Nyt sitten pitäisi miettiä millä allasta lähtisi täyttelemään. Pohjalle olen hankkimassa kierteissarvikotiloita möyhimään hiekkaa. Itseäni viehättää parvikalat, ja tulisukaravuista olen haaveillut pitkään. Tässä on kaloja joita olen miettinyt (jonkinlaisessa "paremmuusjärjestyksessä"), sopiiko edes osa näistä yhteen ja millaisia parvia suosittelisitte jos ajatellaan ettei allasta haluta ympätä ihan täyteen kalaa, mutta että olisi muutamaa eri lajia kuitenkin?
* kardinaalitetra
* tulisukarapu
* pikkulasimonni
* nuolimonni (eli eikös tämä ole se perus "otto"?)
* hehkurasbora
Toki tänne muuton jälkeen seuraillaan vesiarvoja jonkin aikaa ennenkuin kaloja hankitaan. Tavoitteena olisi että jos pH:n saisin suurinpiirtein 5-7 välille, veden pehmeähkönä ja lämpötilat pysymään 22C-27C. Kannattaako uudet kalat hankkia kaikki kerralla vai esim. parvi kerrallaan ja seurata tämän jälkeen vesiarvojen muuttumista jonkin aikaa ennenkuin hankkii seuraavan parven?
Sisustusta mietin myös, tietysti partamonnille pitää olla joku oma pesäkolo ja sen lisäksi mietin isoa juurakkoa keskelle akvaariota. En erityisemmin pidä akvaarioista jotka on tungettu täyteen kasveja, vaan sellainen hillitty rehukko miellyttää enemmän silmää
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tämä on ensimmäinen oma kala-altaani ja näin ollen into laittaa ja hoitaa sitä on suuri, joten kiitos jo etukäteen kaikesta avusta