Ilman kasveja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Ilman kasveja?
Eli siis... Miun akvaarion kasvit on niin reuhkoja, että ihan hävettää jos joku vieras ne näkee...
Voiko siis kaloja pitää akvaariossa ilman oikeita kasveja ja jos voi ni mitä se vaatii. oon yrittäny vaik mitä kasvia sinne tunkee ja kasvatella, mut aina ne revitään pohjasta ja syödään. tällä hetkellä menossa naapurilta saama valtava pöheikkö jotain pitkäks kasvavaa pienilehtistä, en tiijä nimeä. oon aatellu, että en mihinkään nykyisiä kaloja laita kiertoon, että sit luonnollisen poistuman kautta uusin kalastoa. Paitsi partikisia lähti vaihtarina kolme kappaletta... Toraileevat keskenään.
No nyt sit tää noloin juttu, elikkä tiedot altaasta ja kaloita:
2 helmirihmaa
5 kiilakylkee (yks mystisesti kesän aikana hävis)
4 leväbarbia (ainenkin 1 tosi vanha ja kärttynen)
6 partamonnia (suurin vaaksan verran)
4 kultakalaa (2 vaaksan pitusta ja kaks hiukan pienempää)
1 ikivanha intiaanisulka
1 ikivanha kuparitetra
Voiko siis kaloja pitää akvaariossa ilman oikeita kasveja ja jos voi ni mitä se vaatii. oon yrittäny vaik mitä kasvia sinne tunkee ja kasvatella, mut aina ne revitään pohjasta ja syödään. tällä hetkellä menossa naapurilta saama valtava pöheikkö jotain pitkäks kasvavaa pienilehtistä, en tiijä nimeä. oon aatellu, että en mihinkään nykyisiä kaloja laita kiertoon, että sit luonnollisen poistuman kautta uusin kalastoa. Paitsi partikisia lähti vaihtarina kolme kappaletta... Toraileevat keskenään.
No nyt sit tää noloin juttu, elikkä tiedot altaasta ja kaloita:
2 helmirihmaa
5 kiilakylkee (yks mystisesti kesän aikana hävis)
4 leväbarbia (ainenkin 1 tosi vanha ja kärttynen)
6 partamonnia (suurin vaaksan verran)
4 kultakalaa (2 vaaksan pitusta ja kaks hiukan pienempää)
1 ikivanha intiaanisulka
1 ikivanha kuparitetra
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Ilman kasveja?
Akvaarion koko?
-
- Starting Member
Joo tietenkii jotain jäi puuttumaan. 468 litroo Ehaimin kalusteakvis.
kulttikset, kuparitetra ja intiaanisulka pitää ainakin lahjottaa eteenpäin... Vie vaikka lajitoveriensa luokse akvaario myymälään.
Kyllähän kaloja voi altaassa pitää ilman oikeitakin kasveja mutta sitten kyllä kannattaa olla todella huolellinen veden laadun kanssa eli joudut vaihtamaan vettä enemmän kuin jos altaassasi olisi ravinteita kuluttavia kasveja.
4 kissaa, koira ja 3 akvaa
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Oletko keihäslehtiä, vallisneriaa tai jaavansaniasta koittanut? Etenkin keihäslehdet ovat melko iskunkestäviä.
Phanny
-
- Starting Member
Onks keihäslehti se anubis?
Miks ne kultikset pitää laittaa ettenpäin?
Miks ne kultikset pitää laittaa ettenpäin?
-
- Advanced Member
Suosittelisin luopumaan joko kultakaloista, tai sitten muista kaloista, ja tekemään altaan vain kultiksille. Ja noi partiksetkin varmaan meni kultiksien kanssa. Syy, vesiarvojen yhteensopimattomuus ja kultakalojen erityisvaatimukset.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Keihäslehdet ja jaavansaniaiset voi ja on suositeltavaa istuttaa juurakoiden tai kivien päälle, alkuun pitänee kiinnittää siimalla tms. langalla kunnes on juurtunut kiinni. Itellä on tosin käynyt tuuri että olen löytänyt sellaisia juurakoita, joissa on sopivia koloja, joihin olen tökkinyt anubias nanaa ja afrikansaniaista, pysyvät kiinni ilman siimaa/lankaa.
Akvarismia 1992-2014
-
- Starting Member
On siis keihäslehtiä, eri kokosia ja nyt ne alkaa rapistumaan, tai kellastumaan. Ne vielä kukkivatkin 2007 keväällä, mut sen jälkeen ovat menneet alas kuin lehmän häntä.