Anentome helena - petokotilo
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Re: Anentome helena - petokotilo
Ei mulla ainakaan syö kasveja. Ne munat on niin vaaleita, että ne erottuu hyvin, jos haluaa niitä pois nyppiä.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Eli tuo petokotilo voisi olla hyvä ratkaisu tuohon kotilo-ongelmaan. Altaassa on ainakin noita postitorvikotiloita ja niitä suippo... mitä ne nyt oli
Kuinkakohan monta kannattaisi ottaa 180-litraseen altaaseen? Olen ahkerasti kyllä pyydystellyt noita kotiloita tuolta, ettei niitä nyt ihan hirveästi ole (näkyvillä just nyt) 

-
- Advanced Member
Se tappotahti ei ole mikään kauhean kova, mutta jos sulla ei ole paljoa niitä roskakotiloita, niin voit mielestäni kokeilla ainakin aluksi yhdellä. Itselle kävi niin, että kun otin useampia, niin ne vaan parittelee, eikä jouda roskakotiloita syömään ku yhden sillon ja toisen tällön.Tinttara kirjoitti:Eli tuo petokotilo voisi olla hyvä ratkaisu tuohon kotilo-ongelmaan. Altaassa on ainakin noita postitorvikotiloita ja niitä suippo... mitä ne nyt oliKuinkakohan monta kannattaisi ottaa 180-litraseen altaaseen? Olen ahkerasti kyllä pyydystellyt noita kotiloita tuolta, ettei niitä nyt ihan hirveästi ole (näkyvillä just nyt)

-
- Starting Member
Juuh, jaksan vielä nyppiä noita itsekin, niin voisi hyvinkin olla, että yhdellä pärjäilisinkin. Muuten, lisääntyvätköhän ne itsekseen/yksikseen 

-
- Advanced Member
Mulla oli pitkään yksinäinen 152litrasessa. Ei näkyny munia. Sen tarkemmin en tiedä.
-
- Starting Member
Haukun Paikasta kävin ostamassa pari kappaletta noita petokotiloita, olivat 5 € / kipale. Hienoja ovat
Mitään erityistä roskakotilokannan häviämistä en ole havainnut (vielä). Noi petokotilot enemmänkin ovat tuolla hiekassa ja noi roskakotilot tuolla kasvien lehdillä. Noi roskakotilot vaan lisääntyvät niin järkyttävän nopeesti

Mitään erityistä roskakotilokannan häviämistä en ole havainnut (vielä). Noi petokotilot enemmänkin ovat tuolla hiekassa ja noi roskakotilot tuolla kasvien lehdillä. Noi roskakotilot vaan lisääntyvät niin järkyttävän nopeesti

-
- Elite Member
Hei jos siula on ongelmia liijoista roskakotiloista, niin miule voit lähettää postissa niin paljon kun ikinä haluat. Miula on akvaariossa muutama kala jotka tykkää syödä noita kotiloita ihnahulluna ja oon kohtapuolin hommaamassa kääpiöpallokaloja jolle kansa maistuu kotilot, ainakii toivottavasti.Tinttara kirjoitti:Haukun Paikasta kävin ostamassa pari kappaletta noita petokotiloita, olivat 5 € / kipale. Hienoja ovat![]()

-
- Starting Member
Moi,
voisit ilmoittaa tietosi julkiseksi, niin hukut kohta kaiken maailman roskakotiloihin...
Minäkin voisin siivota joitain akvoja ja laittaa kotiloita postiin. Tuntuu kuitenkin NIIN turhalta tappaa niitä huvin vuoksi ja heittää kompostiin. Hyötykäyttöön, kiitos!
Meilläkin kalat syö pikkukotiloita, mutta vaan, jos ne littaa lasiin.
Kasettikotelo tai vastaava on ihan huippu kotiloja lähettäessä. Säilyvät hengissä kosteassa paperissa.
voisit ilmoittaa tietosi julkiseksi, niin hukut kohta kaiken maailman roskakotiloihin...

Minäkin voisin siivota joitain akvoja ja laittaa kotiloita postiin. Tuntuu kuitenkin NIIN turhalta tappaa niitä huvin vuoksi ja heittää kompostiin. Hyötykäyttöön, kiitos!
Meilläkin kalat syö pikkukotiloita, mutta vaan, jos ne littaa lasiin.
Kasettikotelo tai vastaava on ihan huippu kotiloja lähettäessä. Säilyvät hengissä kosteassa paperissa.
-
- Junior Member
kelpaako näillä kaikki kotilot ruuaksi? myös postitorvikotilot?
Kelpaavat postitorvet, mutta pikkuomput taitavat olla niille maukkaampia, tai helpommin syötäviä, joten ihan pieniä ei kannata pitää samassa altaassa. On joskus tullut syödyksi yli cm:n kokoinenkin omppu, mutta yleensä eivät pysty syömään yli 5mm:siä.Lunazza kirjoitti:kelpaako näillä kaikki kotilot ruuaksi? myös postitorvikotilot?
Kyllä ne veijarit siitä vielä innostuu syömään roskakotiloita
Mulla on nyt kuukauden jälkeen se tilanne et viljelen noita roskakotiloita pedoille. Pystyvät muuten kellistämään yli 1,5 cm kotiloita. Onko kellään kuvaa petokotilon poikasista?

