Uteliaisuuttani kyselen eri monimetallipolttimoista, minkäsävyisiä mikäkin lienee ja mikä tuntuu parhaimmalta omalle silmälle? Jos vaikka saisi vinkkejä tulevaisuuteen. Omani tilasin jo uudet toisenlaiset, eli ne saa nyt kelvat seuraavan vuoden...
Nyt on isompi akva (660l) ja kaksi 150w monimetallia. Vanhemmassa valaisimessa on siis mukana tullut 10 000K, joka on sävyltään mun silmään hieman punerva, lämminsävyinen, hieno ja näyttää veden väreilyn hyvin. Ostin sille pariksi toiseen valaisimeen Sunmasterin 10 000 K, mutta nehän on kuin eri planeetoilta (mä luulin, että kelvinit kertoo sävynkin
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
). Tästä en tykännyt, oli mun maun mukaan liian sinervä/vihervä/valkoinen ja turhankin kirkas, eikä näytä siis tuota väreilyä niin hyvin. Punervampi kaikin puolin parempi. Nyt tilasin Narvan 6500 K, pitäisi olla päivänvalo ja näyttää kalojen ja kasvien värit luonnollisina. Toinen vaihtoehto mulla oli Arcadian 5400K, mutta ajattelin josko tuo olis pare, ettei menis ainakaan keltaiseksi. Saapi nähdä, onko ne sitä mun mielestä. Mutta nuo polttimot ovat sen verran hintavia, että saavat kelvata, ovat sitten ainakin leslenään samanlaiset. Kun vaihdan nuo Narvat paikalleen, olen utelias näkemään, mitä tuon punervassa polttimossa lukee, kait siinä on mainittu mikä se lienee.