Miekkakasvin taimet

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Miekkakasvin taimet

Viesti Kirjoittaja narm »

Elikkäs... mites kun tuo miekkakasvini pukkaa uutta taimea sellasesta oksasta ja se oksa meni ja katkes .Niin kasvattaako se sitä oksaa uudestaan vai miten? 1taimi tällä hetkellä kiinni siinä, mutta ei ihan päässä.

Tää oli nyt miten sattuu kirjoitettu-toivottavasti joku tajuaa et mitä meinaan 8O
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Re: Miekkakasvin taimet

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Jos taimella on juuret niin katko "oksa" pois kumminkin puolin ja tökkäise taimi pohjaan. Nypi "oksa" irti emokasvistakin, paitsi, jos siinä on kukkanystyröitä, niistä voi vielä tulla lisää taimia. Miekka ei kasvata vartta sen pidemmäksi, se on ihan vaan noiden taimien levittämistä varten 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Lainaanpas tätä ketjua. Mulla on pieni ongelma aaltomiekan kanssa :roll: Se siis kasvatti aikoja sitten kukkavanan. Mun oli pakko poikkasta se kahden kukkarykelmän jälkeen poikki kun oksa ei olisi mahtunut altaaseen. Aalto sitten kasvatti luonnollisesti poikaset kukkarykelmien tilalle. Vaan kun noihin taimiin ei tule juuria! Ne on nököttänyt tuossa oksassa jo viikkoja, varmaan pian pari kuukautta. Isommalla taimella on kokoakin jo ihan mukavasti, lehdet yli 10cm. Mitä mä teen noiden taimien kanssa? Tekisi mieli jo nyhtää ne irti, mutta kun kasvavat niin omituisesti, etten edes keksi mistä kohtaa niitä lähtisi repimään irti...

KuvaKuva

KuvaKuva
Marjis
Member
Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

muiscu kirjoitti: Mitä mä teen noiden taimien kanssa? Tekisi mieli jo nyhtää ne irti, mutta kun kasvavat niin omituisesti, etten edes keksi mistä kohtaa niitä lähtisi repimään irti...
Mulla auttoi vastaavassa tilanteessa se, että taivutin kukkavanaa alaspäin ja upotin sen veteen. Johan tuli pikkutaimiin juuret kun oli vedessä.
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
Danny
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Danny »

Muiscun taimet taitavat kasvaa veden alla. ;)
Aaltovesimiekan vanataimet kasvavat todella huonosti huoneilmassa, ainakin itselläni. Paljon niitä tulisi, mutta kuihtuvat raukat kun ei tarpeeksi ilmankosteutta. Tässä tapauksessa ei oikein auta muu kuin odottaa sinnikkäästi niitä juuria. Itse ehkä kokeilisin taivuttaa vanan pohjaan ja ankkuroida sen kivillä taimien vierestä, ehkä jopa niin, että taimien tyvet olisivat hieman hiekan alla. Tämä ei ole mitenkään välttämätöntä, vaan taimet tekevät jossain vaiheessa kyllä juuret. :)
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Ookei, eli ei muuta kuin odotellaan :) Pohja on tupaten täysi, eli taidan pitää tilanteen entisellään.
Kiitos tiedosta, toivo siis yhä elää :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”