Onko vaasalaisia akvaristeja?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lunazza
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko vaasalaisia akvaristeja?

Viesti Kirjoittaja Lunazza »

Mukaan ilmoittautuu akvaristi Seinäjoelta.Tämän alueen keskustelu palstat aika hiljaisia. Onko näin että vaasaan ollaan perustamassa seuraa? Lisäks olisko joku kiinnostunu ostamaan / ottamaan 2 isoa lehtikalaa? Liian pieni tää mun allas niille. Enkä oo isompaa saanu vielä ostettua.
mari81
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mari81 »

Miten olis jos tehtäisiin sellainen pieni juttu vaikkapa vaasan ikkunaan ja saatais myös ne akvaristit jotka eivät nettiä selaa niin tietoiseksi asiasta?
Vai onko liian rohkee veto näin alkuun?
Myös kauempaa tulevat ovat todellakin tervetulleita kokoontumisiin, sillä eihän noilla pienemmillä paikkakunnilla ole mitään toimintaa.
Amos
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Amos »

Ainakin akvaarioliikkeisiin olisi hyvä viedä. Tuo uusi Vaasalainen on hyvä idea. Mikähän olisi oikea ajoitus ilmoitukselle?
Niiskutti
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niiskutti »

Niinkuin melkein arvasinkin, huutokauppa jää väliin kun meni ne rahat tonne naapurimaahan... :twisted: Mut joo, eiku tapaamista pystyyn, kyllä mä sinne ainaki yritän päästä [;)] eli pääsen kun vaan ajois tiedetään. Katotaan sit mitä kullakin on mielessä.
140l kalasoppaa + n.40l rapula
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Täällä kanssa olisi yksi ilmoittautuja tuohon tapaamiseen jos semmoinen järjestyy :) .
Lunazza
Junior Member
Junior Member

Olisko hyvä idea laittaa Seinäjokiseenki se tulee aikaa laajalle alueelle Etelä-Pohjanmaalla :)
Zammy
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Zammy »

Juu..mukavasti näyttää olevan harrastajia.Ne lehti ilmoitukset on TOSI hyviä ideoita,ainakin mun mielestä.

Ja se lokakuun loppu olis kyllä kiva aika kokoontua.

Kävin muuten tänään siellä RJ-autossa taas ja sinne oli vaihdettu uus akvaario sen vanhan naarmuuntuneen tilalle...heh sitä varten vain menin,eli kattoon niit akvoja 8-) .

Se yx akva on vähän ikävä.En viitti tarkemmin kertoa,käykää kattoon niin huomaatte.

En viitti liieemmin ketään mustamaalata mutta jotenkin ikävä se musta kuiten on. :cry:
Amos
Senior Member
Senior Member

Kirjaston akvaario taitaa olla lasten [;)] osastolla. Onko sillä jossakin myös kabinetti tmv, jossa voi helposti kokoontua?
mari81
Starting Member
Starting Member

kirjaston kabinetista en tiedä, mutta onhan siellä kahvila proosa jonne voisi kokoontua. Täytyy tiedustella sieltä sitten vähän lähempänä että onko ok. että tulisimme sinne joukolla että tietävät varautua. Koska jos teemme jutun lehteen ennen kokoontumista niin yleisötulva voi olla valmis tai sitten ei.
Amos
Senior Member
Senior Member

Tuo niina80 näyttikin puhuvan Palosaaren kirjastosta. Onkos sielläkin akvaario [;)] .
Omat ajatuksenikin olivat pääkirjastossa :roll: . No ehkei se akvaario nyt ihan välttämätön ole.
Tuo yleisötulvapa olisi aikamoinen yllätys :D, mutta positiivisestihan tässä ollaan liikkeellä :mrgreen: .
Niina80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Niina80 »

Jos ei ole akvaariovaatimusta tapaamispaikalle, niin tuo tässä keskustelussa jo esille tullut kaupunginkirjaston Proosa-kahvila on minusta hyvä paikka, siellä on yleensä tilaa, joten tuskin niitä kahvilan pitäjiä haittaa asiakkaiden lisääntyminen, vaikka yleisöryntäys tulisikin. 8-) Arki-iltaisin taitaa mennä kiinni kuuden aikaan.

