Koralia 12v

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Teemu Salonen

Koralia 12v

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mulle suositeltiin tällästä. Olen vaan vähän hukassa, siitä, että toimiiko laite siis vain laittamalla töpseli seinään?
Siinä kun ei näy mitään johtoja.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies

Re: Koralia 12v

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Sulle on ilmeisesti myyty viallinen kappale jos siinä ei ole johtoa. Tietääkseni tuokin,, kuten sähkömoottorit yleensä, vaatii sähköä toimiakseen... [;)]
jau cat
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jau cat »

Eikös tuossa ollut se ajuri siinä lasin ulkopuolisessa kappaleessa ja jonkinlainen magneetti sitten pyörittää allaspuolen kappaletta. Eli siitä ulkopuolisesta osasta pitäisi lähteä johto kyllä. Muuten menee henkimaailman hommiksi...
Teemu Salonen

Eiku hankkimassa vaan olen. Leppävaarion Ville oli sitä mieltä että yksi tuollainen on parempi kuin pari pienempää kiertovesipumppua pienellä suihkupisteellä. Onko tuosta laitteesta kenelläkään mitään kokemusta. Sehän on käsittääkseni italialainen kopio tunzesta?
raa
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: FOMA 007

Viesti Kirjoittaja raa »

Pumppu tarvitsee toimiakseen keskusyksikön, joita Hydorilla on kahta mallia http://www.aquapro2000.de/Pumps/powerhe ... 9_453.html. Eli hintaa alkaa kertyä suhteessa virtaukseen. :roll:
Apagador
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Apagador »

Tietty voi laittaa sellaisen verkkovirralla käyvän version Koraliasta, jos nyt ei välttämättä tuota säädettävyyttä ja kontrolliyksikköä tarvitse.
Teemu Salonen

Juuri jotain tollasta pelkäsinkin.
Taitaa ne isommat coraliat sitte olla jo turhan jytyjä mun 60l:n keitokseen.
Mikäs olis sellanen suositeltava kiertosysteemi jos puhutaan vähän halvemmasta ratkaisusta? Compacteista olen kuullu, että ne olis kala ja kotiloansoja.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member

Jos sulle tulee ulkosuodatin niin laita siihen nokkaan Hydor Bioflo härveli. Kierrättää virtausta ja poistaa kalvon pinnasta. Mulla on tollanen 125 litraisessa ja hyvin pelittää. Sen voi laittaa ihan minkä päähän tahansa kunhan sieltä tulee vettä ulos.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Mulla on kiertovesipumppuna Juwelin sisäsuodattimesta otettu pumppu. Sen alapäähän sopii PVC-muhvi liimaamatta kuin nakutettu ja muhviin kun liimaa vielä PVC-tulpan tai päädyn, vai minkäniminen se nyt on, ja poraa täyteen reikiä, niiin on oiva kiuertovesipumppu kotilonestoineen.

Kuva
(jos kuva ei näy, niin tuosta voi sen kurkata, azika alhaalla on lähis, kuvat ovat mun ekasta nanosta)
http://www.freewebs.com/kamelontti3/alixinexnano.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
cmmd
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cmmd »

jau cat kirjoitti:Eikös tuossa ollut se ajuri siinä lasin ulkopuolisessa kappaleessa ja jonkinlainen magneetti sitten pyörittää allaspuolen kappaletta. Eli siitä ulkopuolisesta osasta pitäisi lähteä johto kyllä. Muuten menee henkimaailman hommiksi...

Ei, tuo patentti on Vortechin pumpuilla. Niitä on ainakin paljon kehuttu, mutten ole vielä kuullut kenelläkään suomalaisella niitä olevan. Hintaluokka on Tunze aavistuksen verran kalliimpi, mutta pumpun mukana on muistaakseni aina kontrolleri, jossa paremmat random vaihtelut kuin Tunzella.
Jouko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Teemu Salonen kirjoitti:Juuri jotain tollasta pelkäsinkin.
Taitaa ne isommat coraliat sitte olla jo turhan jytyjä mun 60l:n keitokseen.
Mikäs olis sellanen suositeltava kiertosysteemi jos puhutaan vähän halvemmasta ratkaisusta? Compacteista olen kuullu, että ne olis kala ja kotiloansoja.
No miksei tämä sitten kävisi, tai vaikka 2-3 kappaletta?

