Kuparimonniset kutivat!
Valvoja: Moderaattorit
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuparimonniset kutivat!
Mähän sanoin sulle jo aiemmin,et ei jää muutamaan pudonneeseen. Toi on kyllä jo paljon? Radikaaleja muutoksia?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
En mä ny tiiä... Vedenvaihdot on suoritettu ihan joka viikko. Vaihoin poikasruokaan kun noilla oli se ruskuaispussi kulutettu ja silleen... Yks päivä oli silleen että vesi oli vaihettu viimeksi lauantaina ja vaihoin sen seuraavan viikon sunnuntaina. Mut ihan sama, ei siitä poikueesta varmaan koskaan mitään tukkaan niin että narm ei tällä kertaa saakkaan monnisiaan jotka se varmaan saikin jo joltain toiselta tyypiltä...
-
Deicide
- Elite Member

Kyl se vaan on niin, et on parasta järjestää olot niin, et voivat olla emokalojen kanssa samassa altaassa. Näin olen päässyt parhaisiin tuloksiin. Siis monnisten kanssa, jotka eivät syö omiaan.
Siis mitä [sensuroitu]?!? En mä ala niitä aikuisia monnisia kiduttamaan toisessa altaasa jossa ei ole minkäälaista tekniikkaa!Deicide kirjoitti:Kyl se vaan on niin, et on parasta järjestää olot niin, et voivat olla emokalojen kanssa samassa altaassa. Näin olen päässyt parhaisiin tuloksiin. Siis monnisten kanssa, jotka eivät syö omiaan.
En oo nähny sitä kutua, en tiedä niitten poikasten emoja ja olisi aika riskialtista jättää vain kutu sinne altaaseen partiksen saaliiksi, silloj ei olisi edes noita nykyisiä! Mitä oikein kuvittelit?
Edit: Kiroilu ei kuulu AW:hen!
-Ylläpito
-
Monniluola
- Junior Member

Mistäs Deicide olisi sen voinut tietää? Aika karua tuomintaa minun mielestäni.ZamY kirjoitti:Siis mitä [sensuroitu]?!? En mä ala niitä aikuisia monnisia kiduttamaan toisessa altaasa jossa ei ole minkäälaista tekniikkaa!Deicide kirjoitti:Kyl se vaan on niin, et on parasta järjestää olot niin, et voivat olla emokalojen kanssa samassa altaassa. Näin olen päässyt parhaisiin tuloksiin. Siis monnisten kanssa, jotka eivät syö omiaan.
En oo nähny sitä kutua, en tiedä niitten poikasten emoja ja olisi aika riskialtista jättää vain kutu sinne altaaseen partiksen saaliiksi, silloj ei olisi edes noita nykyisiä! Mitä oikein kuvittelit?
-Ylläpito
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
-
Deicide
- Elite Member

No woe hellanlettas. Puhun lähinnä lajialtaasta, niin kuin itselläni monniset ovat, eikä siellä tällöin ole kudun, eikä poikasten syöjiä.ZamY kirjoitti:Siis mitä [sensuroitu]?!? En mä ala niitä aikuisia monnisia kiduttamaan toisessa altaasa jossa ei ole minkäälaista tekniikkaa!
Mulla ei ole ehkä kuitenkaan lajiallasta, näyttääpi siltä ettet ole ole tätä ketjua ollenkaan seurannut vaan hetät tänne vaan kaikkea roskaa.Deicide kirjoitti:No woe hellanlettas. Puhun lähinnä lajialtaasta, niin kuin itselläni monniset ovat, eikä siellä tällöin ole kudun, eikä poikasten syöjiä.ZamY kirjoitti:Siis mitä [sensuroitu]?!? En mä ala niitä aikuisia monnisia kiduttamaan toisessa altaasa jossa ei ole minkäälaista tekniikkaa!
Kyllä hän tietäisi jos osaisi lukea.Monniluola kirjoitti:Mistäs Deicide olisi sen voinut tietää? Aika karua tuomintaa minun mielestäni.ZamY kirjoitti:Siis mitä [sensuroitu]?!? En mä ala niitä aikuisia monnisia kiduttamaan toisessa altaasa jossa ei ole minkäälaista tekniikkaa!Deicide kirjoitti:Kyl se vaan on niin, et on parasta järjestää olot niin, et voivat olla emokalojen kanssa samassa altaassa. Näin olen päässyt parhaisiin tuloksiin. Siis monnisten kanssa, jotka eivät syö omiaan.
-Ylläpito
-
vallumaarit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Eihän D puhunut sinun altaistasi, vaan yleisesti siitä, että jos haluaa poikasten hyvin kasvavan, niitä olisi paras pitää emojensa kanssa samassa lajialtaassa.
No niin hyvä sitten. Pahoittelut sitte Deicidelle kun meuskasin.vallumaarit kirjoitti:Eihän D puhunut sinun altaistasi, vaan yleisesti siitä, että jos haluaa poikasten hyvin kasvavan, niitä olisi paras pitää emojensa kanssa samassa lajialtaassa.
---------------------------
Katoin tänään sinne poikasaltaaseen, ja kappas vaan! Eihän siellä ollut mitään. Aiemmin olin tänään kaverin kanssa haavimassa poikasia hänen akvaariostaan ja möyhimme jaavansammalta niin poikaslauma pyyhälsi turvaan käsiltä.
Kokeilin samaa omassa altaassani, jaavansammal on osittain kiven takana puristuksissa joten en sinne saakka päässyt. Sieltä löytykin niitä poikasia, joten varmaan niitä oli aiemmin jo hypännyt sinne altaaseen kasvamaan. En pysty arvioimaan että kuinka monta poikasta siellä oli, hirmuisesti kuitenkin
Ps: Kivi jossa on sammalta oli ennen partiksen kolo, se sortui kun partis päätti lähteä syömään monen viikon paastoamisen jälkeen. Jos toi partis kuitenkin palaa paikalleen ja kaivaa uuden montus kiven alle, niin siirränkö sammalta vai annako olla?
-
Monniluola
- Junior Member

