Lappeenrantalaiset, help?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Lappeenrantalaiset, help?

Viesti Kirjoittaja weemano »

Mistähän tuota kannattaisi lähteä etsiskelemään kaloja&hiekkoja&tekniikkojen huoltokamoja?
Rahulanrehu tarjoaa ainakin kattavan kalakannan, sopivasti tekniikkoja, sisusteita jne..
Mutta kannattaako muitakin liikkeitä koluta?
Ainakin faunattaressa muistelisin jonkinlaisen allaspuolen joskus humuilleeni läpi, mutta missäs muualla?
Tarpeen olisi löytää uusia suodatinmatskuja, ok hintaisia ruokia, hienoa akvaariohiekkaa, ehken perhoskala jos rahulassa yhä on, ja mitä nyt tuntuu tarpeelliselle hankkia.
Ainiin!Omenakotiloita!Mistä minä moisen löytäisin?

Ja vielä kysymys kaupungin vedestä: onko siihen lisäilty "törkyjä" ja millaista on akvaariokäytössä?
En itse paikkakunnalla asu, mutta siskon kehveli pisti akvaarion kunnostukseen. :D
Miettii tässä vaan että pitääkö hommailla vedenparannus aineet.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Re: Lappeenrantalaiset, help?

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Reporanka on kylän kolmas akvaarioliike ja se on ihan hyvä kauppa. Sijaitsee keskustassa. Lappeenrannassa on Biltemakin nykyään, joten voisiko pohjamateriaalia löytyä sieltä? Itse olen laittanut altaisiin K-raudasta ostettua Lakan betonin hiekkapuhallushiekkaa, on sellaista keskiruskeaa. En itse tykkää kovin vaaleasta pohjasta, joten tykästyin tuohon. Minkälaista suodatinmateriaalia olisit vailla? Jos vaikka omista kaapeista sattuisi jotain sopivaa löytymään, niin voisin kaivella. Vedestä ei ole tietoa, kun asun Imatralla ja täälläkin olen kunnallisen vesijohtoverkon ulkopuolella [;)]
weemano
Advanced Member
Advanced Member

suodattimiin ihan vanua, makarooneja..vaihdan moiset altaan sisäsuodattimeen koska ainakin itsellä osoittautui parhaaksi ideaksi aikoihin.

Ja reporanka unohtui tosiaan! Bilteman hiekkaan en käänny koska ei ole mahdollisuutta kunnolliseen huuhteluun. :/
Kukkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kukkis »

Reporankaa suosittelen omien kokemusteni perusteella. :D
Psogu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Psogu »

weemano kirjoitti:Ainiin!Omenakotiloita!Mistä minä moisen löytäisin?
Faunattaressa oli (pelkkiä keltaisia tosin). Tänään kun kävin katsomassa niin oli pelkät kuoret pohjalla. :( Saahan sitä käydä kysymässä josko löytys. Muuten kyllä kannatan Reporankaa ja Rahulan rehua.
Blessed are they who can laugh at themselves for they shall never cease to be amused.
minerva
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minerva »

Tota noin, tuosta bilteman hiekasta sen verran että itsekkin valitsin sen tuon ison altaan (1000L) pohjamateriaaliksi juurikin sen takia ettei sitä tarvitse pestä/huuhdella ollenkaan.
On niin puhdasta tavaraa.
weemano
Advanced Member
Advanced Member

Rahula tarkastettu, hiekat ja pohjalannoite löytyivät sieltä.
Omppukotiloita ei löytynyt, huomenissa affenen/katseenkerääjä kalan metsästykselle. jospa se omppu löytyisi samalla. :D
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Reporankaa suosittelen minäkin, käytännössä en muualla asioikaan. Nimenomaan se pomo siellä on osaava ja aktiivinen harrastaja itsekin. Yleensä muut myyjät ohjaavatkin hänen puheilleen vaativammissa tilanteissa. Toki osaamista on siellä muillakin. :)

Rahulan rehusta käyn itse korkeintaan jotain pientä ei-elävää, harvemmin niitäkin. Kaloja en sieltä osta ikinä, en myöskään kasveja. Faunatar on ok, mutta kallis.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

weemano kirjoitti:Omppukotiloita ei löytynyt, huomenissa affenen/katseenkerääjä kalan metsästykselle. jospa se omppu löytyisi samalla. :D
Jollet ole laittamassa ahvenelle/muulle vastaavalle isommalle kalalle ranskalaistyyppistä etanalounasta, niin unohda se omenakotilo. Pitkät liehuvat sarvet ovat terveen ja hyvinvoivan ompun merkki, liian uteliaassa (=lähes kaikessa) kalaseurassa tuloksena on kyyryssä etenevä, sarvistaan revitty kotilo. Myös pehmeä ja hapan vesi tekee tuhojaan hitaasti mutta peruttamattomasti kotilon kuorelle, kuten jälkimmäisestä kuvasta näkyy.

Neritina-suvun kotilot kestävät paljon paremmin pehmeää vettä eivätkä houkuta innokkaampia nyppijöitäkään, näiden sarvet kun ovat pienet ja ohuet.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
weemano
Advanced Member
Advanced Member

No, koko kaupungista ei omenakotiloita löytynyt, mutta hienot affenat kyllä. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”