Jouko
Jorg
Advanced Member
Advanced Member

Mä kokeilin noita Hydorin nano pumppuja ja ne kyllä on ihan leluja, pieneenkin purkkiin. 20cm päässä ei edes tahdo tuntea onko se käynnissä vai ei. Eikös nuo Hydorin Magnum pumput käy? Pienin taitaa olla teholtaan 6500l/h.
Tuo edellä mainitsemani BioFlo on siis.. http://www.aquapro2000.de/Pumps/Rotatin ... ::548.html
Jay82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

Jorg kirjoitti:Jos sulle tulee ulkosuodatin niin laita siihen nokkaan Hydor Bioflo härveli. Kierrättää virtausta ja poistaa kalvon pinnasta. Mulla on tollanen 125 litraisessa ja hyvin pelittää. Sen voi laittaa ihan minkä päähän tahansa kunhan sieltä tulee vettä ulos.
Täällä tollanen härveli näkyy tositoimissa... altaan vasemmassa reunassa. En tiedä onko aivan sama mutta samalla periaatteella vissiinkin toimii...
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Teemu Salonen

Jos ymmärsin oikein niin tuossa ehdotuksessa on juurikin sama laite kun mistä tämä keskustelu lähtii käyntiin.
Alan kallistua tohon normaaliin kiertovesipumppu+bioflo systeemiin.
Jouko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Teemu Salonen kirjoitti:
Jos ymmärsin oikein niin tuossa ehdotuksessa on juurikin sama laite kun mistä tämä keskustelu lähtii käyntiin.
Alan kallistua tohon normaaliin kiertovesipumppu+bioflo systeemiin.
Ei sama, vaan 230V vehje. Eli se ei tarvitse mitään ohjausyksiköitä.

Jouko
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmpitkan »

Minä en taida ostaa koskaan enää mitään hydoria...Suuri tehoisin streami ehti olla pari kuukautta käytössä, kun alkoi sammua itsekseen. Annoin pari etikka kylpyä, ja taas pelitti jonkun aikaa, kunnes sanoi lopulta sopimuksensa irti. Takuu oli yhä voimassa, lähetin sinne mistä ostinkin (huhtikuun lopulla -08), eikä ole vieläkään tullut uutta/korjattua tilalle. Laitoin pari viestiä liikkeeseen, josta kuukausia sitten vastattiin, että odotellaan osaa. Jaa-a, mikähän on kohtuullinen aika odotella? 7kk? Vuosi?

Tunzet on toimineet niinkuin on pitänytkin.
ssi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ssi »

Menin ja tilasin "vahingossa" pari kappaletta näitä Koralia 12V Low Voltage streamejä ja jotenkin epähuomiossa jäi huomaamatta että ne vaatii sen wavekontrollerin jolla on hintaa ihan kiitettävästi. Kahdelle pumpulle noin 200e ja neljälle 400e.

No vaihtoehtona olisi sitten joku profilux II tms. ja siihen koralia pump controlleri vai mikä se nyt oli. Sellanen siis on olemassa mutta mistään en ole löytänyt että sitä joku myisi. Onkohan täällä suomessa joku virallinen jälleenmyyjä jolta sitä kannattaa kysellä? Kyä kai ne tilaa missä tahansa akvaliikkeessä mutta hinnatkin tuppaa olemaan sen mukaisia.
Teemu Salonen

Lähimmän hydor-jälleenmyyjäsi saat selville soittamalla numeroon: 03 348 5553. Ko. firman nimi on Europet-trading. Jälleenmyyjäverkosto kattaa käytännössä koko suomen.
ssi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ssi »

Teemu Salonen kirjoitti:Lähimmän hydor-jälleenmyyjäsi saat selville soittamalla numeroon: 03 348 5553. Ko. firman nimi on Europet-trading. Jälleenmyyjäverkosto kattaa käytännössä koko suomen.
Joo tollaseeenkin törmäsin mutta lähinnä kiinnostaa ton profiluxin edustus suomessa. Coral Reefillä nyt ainakin on jonkin verran valikoimaa, täytynee kysyä sieltä. Eli siis tällä hetkellä eniten kiinnostaa tuon profiluxin sovitinlaatikko koralian 12v pumpuille.
Teemu Salonen

Anteeks, käsitin että hydorin maahantuonnista oli kyse:) Profiluxista mulla ei kyllä oo mitään tietoa.
cmmd
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Mäh, hae mopoakku. Liitä pumput siihen.
Hae mopoakkulaturi. Littä akku siihen.

-> Sähkökatkoksen kestävä systeemi.

Tosin, väittävät ettei toimi kuin liitettynä kontrolliin.
ssi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ssi »

cmmd kirjoitti:Mäh, hae mopoakku. Liitä pumput siihen.
Hae mopoakkulaturi. Littä akku siihen.

-> Sähkökatkoksen kestävä systeemi.

Tosin, väittävät ettei toimi kuin liitettynä kontrolliin.
Niin minäkin olin ymmärtävänäni kun noita juttuja lueskelin.
cmmd
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Mutta oletko kokeillut? :D
ssi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ssi »

cmmd kirjoitti:Mutta oletko kokeillut? :D
No en ole ehtinyt vielä, tuolla ne paketissa vielä möllöttää.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member

En nyt yhtään tunne Koraliaa mutta ainakin Tunze vaatii vain johdon että voi Profiluxilla ohjata. Johdon voi tehdä vaikka itse. Profiluxissa on 0-10V ohjaus eikä se mitään kontrolli boxia enään vaadi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”