Onnea!
Jos partis palaa, antaisin itse sammalen olla paikoillaan. Jos partis ei ole vielä poikasia löytänyt, niin melko pienellä todennäköisyydellä se tulee niitä löytämään lainkaan kunnes ovat kasvaneet tarpeeksi isoiksi partiksen kitaan.
Jos partis palaa, antaisin itse sammalen olla paikoillaan. Jos partis ei ole vielä poikasia löytänyt, niin melko pienellä todennäköisyydellä se tulee niitä löytämään lainkaan kunnes ovat kasvaneet tarpeeksi isoiksi partiksen kitaan.
Njaa, se partis onkin sellanen kiertolainen ilmeisesti. Siellä missä ruokaa, siellä partis. Kolon teki uudestaan 
-
Deicide
- Elite Member

Joo. Oiskohan pikkukakkosen sivuilla sulle jotain jännää?ZamY kirjoitti:No niin hyvä sitten. Pahoittelut sitte Deicidelle kun meuskasin.
Kävin kattoon. Noi sivuthan on päivitetty varmaan viimeksi vuonna nakki ja keppi. Uutta ohjelma listaakaan ei olla päivitettyDeicide kirjoitti:Joo. Oiskohan pikkukakkosen sivuilla sulle jotain jännää?ZamY kirjoitti:No niin hyvä sitten. Pahoittelut sitte Deicidelle kun meuskasin.
----------------------------
No ei, läppähän se oli. Kävin nyt oikeesti kattomassa ne sivut ja sieltä tuli joku "pipsa possu!". Mietityttää vähän että mihinköhän päin nää lapsosten ohjelmat ovat menossa kun tollasta roskaa tulee vastaan
-
AkvaarioTyttö
- Senior Member

- Viesti:
Tää menee OT, mutta.....
Ennen mun lapsuudessa n. 2-3 vuotta sitten tuli hyviä ohjelmia.Esim en muista sen nimee, mutta siinä oli erilläisiä eläimiä ja se oli jännättivä.Sellaisia enemmän.
Olen samaa mieltä ZamYn kanssa. Kerrankin tuli Mimi ja Kuku.(Ihan surkee sori vaan sen tekijöille.)ZamY kirjoitti:No ei, läppähän se oli. Kävin nyt oikeesti kattomassa ne sivut ja sieltä tuli joku "pipsa possu!". Mietityttää vähän että mihinköhän päin nää lapsosten ohjelmat ovat menossa kun tollasta roskaa tulee vastaan
Ennen mun lapsuudessa n. 2-3 vuotta sitten tuli hyviä ohjelmia.Esim en muista sen nimee, mutta siinä oli erilläisiä eläimiä ja se oli jännättivä.Sellaisia enemmän.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Niin ja sitten se mahtava kustaaan muuntajaan, siis iha lol. Miten ne jaksaaki...AkvaarioTyttö kirjoitti:Tää menee OT, mutta.....Olen samaa mieltä ZamYn kanssa. Kerrankin tuli Mimi ja Kuku.(Ihan surkee sori vaan sen tekijöille.)ZamY kirjoitti:No ei, läppähän se oli. Kävin nyt oikeesti kattomassa ne sivut ja sieltä tuli joku "pipsa possu!". Mietityttää vähän että mihinköhän päin nää lapsosten ohjelmat ovat menossa kun tollasta roskaa tulee vastaan
E: nyt on siis niin OT, että...
-
Nekutin
- Starting Member

- Viesti:
Meillä innostu monniset tänään kutemaan, kolme pariskuntaa yhtä aikaa, kyllä on huvittava seurata niitten puuhia, ku satuin näkemään ihan alusta loppuun. Nyt sitten vaan odotetaan 
Pinky Twinky kiinanharjakoirakasvatus, 2 akvaariota sekä 3 kania
-
AkvaarioTyttö
- Senior Member