Toki sitten joku Rosso tai Amarillokin olisi kiva... pääsisi syömään samalla ja kun ottaisi vielä muutaman viinilasillisen niin kas, johan löytyisi organisaattoreita ja ideoitsijoita seuralle. :mrgreen:

Vakavasti puhuen, jos se lehtijuttu halutaan, niin täytynee käyttää ilmaispalstoja; Vaasan ikkunan tapahtumat-palsta ja Pohjalaisessakin taitaa sellainen olla. Tai sitten joku fiksu ja filmaattinen henkilö kutsuu lehden haastattelemaan itseään. Olisi tietysti kätevää, jos tämä henkilö olisi sellainen, joka on aiemmin ollut järkkäilemässä edesmennyttä Vaasan akvaarioseuraa (eikös täällä sellainen ole ollut?!) ja voisi siinä sitten kertoilla toiminnan historiasta ja siitä miksi nyt taas ollaan seuraa perustamassa.
Lunazza
Junior Member
Junior Member

Tosi hyviä ideoita :) Olisko kukaan muu mun kans sitä mieltä että vaihdetaan mese osoitteet ja jutellaan sen kautta ;) Siellähän saa lisättyä vaikka kuinka monta ihmistä juttelemaan :mrgreen:

-----------------------

Hyllykalliolla on kans siinä Raffaello vai mikähän se oli lasten leikkinurkassa akvaario ihan kaameassa kunnossa :( Meinasinkin että menen kohta kysäisemään että hoitaako sitä kukaan.
mari81
Starting Member
Starting Member

Valitettavasti tuo mese ei toimi mun koneella sillä se ei ole yhteensopiva mun käyttiksen kans. tai sitten vaan käyttäjäs on vikaa, Kuten yleensäkin.
Ja minä en kyllä yksin saa minkäänlaita järkevää juttua tehtyä, kun en edes tiedä tuota vanhaa historiaa kun olen kotoisin eri paikkakunnaltakin.Töiden ja miehen peräs oon muuttanut kaupunkiin. Olisi ihan hyvä saada mukaan joku sellainen joka tietäisi historiaa siitä vanhastakin ja saisi muutaman konkarin samalla mukaan uudelleen virittämään kerhoa.
Siskonikin on innostunut ideasta että tännekkin päin saataisiin jonkinlainen akvaarioharrastajien tapaamispaikka ja voisimme sitten yhdessä pohtia akvaarioden ongelmia ja uusia ideoita aina kaivataan sisustukseen ja kalastoon. Tietysti kokemusten vaihto olisi mukavaa ja tietysti tutustuisi uusiin akvaariohörhöihin.
Amos
Senior Member
Senior Member

Pysytään vaan tällä kanavalla. Useampi todennäköisesti on "kuulolla". Ja uusia saattaa tulla [;)]
Niina80
Junior Member
Junior Member

Tehdäänpä villi heitto jotta homma etenisi. Sopisiko kuinka monelle tämä kauan puhuttu tapaaminen torstaina 30.10. klo 17.00 kaupunginkirjaston Proosa-kahvilassa?

Ja ehdotan, että ei tehdä vielä tätä varten mainoksia tms. muutakaan, vaan kokoonnutaan tällä aqua-web porukalla ensin. Mietitään tässä tapaamisessa sitten tarvitaanko seuran perustamista tms. suuntaviivoja toiminnalle. Tämä olisi siis ihan vapaamuotoinen aloitustapaaminen. Mukavampaa olisi minusta mainostaa vasta sitten, kun jo olisi joku seura tms. Tänne foorumin etusivulle ehkä saisi laitettua kutsun kuitenkin näkyviin, niin ei mene ohi foorumilaisilta. Ja jos joku haluaa, niin saa toki sellaiset omatekemät mainokset akvaliikkeisiin viedä ja ilmoitukset tapahtumapalstoille jo nytkin laittaa. Itse en jaksa. :mrgreen:
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Mulle ainakin tuo päivä ja aika passaa hyvin ja paikkakin on ihan ok :) .
Amos
Senior Member
Senior Member

