Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Mikä vedenparannusaine on mielestäsi parasta?
Itse käytin aluksi Aquatania, vähän aikaa sitten siirryin AquaSafeen ja nyt mietin, olisiko Easy Life kokeilemisen arvoinen (on ainakin kalliimpi, mutta onko hintansa väärti)? Meneekö vedenparannusaine vanhaksi? Jos nyt ostan 5L pönikän, kauanko sitä uskaltaa käyttää, kun vettä on akvaarioissa yhteensä vajaa 400L (kunhan saan tahtoni läpi niin nousee 720L:aan ).
Minun mielestä tuo Easy-life on hyvä aine, vesi kirkastuu vaihdon jälkeen todella nopeasti ja pysyy myös kirkkaana. Toisin oli aqua safen kanssa.
Tosin itse vielä aika aloittelija näissä homissa mutta tuo easy-life teki sen mitä lupasikin ja sitä en ihan heti pois vaihda.
Vaikka pullollinen tavaraa olisikin kalliimpi kuin toinen, niin lopullisestihan hintaeron ja kannattavuuden tulee ratkaisemaan aineen annostelu/riittoisuus. Meillä siirryttiin Aquasafesta tuohon Seachemin Primeen, aivan loistavaksi on osoittautunut ja todella riittoisaksi.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Mistä tietää, että veden parannusaine todella toimii?
Itse käytin aluksi AquaSafea ja vaihdoin Easy-lifeen. Aluksi tuntui, että Easy-life on ihmeainetta. Lähinnä pisti silmään kalojen käyttäytymisen muuttuminen rohkeampaan suuntaan. Epäilen vain sen perustuvan johonkin muuhun kuin veden puhdistumisen aiheuttamaksi.
Siirryin pitkän Seachem Prime-käytön jälkeen Easy-Lifen "vastaavaan" ja täytyy kyllä sanoa, että Seachem tulee takaisin käyttöön. En kyllä hyvällä tahdollakaan huomaa veden kirkkaudessa mitään eroa ja lisäksi punapäätetrat eivät pidä tästä aineesta-> värit hailakat.
Minä käytän aina EASY-LIFE vedenparannus aineita! Tämä on auttanut minua paljon akvaarion hoidossa. Kokeile sinäkin, myynnissä vain rajoitettu määrä! EASY-LIFE tee se tyylilläs!
sourz kirjoitti:
Mistä tietää, että veden parannusaine todella toimii?
Itse käytin aluksi AquaSafea ja vaihdoin Easy-lifeen. Aluksi tuntui, että Easy-life on ihmeainetta. Lähinnä pisti silmään kalojen käyttäytymisen muuttuminen rohkeampaan suuntaan. Epäilen vain sen perustuvan johonkin muuhun kuin veden puhdistumisen aiheuttamaksi.
Itse ainakin päättelisin meillä tuolla Harjavallan paikassa, että ko. mainitsemani tökötti toimii. Asuttiin siellä vanhassa kerrostalossa ja vesi erittäin kuparipitoista, sukarapu kannat suorastaan alkoivat räjähtää käsiin ja värit vahvistuivat, myös kalat jotka olivat ennen sillointällöin hankaisseet itseänsä kantoon tms. lopettivat sen ja myös esim. kiekkojen värit vahvistuivat. Tiedä sitten oliko juuri prime syynä, tosin en muutakaan keksi, kun ei muutakaan noihin aikoihin altaan hoidossa muuttunut.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Itse käytän AquaSafea luvatun kloramiinin poistamisen takia, muuten tuskin ollenkaan. Aquatan olisi hyvä kakkonen. Muilla on niin pienet annostelut, että pipetillä pitäis alkaa pipertää