- Viesti:
Onnea Nekutin!
Meillä ovat kaikki poikia,mutta vaihdan soran hiekaksi ja sitten hankimme tyttöjä pojille.
Meillä ovat kaikki poikia,mutta vaihdan soran hiekaksi ja sitten hankimme tyttöjä pojille.
Nekutinille onnea, meillä ei ole kutenu kun vain toi yksi pari vaikka kavasta löytyy pari pulskaa leidiä niin koiraita ei kiinnostaa, pitäisiköhän ostaa yksi kupari lisää joka innostuisi sitten noiden kanssa?
-
AkvaarioTyttö
- Senior Member

- Viesti:
Meillä ei kuparimonniset paljoo kude, koska kaiki on poikia, mutta ihan selvästi on halua..
Kiehnätään toisen poikan viiksien lähellä ja sitten tajutaan, että samaa sukupuolta se on..
Niin hauskaa..
Kiehnätään toisen poikan viiksien lähellä ja sitten tajutaan, että samaa sukupuolta se on..
Niin hauskaa..
-
Monniluola
- Junior Member

Sama täällä. Oletetut naaraat kiehnäävät oletettujen poikien ympärillä ja suorastaan tyrkyttävät itseään niille. Eipä ole koiraat vielä kiinnostuneet... Uskoisin, että ovat vielä liian nuoria.
-
AkvaarioTyttö
- Senior Member

- Viesti:
Voi vitsi,ääh pitää odottaa lauantaihin että saan kupareita...
Tää on kidutusta.
Tää on kidutusta.
Äähhääh! Meillä on seittemän, meinattiin ostaa kaheksas mutta kun ne oli kaikki sairaan pieniä 
-
svessi
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Omanpään akvaseura
- Viesti:
Miulla oli altaan mukana tullut vanha poika ja ostin sille kavereita jotka kaikki sattu pojiks. No niillä ei ollu mitään intoo kutemiseen, eli ei tullu blue oyster clubia miun altaasta.
Kaverilla huomasin, sillä 2 kuparia, toisen olevan ihan ku miltei kypsä finni, ihan valkee peräpää eikä sen kaveri osannu hoidella sitä ollenkaa. Otin sen miun altaaseen ja ensimmäinen veden vaihto ja lasien reunat oli täynnä kutua.
Siirsin sen toiseen valmiina odottaneeseen altaaseen ja nyt on kaks päivää takana kun kutua oon katseltu lasten ja vaimon kanssa. Kai se jossai välissä kuoriutuu, toivon kovasti. Ettei vaan menny pahaks
Kaverilla huomasin, sillä 2 kuparia, toisen olevan ihan ku miltei kypsä finni, ihan valkee peräpää eikä sen kaveri osannu hoidella sitä ollenkaa. Otin sen miun altaaseen ja ensimmäinen veden vaihto ja lasien reunat oli täynnä kutua.
Siirsin sen toiseen valmiina odottaneeseen altaaseen ja nyt on kaks päivää takana kun kutua oon katseltu lasten ja vaimon kanssa. Kai se jossai välissä kuoriutuu, toivon kovasti. Ettei vaan menny pahaks
200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
60L: hunajarihma poika, muutama kääpiömonninen, tulisukia ja 2 omppua
60L: hunajarihma poika, muutama kääpiömonninen, tulisukia ja 2 omppua
-
Nekutin
- Starting Member

- Viesti:
Meillä on eilen kuoriutuneet ensimmäiset poikaset, eli vajaa viikko meni.
Osa munista näyttää "homehtuneen" mutta osa kuoriutumattomista on vielä ihan ok näköisiä.
Loput monniset ei oo vielä kuteneet, kauhistuttaa kattoa niitä ku ovat niin paksuja että tuntuu et poksahtavat ihan just.
Pitänee koittaa tihentää vedenvaihtoja, tähän asti ollut kerran viikossa.
Omppukotilovauvatkin pitäs kohta kuoriutua, niitä on jo kolmessa eri altaassa yhteensä 6 munarypästä... saapi nähä kummat kerkiää kuoriutumaan ennen, omput vai kuparit...
Osa munista näyttää "homehtuneen" mutta osa kuoriutumattomista on vielä ihan ok näköisiä.
Loput monniset ei oo vielä kuteneet, kauhistuttaa kattoa niitä ku ovat niin paksuja että tuntuu et poksahtavat ihan just.
Pitänee koittaa tihentää vedenvaihtoja, tähän asti ollut kerran viikossa.
Omppukotilovauvatkin pitäs kohta kuoriutua, niitä on jo kolmessa eri altaassa yhteensä 6 munarypästä... saapi nähä kummat kerkiää kuoriutumaan ennen, omput vai kuparit...
Pinky Twinky kiinanharjakoirakasvatus, 2 akvaariota sekä 3 kania
-
AkvaarioTyttö
- Senior Member

- Viesti:
Nekutin, kyllä ne siitä kuoriutuu odottele rauhassa. mulla kuoriutu yleensä aina illalla.