Keltabarbien kudetus?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Kuinka onnistuisi keltabarbien kudettaminen? Täytyisikö niiden saada oma allas kudetusta varten vai onko mahdollista onnistua seura-altaassa?
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Mulla nuo kutee jatuvasti, mutta hommassa ei ole päätä eikä häntää. Munia kylvetään sinne sun tänne ja syödään samantien. Varmaan kutiat pitäis poistaa samantien kudun jälkeen, jos poikasia haluaa.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Minkä kokoinen kala on kutuvalmis?
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1400
Liittynyt: 22:32, 24.03.2008
Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Paikkakunta: Oulu

Re: Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Mulla nuo on olleet viime tammikuusta asti ja loppukesästä alkoi tuo kututouhu tosissaan. Naaraat oli varmaan silloin n. 3-4cm. Oon hirveen huono arvioimaan mittoja. :)
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
eldia
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 10:06, 13.08.2008
Sukupuoli: Nainen

Re: Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja eldia »

Keltabarbit sikiävät kuin hullut. Mutta kutu ja poikaset tulee kyllä heti ruokalistalle, ellei ole poikasakvaariota käytössä.
Eilen harvensin rankalla kädellä viidakkoa, ja lyhensin kasvit noin puoleen. Pöheiköstä uiskenteli kaksi päälle senttistä kalanpoikasta jotka valitettavasti syötiin saman tien suit sait. Vaikka omat keltaiseni ovat vasta 4-5 senttisiä niin hyvinkin sinne pieni kalanpoikanen upposi.
Jos omistat poikasakvaarion, pistä kutevaiset sinne ja nouki kudun jälkeen välittömästi kalat pois. Kalanpoikia voit muonittaa artemialla, omani ovat nassuttaneet mattosuodattimen antimia kunnes ovat itse tulleet syödyiksi. Elämä voi olla julmaa seura- akvaariossa.
Varsinaiseen akvaan poikaset voi siirtää vasta sitten kun ovat jo selvästi isompia, etteivät päädy ruokalistalle.
Ja jos kudettamaan päädyt omassa akvassaan, varaudu poikasinvaasioon. Niitä tulee sit ihan muutama hassu...
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

iomeron kirjoitti:Mulla nuo on olleet viime tammikuusta asti ja loppukesästä alkoi tuo kututouhu tosissaan. Naaraat oli varmaan silloin n. 3-4cm. Oon hirveen huono arvioimaan mittoja. :)
Omani ostin vasta pari viikkoa sitten. Ovat tuon 3-4 sentin mittaisia, ja kutivat tänä aamuna. 8O
Melkoisia menijöitä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
ElSamuel
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 20:00, 29.12.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Keltabarbien kudetus?

Viesti Kirjoittaja ElSamuel »

Juu mulla nuo keltabarbit kutee heti iha hullun lailla ku pistää lämpötilan sinne 25-27 asteeseen :D
Mutta hetihän se syödään..

Yks kerta ku rupesivat kutimaan ja laskivat munansa sinne puskaan nii päivän kuluttua koko puska oli ihan tuhottu kun kalat oli yrittäny syödä munat sieltä kasiv pohjalta :D



-ElSamuel
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”