-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Tuolla threadissä on poikasista kuvia:Sartsi kirjoitti:Kyllä ne veijarit siitä vielä innostuu syömään roskakotiloitaMulla on nyt kuukauden jälkeen se tilanne et viljelen noita roskakotiloita pedoille. Pystyvät muuten kellistämään yli 1,5 cm kotiloita. Onko kellään kuvaa petokotilon poikasista?
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Ite huomasin tänä aamuna notta petokotilon munasia on ilmestyny suodattimen kupeeseen

http://bymoor.no-ip.org/kuvat/HPIM0676.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bymoor.no-ip.org/kuvat/HPIM0677.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior Member
Onko nää petokotilot muuten yksineuvoisia? Hommasin alkuun 1 kotilon altaaseen. En oo kyllä nähny sitä sen jälkeen
Postitorvikotiloitakaan ei oo pahemmin näkyny enää.

-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Mun tietääkseni eivät ole yksineuvoisia. Mulla on näit 6kpl 63L altaassa. Tai kuus mä niitä tonne laitoin mutta en oo sen koommin niin montaa tuolta saanu laskettua.Lunazza kirjoitti:Onko nää petokotilot muuten yksineuvoisia? Hommasin alkuun 1 kotilon altaaseen. En oo kyllä nähny sitä sen jälkeenPostitorvikotiloitakaan ei oo pahemmin näkyny enää.
Mullakin petokotiloita pitäisi olla kolme, mutta vain kaksi niitä näyttää olevan.
Tein tässä jonkun aikaa sitten "suursiivouksen" akvassani, eli siis poistin tyhjät kierteisten kuoret ja otin akvan koristeet pois ja pesin ne varovasti vedellä. Laskin samalla asukkien lukumäärän, kaikki sukaravut löytyi, vain kaksi petoa ja kierteisiä. Postitorvelot ovat onneksi kadonneet, mutta nyt on tullut huppukotiloita niiden tilalle.
Ja lasia pitkin menee sellaisia outoja lyhyitä "matoja".. Ei ole niitäkään näkynyt aikaisemmin.. 
Mutta kuinka paljon teidän petokotilot oikein syö? Mulla meinaan kierteisiä lähtee hengiltä parikolme viikossa
ja olen kuullut ettei ne söisi kuin kerran kuussa..
Tein tässä jonkun aikaa sitten "suursiivouksen" akvassani, eli siis poistin tyhjät kierteisten kuoret ja otin akvan koristeet pois ja pesin ne varovasti vedellä. Laskin samalla asukkien lukumäärän, kaikki sukaravut löytyi, vain kaksi petoa ja kierteisiä. Postitorvelot ovat onneksi kadonneet, mutta nyt on tullut huppukotiloita niiden tilalle.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Mutta kuinka paljon teidän petokotilot oikein syö? Mulla meinaan kierteisiä lähtee hengiltä parikolme viikossa

240l, 20l, koiria, kissoja, hevosia ja joskus vielä herppejä..
-
- Starting Member
Meillä oli altaassa alun perin pari noita petokotiloa, mutta toinen on nyt mystisesti kadonnu
Ei ole löytyny sitten millään...
Altaasta löytyy aikas paljon noita tyhjiä postitorvikotiloiden kuoria, että kyllä noi petokotilot taitaa ahkerasti syödä.
Muutaman kerran oon huomannu, että noi petokotilot menee vaan noiden roskakotiloiden yli tai aivan vierestä eivätkä huomaa, jos ovat esim. altaan laseissa kiinni. Pari kertaa oon todistanut postitorven häviämisen petokotilon käsittelyssä.
Meillä muuten joskus kiikkuvat altaan laseja pitkin yläreunaan asti ja tiputtautuvat sieltä alas ja aloittavat taas kohta uudestaan kiipeämisen lasia pitkin
Karata yrittävät
Mielestäni noi liikkuu kyllä ihmeen nopeesti, kotiloita kun kuitenkin ovat.

