420L ja yllätyskalat, mitä teen?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
420L ja yllätyskalat, mitä teen?
Eli tänään meille tuli se 420L allas ja ulkosuodatimessa oli 5kpl pieniä punaisia kalanpoikasia, veikkaan niitten olevan miekkapyrstöjä laitoin ne mun 106L altaaseen muitten kalojen sekaan kun muutakaan paikkaa ei vielä ole niille. Sitten kasvien seasta tippu semmoinen luikerteleva mato (säikähdin sitä, kun se tippu ja rupesi kiemurtelemaan ja pomppimaan.) Luulen värityksen mukaan että olisi piikkisilmä ja nyt mulla ei ole paikkaa sille joten on nyt ämpärissä. 420L allas on kuin kuravettä täynnä joten sinne en kaloja ole laittanut joten apua kaivataan mitä teen?
-
- Junior Member
Re: MITÄ TEEN????
Toden näkoisesti se "mato" on piikkisilmä. Oletko kypsyttämässä akvaariota? Jos olet niin suosittelen: Bactozymiä, "tämän ansiosta akvaarioon voidaan tuoda kaloja jo muutaman vuorokauden kuluttua". Piikkisilmä pääsee nopeammin ämpäristä pois.
-
- Advanced Member
Ei kannata uskoa eikä varsinkaan luottaa siihen mitä Bactozymin paketissa lukee. Akvaario tarvitsee ympin. Kypsytyksestä on hyviä ohjeita tällä palstalla, kun vaan käyttää hakua.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Eikö piikkisilmä muka mahtuisi sinne 106 litraiseen?Hatsi kirjoitti:Eli tänään meille tuli se 420L allas ja ulkosuodatimessa oli 5kpl pieniä punaisia kalanpoikasia, veikkaan niitten olevan miekkapyrstöjä laitoin ne mun 106L altaaseen muitten kalojen sekaan kun muutakaan paikkaa ei vielä ole niille, Sitten kasvien seasta tippu semmoinen luikerteleva mato (säikähdin sitä, kun se tippu ja rupesi kiemurtelemaan ja pomppimaan.) Luulen värityksen mukaan että olisi piikkisilmä ja nyt mulla ei ole paikkaa sille joten on nyt ämpärissä. 420L allas on kuin kuravettä täynnä joten sinne en kaloja ole laittanut joten apua kaivataan mitä teen???????
-
- Junior Member
Tämä allas on periaatteessa valmis jo kaloille ja sinne on menossa juovaokamonni ja keltabarbeja kunhan vesi kirkastuu,
allas on suoraan käytöstä tullut meille.
allas on suoraan käytöstä tullut meille.
Mitä kaikkia kaloja sulla nyt tuossa 106 litrassa on?
-
- Junior Member
No se on varsinainen kalasoppa ja nyt pitäisi saada siihenkin jotakin järkeä.
Eli siel on keltabarbeja,platyjä,juovaokamonni,partamonni,seepra + ne 5kpl jotakin pikkuisia kala vauvoja veikkaan miekkapyrstöihin.
-------------------------
Missä on syy kun ulkosuodatin ei ota altaasta vettä? Ulkosuodatin on eheim professionel 2 2028.
Eli siel on keltabarbeja,platyjä,juovaokamonni,partamonni,seepra + ne 5kpl jotakin pikkuisia kala vauvoja veikkaan miekkapyrstöihin.
-------------------------
Missä on syy kun ulkosuodatin ei ota altaasta vettä? Ulkosuodatin on eheim professionel 2 2028.
-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
juu,noi Bactozymit on ihan rahat pois pillereitä ja aina siihen lankaan joku menee.
-
- Junior Member
Ohjeissa lukee että pitää imaista säiliö täyten vettä sitten vasta pistoke seinään, mutta kun ei se ime vettä. Pistokkeen kanssa en ole kokeillu.
Minä laskin ulkosuodattimen hanasta vettä täyteen ennen kuin laitoin pistokkeen paikoilleen, näin käynnistyy ihan ok ja vesi lähtee kiertämään,
-
- Junior Member
Re: 420L ja yllätyskalat, mitä teen?
Ulkosuodatin toimii.
Juovaokamonni sekä keltabarbit siiretty altaaseen.
Sitten vain miettimään muuta kalastoa tuohon 420L, sopiiko juovaokamonnin kanssa jokin tehokas pohjakala, kertokaa minulle vaihtoehtoja. 
----------------------
Ainiin ja piikkisilmä on nyt partamonin kaverina 106L altaassa.

----------------------
Ainiin ja piikkisilmä on nyt partamonin kaverina 106L altaassa.

Tuohon voisi ottaa esim. pari leväbarbia pitämään levän loitolla. Ja jos altaassa on hiekka pohja, myös kierteisiä kannattaa hankkia pitämään pohjan kunnossa ettei mene tukkoon.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Junior Member
Hiekkapohja on pikkujyväistä hiekkaa, ei hienon hienoa hiekkaa.
---------------------
Kuinka usein tulisi vaihtaa vettä 420L altaaseen jossa on ulkosuodatin eheim professionel 2026 ja sisasuodatin eheim powerline 2252?
---------------------
Kuinka usein tulisi vaihtaa vettä 420L altaaseen jossa on ulkosuodatin eheim professionel 2026 ja sisasuodatin eheim powerline 2252?
Tuskinpa noista kierteisistä silti olis siellä haittaakaa. Mulla ovat kierteiset ainakin pitäneet myös levän suht hyvin kurissa. Ja eivät kumminkaan syö kasveja.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
-
- Junior Member
Jos ne ei kauheita sikiä, ni eikai niistä haittaakaan ole.
Kerta viikkoon on hyvä vaihdella vesiä altaan koosta riippumatta.Hatsi kirjoitti:Kuinka usein tulisi vaihtaa vettä 420L altaaseen jossa on ulkosuodatin eheim professionel 2026 ja sisasuodatin eheim powerline 2252?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Eikös tuo 2026 ole vähän pieni noin suureen akvaan? Pitäisi olla 2028.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Junior Member
Juu tarkistin sen ja se on 2028, en kunnolla nähnyt tuota numeroa kyljessä kun on kaappien välissä ni on hankala kääntää numerosarjaa näkyviin.
sitten on se sisäsuodatin eheim 2252. 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
No hyvä
.

SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html