Pahin äksidentti parikytvuotisen harrasteurani aikana sattui parisen kuukautta sitten. Keskellä yötä heräsin kauheaan rätinään ja sihinään. Pomppasin pystyyn ja näin yöpöytäni vieressä olevan jatkojohdon pistokkeen olevan liekeissä

Valvoja: Moderaattorit
Tuosta tulikin mieleen. Useita vuosia sitten akvaaroin lisävalaistuksena oli uudehko tavallinen työpöydän valaisin, pitkällä varrella. Valot oli jo altaasta pois ja sattumalta kävin huoneessa, jossa akvaario oli. Ihmettelin, että mitä kumman poksetta kuuluu ja kävin katsomassa, että onko joku kala hypännyt lattialle. Totesin, että tuon valaisimen muuntaja kärysi ja kuori oli alkanut sulaa. Eipä siinä muuta kuin valaisin äkkiä irti ja pihalle. Jos en olisikaan käynyt tuossa huoneessa, niin miten olisi mahtanut käydä.-Alix- kirjoitti:
Pahin äksidentti parikytvuotisen harrasteurani aikana sattui parisen kuukautta sitten. Keskellä yötä heräsin kauheaan rätinään ja sihinään. Pomppasin pystyyn ja näin yöpöytäni vieressä olevan jatkojohdon pistokkeen olevan liekeissäYöpöydälläni oli silloin nanoriutta, jonka laidan yli oli kavunnut sellainen ison omppukotilon kokoinen merikotilo ja ottanut ja hypännyt jatkojohtoon
Hermostuttavinta tuossa oli se, että sulake ei palanut
Minulle käy jostain syystä näin lähes joka kerta kun käsittelen kansilaseja. Vikaa motoriikassajake91 kirjoitti:Itse olen välttynyt vaaratilanteista toistaiseksi. Koskaanhan ei voi tietää.. Kaloille on tullut muutamia läheltäpiti tilanteita peitelasien kanssa. Silloin tällöin minulta tipahtaa jostain syystä peitinlasi altaaseen. Kuitenkin kala kuolemilta ollaan vältytty
Se vaan että refleksi ei kyllä päästä irti jos sähköä saa sopivasti. Eli jos pakko on jostain sähköisyyttä kädellä kokeilla niin kämmenselällä sitten. Se kun ei puristu kohteen ympärille. Kämmenestä kun sopivalla virralla jäät siihen kiinni niin "soon moro".Vesipeukalo kirjoitti: En muista mitään. Sen vaan, että kun viimein refleksi päästi irti, ihmettelin vaan että mitä tapahtui.
Semmosta. Sähkön kanssa. Mutta hengissä olen.
No jos ei refleksi niin joku muu, irti kumminkin päästin, vaikken siitä mitään muistakaan. Oletin vaan, että se oli refleksi.Aqualung kirjoitti:Se vaan että refleksi ei kyllä päästä irti jos sähköä saa sopivasti. Eli jos pakko on jostain sähköisyyttä kädellä kokeilla niin kämmenselällä sitten. Se kun ei puristu kohteen ympärille. Kämmenestä kun sopivalla virralla jäät siihen kiinni niin "soon moro".Vesipeukalo kirjoitti: En muista mitään. Sen vaan, että kun viimein refleksi päästi irti, ihmettelin vaan että mitä tapahtui.
Tämä luistaa nyt kanssa aiheesta, mutta minäkin sain aika sykähdyttävän tällin ihan tavan paimenlangasta muutamia vuosia sitten. Olin ensin puhdistanut ja vaihtanut vettä ankkojen ulkoaltaaseen, ja olin valmiiksi läpimärkä. Sitten lähdin kantamaan vettä hevosten laitumelle ja ämpärit käsissä yritin kumartua aidan ali, mutta otsa painui lankaa vasten ja tälli pamahti suoraan päähän. Eihän tuo nyt tappava ole eikä edes rampauttava mikä siitä langasta tulee, mutta sen verran pölläytti että maasta heräsin ja rauta maistui suussa loppupäivän.Vesipeukalo kirjoitti:Tulipa mieleeni, että noin x vuotta sitten otin aika hyvän tällin hevosten sähköaidasta. Ei mikään tavan sähkölanka, vaan rauta-aita, joka oli tehty orilaitumelle, ja jonka sisälle olin viisaana virittänyt sähkön (tulee sitten hyvä tälli jos joku yrittää karata, hehheh).