Torstai käy myös minulle. Seitsemäksi on muuta menoa, mutta taas kahdeksan jälkeen ollaan valmiina jos jatkoja syntyy [;)] . Olin ajatellut että halukkaat olisi voinut kokoontua johonkin pikkuilmoituksia tekemään, mutta onkin hyvä idea, että voi omatoimisesti olla rohkea ja viedä ilmoituksia eri paikkoihin, missä saattaisi akvaarioharrastuksesta kiinnostuneita olla. Muita lemmikkejä harrastavilla on varmasti akvaarioita ja jos heillä on kerhohuoneita tmv harjoituspaikkoja jne? Eläinlääkäriasemalle joku voisi heittää. kirjaston lastenosastolle, jossa akvaariokin on. Jos jollakulla on hyviä ideoita paikoista ja ilmoitusten sisällöstä, niin tänne ketjuun vain. Sitäpaitsi voihan erilaisia lappusia viedä useampia samaankin paikkaan, kunhan nyt ei ihan vierekkäin ehkä :roll: no mikä ettei! Joskus on hyväkin ettei ilmoitus ole liian ajoissa, kun kalenterikaan ei aina ole mukana ja spontaaniuskin on mukavaa.

ilmoitus voisi olla vaikka tälläinen:
www.aqua-web.fi -Katso ketjua:
Onko Vaasassa Akvaristeja, Finns det någon akvarist i Vasa [;)]

Jos haluat tuntea toisia harrastajia ja suunnitella yhteistä
toimintaa Vaasan alueella, Tule kirjaston kahvilaan torstaina
(30.10) vapaamuotoiseen kokoontumiseen.

Kom med till cafe i centrumens bibliotek,
på följande torsdag kl 17, för att planera sammanhang.

You, who have an aquarium. Come to meet other aquarists at cafe in city
library on thursday 30.10. at 5 pm!

Eikös me olla kansainvälisiä ja olisi hauskaa, jos olisi myös ulkolaisia mukana. Käsin ajattelin muotoilla jotain tuontapaista. Tuo toimintasana nyt varmaan ei ihan oikein mene ruotsiksi, mutta väliäkö sen kunhan tarkoitus on oikea.
Tietty kun ja jos toimintaa viriää, niin viedään uudet tiedotteet .
Minä voin viedä Akvaarioliikkeeseen, viekö joku muu eläinkeskukseen?
mari81
Starting Member
Starting Member

Hm...Tuosta päivästä en ole vielä varma pääsenkö, kun en vielä sen viikon vuorolistoja oo nähnyt, mutta todelllakin olen tulossa, jos vain pääsen.
Laitan viestiä myös muutamalle Laihialaiselle, joskos nekin innostuisivat tulemaan mukaan.
Niina80
Junior Member
Junior Member

Joo hyvä Amos!
Laitetaan noilla teksteillä. Ja piirrelkää hienoja kaloja niihin... :D
Amos
Senior Member
Senior Member

[:I] . Mutta missäs muut, herätys! Onko kaikki jossain irkkukanavalla? Ideoita ja voihan kaiketi tuota päivää vielä muuttaakin, jos enemmistö ei millään pääse tulemaan ko aikaan. Ilmoitelkaa itsestänne, niin tietää kahvila varata riittävästi kalasoppaa [;)] .
Niiskutti
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Moi! Mun hovikuskilla on tolloin just iltavuoro, ja paikallisbusseja vältän niin pitkään kun pystyn, mutta yritän järjestää itseni paikalle jollain tavalla...
Niina80
Junior Member
Junior Member

Toki tuo päivä on vielä muutettavissa. Pitäisikö katsoa tämä viikko loppuun, miten tähän ketjuun tulee vastauksia ja sitten lyödään tuo päivä lukkoon ja pyydetään ylläpitoa laittamaan info etusivulle. Vai meneekö liian tiukalle aikataulullisesti? Ehtiikö kukaan niitä mainoksiakaan nähdä, jos ne laitetaan vasta maanantaina ja tapaaminen on jo torstaina?
Amos
Senior Member
Senior Member

Niin, kuullostellaanko hetki, ja hiljaisuus kaiketi on se myöntymisen merkki :P .
Niiskutti
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Ei tosiaan mun takia tarvii päivää muuttaa... Mulla on kyyti aikalailla sovittuna, jopa ihan akvaarioihmisen kans :mrgreen:
mari81
Starting Member
Starting Member

Jes, nyt sitten ne vuorolistat ilmesty ja oon sen torstain iltavuoros, joten en pääse valitettavasti. Mutta katellaan jos joku toinen tapaamiskerta.
Kattelin täs akvaariota ja samalla totesin et mul olisi tarjolla ylimääräisiä jaavansaniaisia(niinä ainakin oon ostanu pari vuotta sitten) kun tuota pusikkoa täytyy raivata taas kerran.
Joten ilmoitelkaa jos joku on vailla partamonnin kestäviä kasveja. Mulla ovat ainakin saaneet olla rauhassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”