http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 1444802309" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitäs veikkaatte, millainen levitin olisi? Onko tuo siis passiivinen vai aktiivinen?
Dupla CO2 Atomizer
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Re: Dupla CO2 Atomizer
Mun nähdäkseni se on niin kuin passiivinen, kuplat hajoaa osittain mennessään kalvon läpi.
Pienen ja siistin näköinen se on, vois sopia mun satalitraiseen. Siihen mulla on hankinnassa levitin. Toinen vaihtoehto on JBL:n spiraali, kumpikohan ois pare?
Pienen ja siistin näköinen se on, vois sopia mun satalitraiseen. Siihen mulla on hankinnassa levitin. Toinen vaihtoehto on JBL:n spiraali, kumpikohan ois pare?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
No, spiraalihan on aktiivilevitin. Luulen, että se olisi tehokkaampi. Tuota Duplaa tässä just suunniteltiin kaverin 100 litraiseen. Voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tällainen Atomisaattori tuli tilattua, ja nyt penäänkin käyttökokemuksia: Kuinka hiivatissa tuo toimii?!
Kilju käy, pullo ja/tai liitokset ei fuskaa mutta mitään aktiivisuutta ei näy eikä kuulu. Letkussa on pisara vettä sisällä, joka ei liiku, eli hiilaria ei mene koneeseen sisään. Ohjeet ovat englanniksi, ja sen verran osasin tavata, että systeemi pitää täyttää vedellä. Joo, helppohan se on sanoa, ainakaan tämä tumpula ei saanut edes tuota "sikamegamageeta" erikoisominaisuutta ei CO2:sta läpäisevää kalvoa irti, jotta kammion edes voisi täyttää vedellä. Apua?
Kilju käy, pullo ja/tai liitokset ei fuskaa mutta mitään aktiivisuutta ei näy eikä kuulu. Letkussa on pisara vettä sisällä, joka ei liiku, eli hiilaria ei mene koneeseen sisään. Ohjeet ovat englanniksi, ja sen verran osasin tavata, että systeemi pitää täyttää vedellä. Joo, helppohan se on sanoa, ainakaan tämä tumpula ei saanut edes tuota "sikamegamageeta" erikoisominaisuutta ei CO2:sta läpäisevää kalvoa irti, jotta kammion edes voisi täyttää vedellä. Apua?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Jos on kyse tästä spiraalista, niin se on kyllä ihan passiivilevitin. Aktiivilevitin on sellainen, jossa jonkun kiertovesipumpun avulla kierrätetään vettä hiilidioksidireaktorissa, esim. tämä TUNZE:n malli. Toisaalta aktiivilevittimeksi voisi kai kutsua jos hiilarin syöttö laitettaisiin kiinni ulkosuodattimen imu puolelle. Ideana kuitenkin on siis se, että jotenkin kierrätetään sitä vettä jolloin hiilari imeytyy tehokkaammin.muiscu kirjoitti:No, spiraalihan on aktiivilevitin. Luulen, että se olisi tehokkaampi. Tuota Duplaa tässä just suunniteltiin kaverin 100 litraiseen. Voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen...
Mielenkiintoinen kokonsa puolesta! Kertokaahan ihmeessä jos on kellään kokemusta laitteesta. Hirveästi vie tilaa tällähetkellä pohjassa oleva hydorin aktiivilevitin joka ei ole mielestäni edes järjin tehokas.
Liian puhtaassa vedessä ei ole kaloja.
- Ts'ai Ken T'an
- Ts'ai Ken T'an
Jatketaampa tähän ketjuun tälläisellä kysymyksellä. Onko passiivilevittimellä mahdollista saada kasveja kuplimaan? Vai onnistuuko ainoastaan aktiivilevittimellä?
Liian puhtaassa vedessä ei ole kaloja.
- Ts'ai Ken T'an
- Ts'ai Ken T'an