En haluaisi saada kommentteja taas samaan tyyliin, että laita koko akvaario pois, eihän tuohon mitään mahdu, platyjä on liian vähän, vesiarvot pakko tietää.. Mutta kalastoehdotuksianne lukisin mielelläni.

Valvoja: Moderaattorit
Vanhainkoti on vanhainkoti, ja siellä ihmiset ovat pääosassa höperöitäDebugger kirjoitti:Olen itse nähnyt yhdessä vanhusten kodissa yli kymmensenttisen partamonnin tuon kokoisessa altaassa.
Suosittelisin kyllä ensin katsomaan ne vesiarvot, ja ruveta sitten etsimään sopivia asukkaita siihen veteen. Veden muokkaaminen ja halutuissa oloissa pitäminen on vaikeaa, ja heilahtelut saattavat niittää koko kalakannan kerrallaMelaniie kirjoitti:Lämmitintä ei ole ollut tarkoitus pitää jatkuvassa käytössä, vaan se ostettiin viime talvena, kun olimme lähdössä viikoksi lomalle, ja talo jäisi kylmilleen. Mutta ei onnistunut tuo, kun kaloja rupesi kuolemaan.
Tietenkin voi tarkistaa vesiarvot sitten, kun mielessä on jo lajeja joita vosin akvaariooni laittaa, ja veden voi muuttaa sitten tarvittaessa sopivaksi.
Ei en huijaa enkä suosittele, ilman muuta liian pieni sille. Mutta minkäs voi, kaikki ei tiedä kaikkea. Hoitajalta kysyin kerran mitä tai miten hoidatte akvaariota. Hän sanoi, "ei mitenkään, lisätään vain vettä ja ruokaa".ZamY kirjoitti:Älä nyt ihmeessä huijaa ihmisiä, luulisi tuossa iässä jo tiätävän mikä on oikein ja mikä väärin! Ajattele sitä kalaraukkaa joka ei mahdu kääntymään siellä!!
Miksi sitten kirjotit niin, että tuosta tekstistäsi voi luulla että suosittelet partamonnia tuonneDebugger kirjoitti:Ei en huijaa enkä suosittele, ilman muuta liian pieni sille. Mutta minkäs voi, kaikki ei tiedä kaikkea. Hoitajalta kysyin kerran mitä tai miten hoidatte akvaariota. Hän sanoi, "ei mitenkään, lisätään vain vettä ja ruokaa".ZamY kirjoitti:Älä nyt ihmeessä huijaa ihmisiä, luulisi tuossa iässä jo tiätävän mikä on oikein ja mikä väärin! Ajattele sitä kalaraukkaa joka ei mahdu kääntymään siellä!!
Muoks: Tähän ikään mennessä on nähty monenlaista kalanpitoa, lohialtaita ei nämä säännöt tai etiikka koske, Norjassa kassilohia on kymmenenkuution kassissa 15.000, vähän isompia kun partamonnit.
Esimerkkiketju partiksesta ja litroista. Eiköhän noita ketjuja ole paljon muitakin. Jokos ZamY hankki uudet kodit ylimääräsille partiksilleen?ZamY kirjoitti: E. Seuraava puhuu melkein asiaa, Varjon(Markku) mukaan 120l kpl...
Ehkä nuo maininnat peräkkäin loivat sen mielikuvan, että tässä oltiin suosittelemassa partamonnia tuonne 40-litraiseen. Itse en kyllä tuota edes huomannut ensimmäisellä lukukerralla, vaan näin sen esimerkkinä, kuten se oli kaiketi tarkoitettukin.Debugger kirjoitti:Tuolla toisessa säikeessä suositeltiin pieniksi kavereiksi pieniä monnisia. Pienet tetrathan sopivat myös, ja rauhalliset pohjanököttäjät yleensä. Olen itse nähnyt yhdessä vanhusten kodissa yli kymmensenttisen partamonnin tuon kokoisessa altaassa. Pieni on sievää.
Joo, olis tarkotus.Aquelle kirjoitti:
Esimerkkiketju partiksesta ja litroista. Eiköhän noita ketjuja ole paljon muitakin. Jokos ZamY hankki uudet kodit ylimääräsille partiksilleen?
Markku Varjon uusimmassa Akvaariokalat-kirjassa on noille kaikille monnisille minimi allaskoko 54 litraa ja pH vaatimus 6-7.Melaniie kirjoitti:Sopivatko marmori-, pikku-, nuoli- ja kääpiömonnset tämän kokoiseen akvaarioon? Kaikilla noilla eivät pH-arvot ihan kohtaa oman akvaarioni kanssa, mutta pikkumonnisella tuo raja kuki 8,0 kohdalla. Montako tuollaista menisi?