Kuinka korkeaan akvaarioon monnisia?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka korkeaan akvaarioon monnisia?
Kuinka korkeaan akvaarioon monnisia voi laittaa? Kun niiden kuitenkin olisi hyvä päästä pinnalla käymään välillä, niin onko tuohon korkeuteen jotain rajaa? Ja jos joku on korkeassa akvaariossa monnisia pitänyt, niin kokemuksia otetaan vastaan myös! Auttaako esim jos kehittelisi jotain pengerrystä toiseen päähän, niin että sieltä pintaan olisi lyhyempi matka, vai kannattaako haaveet korkeasta akvasta jättää kokonaan...?
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuinka korkeaan akvaarioon monnisia?
Ihmeissäni olen jos monniset tuosta korkeasta altaasta kärsisivät? Kyllähän ne siellä luonnossakin pintaan saakka pääsevät! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Monniluola
- Junior Member

Ainakin Rassin kirjan mukaan monnisille on parempi, mitä nopeampi pelottava pinnallakäynti on. Eli mitä matalampi akvaario, sen parempi.
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
-
Tuulahelena
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Minulla asustaa rusoja, pandoja ja kirjoja 60cm korkeassa altaassa ja hyvin pääsevät pinnalle.
-
Sami
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Viesti:
Mulla on helmi- ja kuparimonnisia 75cm korkeassa akvaariossa.
Molemmat "surffailevat" suodattimen ulostulon edustalla aina ajoittain ja kuparimonniset kutevat parhaillaan.
Tuskin niillä ihan totaalisen huonosti menee.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Molemmat "surffailevat" suodattimen ulostulon edustalla aina ajoittain ja kuparimonniset kutevat parhaillaan.
Tuskin niillä ihan totaalisen huonosti menee.
-Sami-
ok, eli uskaltaa haaveilla korkeaamasta akvasta 
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Jep, Pertin kirjasta olen itsekkin ohjeen noukkinut, ja sterbaiden lajialtaassa mulla onkin vain 34cm korkeutta. Eli hiekan kanssa vettä noin 30cm. Mulla on kahdessa muussakin altaassa monnisia. Toinen on 60cm ja toinen 55cm korkeita. Ainoa allas jonne olen joutunut monnisia takaisin nostamaan, niin on tuo matalin 34cm allas...Monniluola kirjoitti:Ainakin Rassin kirjan mukaan monnisille on parempi, mitä nopeampi pelottava pinnallakäynti on. Eli mitä matalampi akvaario, sen parempi.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
Vesipeukalo
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla monniset törmäilevät välillä sinkoillessaan muihin kaloihin. On siinä muutaman kerran taistoukko ollut ihmeissään kun pieni, valkoinen ohjus mätkähtää kylkeen 
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
-
buran
- Starting Member

Ei niin korkeaa akvaariota kotona voi ollakaan etteikö monniset pinnassa pääse käymään. Käyhän ne pinnassa luonnossakin. Korkeintaan niitä voi häiritä jos keski- tai ylävedessä on ruuhkaa, eikä oikeastaan sekään 
Itselläni oli joskus 80cm korkeassa altaassa monnisia ja kovin hankalaa oli niiden käynti pinnalla. Vaikeutta lisäsi vielä voimakas suodatus, jolloin monniset joutuivat uimaan sitä vastaan. Ongelmat poistuivat siirtämällä kalat matalempaan altaaseen.