Yksi kaunis päivä peruutin kumartaen aidan alta pois, horjahdin, ja otin tukea, kuinkas muuten, kaksin käsin aidasta. Kjeh.
Kaveri oli mulle kuulemma muutaman sekunnin huudellut, että päästä irti. En muista mitään. Sen vaan, että kun viimein refleksi päästi irti, ihmettelin vaan että mitä tapahtui.
Itsekkin talleilla kävin hoitelemassa raviheppoja ja kerran vein varsin railakasta oriita aitaukseen, jossa oli sitä paksumpaa paimenpoikaa. Aukaisin veräjän, liukastuin kuraan ja kuinka ollakkaan, tarrasin toisella kädellä kiinni paimenesta kun toinen käsi oli kiinni hevosen päitsissä. Mä sain kivat tällit, en tiedä menikö se heposeen asti, mutta kirmasi aika rivakasti pois luotani, eikä oikein halunnut enää antaa kiinni myöhemmin.Vesipeukalo kirjoitti:Tulipa mieleeni, että noin x vuotta sitten otin aika hyvän tällin hevosten sähköaidasta..
Juu minulla myös vuosia sitten kun ensimmäistä allastani putsailin (siiinä tuli sitten monen vuoden tauko, mutta onneksi palasin harrastuksen pariin) niin sen aikainen kissani luotti täysin sydämmin että lasithan siinä on, niinkuin ennenkin, ja hups, kuului vaan iso molskahdus ja katti altaassa. Sinnä oli kummissaan kissan ja altaan omistaja, ja nämä rakkaaat lemmikkini kissa ja kalat järkytyksestä jäykkänä. Noh, säikähdyksellä selvittiin, kissan sain ongittua altaasta ja kalat normalisoituivat aika nopeasti. Kissa kyllä tuon episodin jälkeen jätti altaan kiltisti omaan arvoonsa!Lopuksi kerrottakoon kissan ja kalojen säilyneen hengissä
Mut jotkuthan ihmiset polttomerkitsee itseensä ihan muutenkin. Arpitatuointejako ne nyt meinas olla? Akvaristien salaseuran merkki...Aqualung kirjoitti:Hyvässä lykyssä ainakin muutaman vuoden saa kantaa kolmion mallista (2cm per sivu) arpea kyynärvarren sisäpinnassa.
Kokemuksen syvä rintaääni sanoo, että Lival-merkkiset valaisimet ovat kaikkein pahimpia tuossa. Ikinä en enää osta yhtään Livalia asuntooni. Ikean valaisimiin olen vaihtanut CO:n minimuuntajat koska ikealaiset puolestaan tuppaavat sulamaan sisältä. Ja Welholla oli joskus muinoin kokonainen erä modeemeja joiden muuntajien luvattiin polttavan reikiä muovimattoihin, meidänkin laitteemme meni silloin vaihtoon.Malys kirjoitti:Useita vuosia sitten akvaaroin lisävalaistuksena oli uudehko tavallinen työpöydän valaisin, pitkällä varrella. Valot oli jo altaasta pois ja sattumalta kävin huoneessa, jossa akvaario oli. Ihmettelin, että mitä kumman poksetta kuuluu ja kävin katsomassa, että onko joku kala hypännyt lattialle. Totesin, että tuon valaisimen muuntaja kärysi ja kuori oli alkanut sulaa. Eipä siinä muuta kuin valaisin äkkiä irti ja pihalle. Jos en olisikaan käynyt tuossa huoneessa, niin miten olisi mahtanut käydä.