla oleva poika (serkkuni) kävi meillä ja sano mustanorsukalaa delfiiniksi ja sen mielestä purjesampimonnit oli pelottavan näkösiä
!

-
- Senior Member
Veden vaihtamiseen on liittynyt jonkun verran ihmettelyä.
Ovat ihmiset kysyneet että miten vaihdat vettä. No minä sitten että letkulla viemäriin ja raanasta takaisin.
Ovat jääneet minua toljottamaan suu auki silmät selällään minä tätä hieman ihmetellen. Mitähän omituista tuossakin nyt sitten on.
Sitten ovat jatkaneet, että missä ne kalat on, minä että no altaassa. Aijaa.... Ovat sitten hitaasti kommentoineet.
Kun ovat sitten olleet todistamassa tätä ihmeellistä vedenvaihtotapahtumaa, ovat lähestulkoon riemusta kiljahtaneet, että ethän sinä vaihdakaan kaikkia vesiä!
Tuossa vaiheessa olen ymmärtänyt tuon aiemman toljotuksen. Luulivat, että kalaparat jäävät räpistelevään kuivalle maalle kun minä hotasen kaiken veden viemäriin.
Aika radikaalia akvanhoitoa tuo tuollainen.
Siskon luona oli sitten kerran jos toisenkin päässyt karvalehti ryöpsähtämään niin, että altaaseen ei paljonkaan nähnyt.
Heillepä tuli sitten vieraita, jotka sanoivat, että voi kuinka ihana akvaario. Siskon porukka meinasi tikahtua nauruun. Kauneus taitaa todellakin olla katsojan silmissä ja tuolle vierasporukalle ei varmaan hääviä sisustusta tarvi altaassa koskaan olla, jos vaikka osuisivat joskus akvan laittamaan.
Siskoni sitten oli laittamassa allastaan tai pikemminkin tyttärensä allasta kuntoon.
Sanoin hälle, että valitse altaistani silmää miellyttäviä kasveja.
Sanoi sitten että tuosta tuo vappuviuhkan näköinen kasvi, se oli sitten karttulehti. Heidän altaassa on sitten vihreitä vappuviuhkoja ja joitain muitakin hauskoja tapauksia.
Ovat ihmiset kysyneet että miten vaihdat vettä. No minä sitten että letkulla viemäriin ja raanasta takaisin.
Ovat jääneet minua toljottamaan suu auki silmät selällään minä tätä hieman ihmetellen. Mitähän omituista tuossakin nyt sitten on.
Sitten ovat jatkaneet, että missä ne kalat on, minä että no altaassa. Aijaa.... Ovat sitten hitaasti kommentoineet.
Kun ovat sitten olleet todistamassa tätä ihmeellistä vedenvaihtotapahtumaa, ovat lähestulkoon riemusta kiljahtaneet, että ethän sinä vaihdakaan kaikkia vesiä!
Tuossa vaiheessa olen ymmärtänyt tuon aiemman toljotuksen. Luulivat, että kalaparat jäävät räpistelevään kuivalle maalle kun minä hotasen kaiken veden viemäriin.
Aika radikaalia akvanhoitoa tuo tuollainen.
Siskon luona oli sitten kerran jos toisenkin päässyt karvalehti ryöpsähtämään niin, että altaaseen ei paljonkaan nähnyt.
Heillepä tuli sitten vieraita, jotka sanoivat, että voi kuinka ihana akvaario. Siskon porukka meinasi tikahtua nauruun. Kauneus taitaa todellakin olla katsojan silmissä ja tuolle vierasporukalle ei varmaan hääviä sisustusta tarvi altaassa koskaan olla, jos vaikka osuisivat joskus akvan laittamaan.
Siskoni sitten oli laittamassa allastaan tai pikemminkin tyttärensä allasta kuntoon.
Sanoin hälle, että valitse altaistani silmää miellyttäviä kasveja.
Sanoi sitten että tuosta tuo vappuviuhkan näköinen kasvi, se oli sitten karttulehti. Heidän altaassa on sitten vihreitä vappuviuhkoja ja joitain muitakin hauskoja tapauksia.
Meillä on ollut akvaario vasta tosi vähän aikaa, mutta varsin mielenkiintoisia kommentteja on tullut:
"Jos teillä kaikki kasvit kuolee, niin tehän voitte sitten laittaa muovikasveja tilalle!"
"Muistakaa sitten, että hiekka pitää kuumentaa uunissa ennen kuin sen voi laittaa akvaarioon."
"Teillähän on oma eläintarha." (meillä on siis 4 koiraa akvaarion lisäksi)
"Akvaariot on ihan mukavia, mutta pari päivää vuodessa menee sitten siihen kun tehdään suursiivous ja kuurataan kaikki viimeisen päälle. Suursiivoukseen kuuluu myös se, että vettä pitää hapettaa ämpäreissä vähintään yön yli. Te muuten tarvitte aika monta ämpäriä!!"

"Jos teillä kaikki kasvit kuolee, niin tehän voitte sitten laittaa muovikasveja tilalle!"
"Muistakaa sitten, että hiekka pitää kuumentaa uunissa ennen kuin sen voi laittaa akvaarioon."
"Teillähän on oma eläintarha." (meillä on siis 4 koiraa akvaarion lisäksi)
"Akvaariot on ihan mukavia, mutta pari päivää vuodessa menee sitten siihen kun tehdään suursiivous ja kuurataan kaikki viimeisen päälle. Suursiivoukseen kuuluu myös se, että vettä pitää hapettaa ämpäreissä vähintään yön yli. Te muuten tarvitte aika monta ämpäriä!!"