Altaasta löytyy aikas paljon noita tyhjiä postitorvikotiloiden kuoria, että kyllä noi petokotilot taitaa ahkerasti syödä.
Muutaman kerran oon huomannu, että noi petokotilot menee vaan noiden roskakotiloiden yli tai aivan vierestä eivätkä huomaa, jos ovat esim. altaan laseissa kiinni. Pari kertaa oon todistanut postitorven häviämisen petokotilon käsittelyssä.
Meillä muuten joskus kiikkuvat altaan laseja pitkin yläreunaan asti ja tiputtautuvat sieltä alas ja aloittavat taas kohta uudestaan kiipeämisen lasia pitkin

Meilläkin ne tekevät samaa, tai sitten tekevät lenkin veden pintaan ja sitten kaartavat takaisin pohjaan. Kerran todistin kun yksi peto meni veden pintajännityksen avulla ympäri veden pintaaTinttara kirjoitti:Meillä muuten joskus kiikkuvat altaan laseja pitkin yläreunaan asti ja tiputtautuvat sieltä alas ja aloittavat taas kohta uudestaan kiipeämisen lasia pitkinKarata yrittävät
Mielestäni noi liikkuu kyllä ihmeen nopeesti, kotiloita kun kuitenkin ovat.

240l, 20l, koiria, kissoja, hevosia ja joskus vielä herppejä..
-
- Starting Member
Koskarin Faunattaresta löytyy petosia, Tamperelaisille tiedoksi. Ostin kyseisestä kaupasta petoaltaasta kasvin, ja sen potistahan löytyikin petokotilo
. Että semmoinen salamatkustaja. On aika hupaisaa bongailla se tuolta 400-litraisesta, en voi käsittää miten se yksi ainoa pieni kotilo osuu joka päivä mun silmiini tuolla. Milloin se kiipeää kasvinlehteä pitkin, parin tunnin päästä se löytyykin toiselta puolelta allasta jostain juurakonkolosta. Tai ehkä se yksi alkuperäinen onkin lisääntynyt, kuka tietää
. On saanut kotilo olla ihan rauhassa kaloilta, taistonaaras maistoi turpeilla huulillansa (avokki sanoi sitä "neekerihuuleksi") sitä kerran kun se kiipesi lasia pitkin, ja pantterikiipijät vaan tuijottivat, sen jälkeen on saanut olla rauhassa. Kuinkahan pärjää tuolla pehmeässä vedessä...

Onko joku bongannut näitä "helmiä" Lahden kalakaupoista??
Kaikkea sitä jaksaa ihmetellä kun oikeen päätänsä vaivaa. =D
-
- Starting Member
Heh, piti vallan tästä ketjusta käydä katsomassa, että siis noin 3 kk sitten kuorituneista munasista on nyt bongattu YKSI minimäinen peto. Tiedä sitten onko noita ennen rapuja kuorituneita poikaisia enemmänkin tuolla. Alun muninnan jälkeen en ole petojen munia sitten nähnytkään, lieko sitten syynä samassa altaassa majailevat sukaravut... Useasti tuo aikuispetokolmikko vielä tuolla painii kyllä ja tyhjiä kierteiskuoria löytyy noin 5-10 viikossa.
Mutta joo, omien kokemusten perusteella en ainakaan pelkää että pedot lisääntyisivät kierteisten tai roskien nopeudella. Kaukana siitä.
Mutta joo, omien kokemusten perusteella en ainakaan pelkää että pedot lisääntyisivät kierteisten tai roskien nopeudella. Kaukana siitä.
-
- Junior Member
Haha kävin eilen jumbon faunattaressa ja näiden nimi oli siellä salamurhaajakotilo 

317, 166 & 112L
3 x L-46, 6 x L-174, L-206, 3 x hypancistrus sp. & L-262.
3 x L-46, 6 x L-174, L-206, 3 x hypancistrus sp. & L-262.
-
- Advanced Member
Salamurhaajakotilo; onpa hieno nimi.
Lisääköhän se kotiloiden myyntiä.. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Junior Member
Eikun taisi olla Assassin snail englanniksi..eli suorahko käännös vain
. Korjatkaa jos satuilen, mutta taisi olla puhetta tässä ketjussa aiemminkin.
Ostin yhden ja jälkikasvuakin on tullut.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ostin yhden ja jälkikasvuakin on tullut.
sekalat: 400l + 180l + 98l
Näillä mennään tällä hetkellä..
Näillä mennään tällä hetkellä..
-
- Advanced Member
- Viesti:
Onko joku kokeillut lähettää näitä omenakotiloiden tapaan eli kosteaan paperiin käärittynä esim. filmikotelon sisässä? Itse ajattelin kevään mittaan lähettämistä kokeilla, mutta toki olisi kiva kuulla onko joku jo testannut ja onnistuiko moinen.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Varmasti onnistuu, mutta tosiaan vasta pakkasien jälkeen.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?