Mun mielestä akvaario on loppuunsa aika edullinen ajanviete, verrattuna muihin elikoihin (sauvasirkkoja ei lasketa tällä kertaa), kuten joku esim. koiraan vertasi. Isommat kertaostokset voivat olla hintavia, mutta väitän, että kuukauden ruoka- (ja viikoittainen hoito) budjetti on pienempi minulla (neonsateenkaarikalan poikasia, 6 helmimonnista, 6 täpläpartamonnia, 6 intiaaninsulkaa, 4 kirsikkabarbia, marmori- ja sukarapuja) kuin tutullani, jolla on 15 rottaa.
Vesi kuuluu meillä vuokraan, sitä menee vajaa 100 litraa viikossa akvaariojuttuihin. Sähköäkin menee edelleen aika vähän (3x 7-8W, 1x15W, 3x18W). Eli jos sähköjä ei lasketa, mulla saattaa olla nollamenot parikin kuukautta (eli pitää ostaa kemikaaleja). Kalojen peruslääkkeet (Junglet, Serat, Tetrat yms.) ovat edullisempia kuin koiran eläinlääkärikäynti (kaloja ei tartte rokottaa, madottaa ja käyttää eläinlääkärissä, poikkeuksena loppumatka Eviraan).
Aloinpitämään tänä vuonna akvaarioiden kirjanpitoa. Tiedot ovat valitettavasti toisella koneella, mutta kyllä tämä vuosi on kallein akvaarioharrastukseni aikana