128 litrainen, ensimmäinen akvaario "aikuisiällä"
Mukana menossa myös avomies ja neljä koiraa
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura
Siskontyttö ihmetteli puhumaan opetellessaan ensin pitkään hiljaa akvaarion sisältöä ja osoitti sitten yhtä kiekkokalaa: "Ankka!". En tiedä mikä siinä ankkaa hänen mielestään muistutti, mutta epäuskoisia katseita sain kun yritin selittää, että ei se ole ankka vaan kala. Ei ollut tyttö vielä nähnyt muita kuin ns. perinteisen mallisia kaloja.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Pakko kertoa minunkin ystävästäni (kissanomistaja), joka aina käydessään leikkii kiekkokalojeni kanssa! Siis liikuttelee sormeaan lasia pitkin ylös-alas ja sivulle ja kiekot seuraavat kuuliaisesti, kunnes hoksaavat, ettei sieltä mitään syömistä tipu...
Kerran eräs vieras ihmetteli, miksi sileä hiekka altaassa näyttää ihan kuin se olisi kuivaa... Ja siltä se kyllä näyttääkin
Kerran eräs vieras ihmetteli, miksi sileä hiekka altaassa näyttää ihan kuin se olisi kuivaa... Ja siltä se kyllä näyttääkin

Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska oli pieniälyinen karhu, hän ei löytänyt sanoja siihen.
ZamY kirjoitti:Kaivetaanpas vanha keskustelu taas esille, eli hauskimpia kommentteja akvaariostanne
-----------------------
Ja 56l liskola mm:
-Wau! Paljol myyt?
Ja tähän vielä uusin kommentti:
"Eivät omput syö kurkkua[luomutuote? ruahahaa!]
"Matikka!" (haarniskamonnista)
Rakas mieheni juuri äsken:
"Pitäsikö noille kaloille keksiä jotain ohjelmaa tonne? Näyttäs et niil on kauheen tylsää."
- "Ai niinku mitä?"
"No vaikka nukketeatteria tähän lasin viereen!"

"Pitäsikö noille kaloille keksiä jotain ohjelmaa tonne? Näyttäs et niil on kauheen tylsää."
- "Ai niinku mitä?"
"No vaikka nukketeatteria tähän lasin viereen!"

128 litrainen, ensimmäinen akvaario "aikuisiällä"
-
- Starting Member
Hauskoja juttuja
. Meillä avomiehellä oli viime kesänä tullut veljensä kanssa puhe tuosta 400-litraisesta, joka on tällä hetkellä kypsymässä. Avokin veli tietää jotakin akvaarioista, mutta avokki itse on täysin käsi akvaarioiden kanssa. Avomies sitten viisaana kertoi kuinka veli oli ehdottanut altaaseemme "levykaloja" tai "taistelijamonneja". Levykalat olivat ilmeisesti kiekkokaloja ja taistelijamonni tietysti taistelukala. Oli vaan avolla tainnut unohtua ne oikeat nimet
.

-
- Senior Member
- Viesti:
Ravuista olen saanut kuuöll aettä miksi pitää näkymättömiä äyriäisiä akvaariossa kun on kalojakin. ( Leväsukarapuni todella läpinäkyviä)
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
"Limanuljaska!" n. 5-6 vuotias partamonnista. (eläinkaupassa)
100l altaastani sanottua..
-Tulee kivat vesivahingot kun toi laukee..
-Näinköhän jaksat hoitaa tota lapsen saannin jälkeen..
-Kuinka sä jaksat hoitaa tota..
-Eiks ois aika öllöö/öklöö jos tonne pitäis laittaa kätensä..(vastasin hänelle: juu ei tartte koskaan laittaa kättä akvaveteen, mulla on robotti sitä varten...noooot
)
-Ai onks siel muka jotain uutta?? (vinkkivinkki: tuo iso parvi)
-ei kai haittaa jos kaadan jämät pullosta(alkoholia) tonne altaaseen jossain vaiheessa iltaa..tykkäisköhän sun kalat siitä..tuliskohan ne jurriin?
(tämän kuultuani valvoin koko yön)
partamonnista..
-Voi kuinka ihanan siniset silmät tolla pötkäleellä on..
-Ootko ottanu sitä ikinä käteen??
-Tulee kivat vesivahingot kun toi laukee..

-Näinköhän jaksat hoitaa tota lapsen saannin jälkeen..
-Kuinka sä jaksat hoitaa tota..
-Eiks ois aika öllöö/öklöö jos tonne pitäis laittaa kätensä..(vastasin hänelle: juu ei tartte koskaan laittaa kättä akvaveteen, mulla on robotti sitä varten...noooot
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Ai onks siel muka jotain uutta?? (vinkkivinkki: tuo iso parvi)
-ei kai haittaa jos kaadan jämät pullosta(alkoholia) tonne altaaseen jossain vaiheessa iltaa..tykkäisköhän sun kalat siitä..tuliskohan ne jurriin?

partamonnista..
-Voi kuinka ihanan siniset silmät tolla pötkäleellä on..
-Ootko ottanu sitä ikinä käteen??
Kaikkea sitä jaksaa ihmetellä kun oikeen päätänsä vaivaa. =D
Miehukkeeni tuijotti pari minuuttia akvaa. Sitten kuului hämmentynyt: " Toi kala pieras! Ihan totta, mie näin!" (kääpiömonnisia)
Blessed are they who can laugh at themselves for they shall never cease to be amused.
lettiin tässä illalla kirjaa maailman kehityksestä ja ennen nukkumaanmenoa 5 v poitsu kävi toivottamassa hyvät yöt kaloillekin. Jäi sitten paikoilleen kattelemaan palettinaarasta, osotti sitä ja kysy: " Onko toi nyt sit se evoluution umpikuja ?" Ja äidiltä petti pokka 

ahistaa ko ei oo mitää onkelmia