Minulla on 400 litrasessa altaassa 4 seeprakirjoahventa, 2 tulisuuta ja tulipyrstö + pohjakalat.
Ostin sinne noin 35 keskenkasvuista tiikeribarbia. Parvi näyttää kuitenkin melko pieneltä ja
tiedustelisin mielipidettänne voisiko tiikerbarbeja ottaa esim 15 kpl lisää?
Lisää tiikeribarbeja?
Valvoja: Moderaattorit
Lisää tiikeribarbeja?
Nyt on jo Ilmari tuonen mailla.
Ei ole enää viinaa ja naisia vailla
Ei ole enää viinaa ja naisia vailla
Re: Lisää tiikeribarbeja?
Kyllä minä odottaisin että nuo kasvaa, eivät kuitenkaan ole niitä ihan pienimpiä kaloja. Sitten kun kalat ovat venähtäneet täyteen mittaansa niin katsoisin uudelleen vieläkö näyttää pieneltä parvelta.
Itsellä on 17 tikrua (pitkän mallisessa) 250 litrasessa ja yhtään enempää en kyllä ottaisi, vaikka ovat vielä osa keskenkasvuisia, täyttävät altaan melko hyvin. Ja muita vapaan veden kaloja ei ole. Osaavat kuitenkin arvostaa uimatilaa.
Mutta tämähän oli vain minun mielipide
Itsellä on 17 tikrua (pitkän mallisessa) 250 litrasessa ja yhtään enempää en kyllä ottaisi, vaikka ovat vielä osa keskenkasvuisia, täyttävät altaan melko hyvin. Ja muita vapaan veden kaloja ei ole. Osaavat kuitenkin arvostaa uimatilaa.
Mutta tämähän oli vain minun mielipide

Anna kasvaa vaan äläkä ota enempää. Puolen vuoden päästä näet jo että hyvin täyttävät tuon kokoisen altaan.
Juu ei kannata ottaa enempää..
Ite kyllästyin tiikeribarbeihin jo vuodessa..
Vaikka ovathan ne aika vekkuleita kavereita
Syövät aina kaikkien poikaset!
-ElSamuel
Ite kyllästyin tiikeribarbeihin jo vuodessa..
Vaikka ovathan ne aika vekkuleita kavereita

Syövät aina kaikkien poikaset!

-ElSamuel
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Minä uskaltaisin jopa väittää, että 35 tiikeribarbin ja 6 keskikokoisen kirjoahvenen kanssa 400L käy jonain päivänä aika ahtaaksi....varsinkin, jos jotkut ahvenet päättävät alkaa kutemaan! Ja kuteminen on ennemminkin sääntö kuin poikkeus ainakin seeprakirjoahvenilla.
En ottaisi yhtään tikrua lisää. Antaa noiden kasvaa ja katso, miten ne täyttävät altaan. Uskon, että tekevät sen varsin tehokkaasti.
En ottaisi yhtään tikrua lisää. Antaa noiden kasvaa ja katso, miten ne täyttävät altaan. Uskon, että tekevät sen varsin tehokkaasti.
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä