(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vege
Member
Member

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

DJmohican kirjoitti:mä olisin kyllä tosi iloinen jos sais ne 6kpl punatimantia tänne pietarsaaren silloin 14.12 olen silloin töyssä kello 16:00 asti... se joka voi tuoda ne mulle voi pistä YV-viesti minulle... niin ne sais hyvä uusi 400L koti tällä =)
Mä voin tuoda kyseiset kalat sulle. Sovitaan tarkemmin loppuviikosta.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä leivon jotain, jos ehdin. Ehtiminen taas voi olla monena, mutta jos tässä joku ilta... Oliko se klo. 14? Mun pitää vissiin pakottaa Hessu taas kaveriksi töihin, että ehdin pyörähtää "kokoontumisajoissa". Siis jos mun altaan haku ei oo just sille päivälle... :roll: Mulla on tässä ollu aktiviteetteja joka päivä ja aina eri suuntaan, että en kohta oo ihtekään kartalla, että minne menen millonki. :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
dallas
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dallas »

Heissan kaikki. Olisi sellainen ongelma akvaariossa, että kaks nuorta lehtikalaa kaipaisi uutta kotia. Ovat tosiaan silloin helmikuun vaiheilla "syntyneet" Eli eivät ole vielä edes vuottakkaan. Tilan puutteen vuoksi tarvitsisivat uutukaisen kodin. Toinen tyttö ja toinen poika. Mieluusti samaan paikkaa ettei tarvitse erisuuntiin lähteä kuskaamaan. Ja ovat ihan luonnon muotoa. Ei ole loishäädetty tai lääkitty. Voin kuljettaa jonnekkin asti ne, tässä Kälviällä kun asustelen :)

Soittamalla saapi kiinni tai tekstiviestillä. Sopii ihan mikä kellon aika vain.
050-5273392 Katja Runsala
- Fopel - The one and only -
vikki80
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Onkos niitä punatimantteja vielä jäljellä, jos on niin mulle mahtuis muutama eli 2-4kpl.

Ken tarvitsee ajo-ohjetta niin laita yytä.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Eiköhän siellä pari ylimääräistä ole tulossa tapeltavaksi. Vedetään niitä sitten toinen päästä ja toinen pyrstöstä, että kuka ylimääräiset saa... :P
En löytänyt kellonaikaa, miten kävis 13.00 niin ehtisin vielä ihmisten aikoihin kotiin illalla?
vikki80
Member
Member

Mulle käy 13:00.

Niin jas jollain on ylimääräistä partista niin mulla olis sille allas(jos se vaneri joskus ilmestyy tähän taloon).
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mulle ei ainakaan tarvi mitään lahjuksia kasveja vastaan. Rikkaruohot kasvaa niin, että pakko on välillä karsiakin. Ollaan Tuulahelenan kanssa yhteyksissä, niin tiedän olla oikeaan aikaan valmiina.

Mun aikataulut näyttää siltä, että eineslinjalla mennään tuliaisten suhteen ellei ihmeitä tapahdu... :roll: Toisaalta taas useimmat einekset on parempia, mitä mun omat leipomukset :mrgreen:
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Seuraava miitti voiskin olla sitten sellainen äksönmiitti meillä. :twisted: Saadaan avaimet kouraan vissiinkin 7.1. ja sen jälkeen sitten roudataan...
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Jaa niinku teemalla "oma moppi ja haalarit mukaan"?
No käyhän sekin - mieluummin sitä toisten nurkkia nyysii kuin omiaan.
Ei tarvi Allablaze muuten mittailla niitä muttereita - järki palaa päähän vähitellen. Yhtään uutta allasta ei tähän talouteen tule. Seuraava liikku on saada tuo iso lohno muuttumaan Juwel Visioniksi - oiskohan jonkunlaisen poppakonstilorun paikka? No ehkä auttas jos oikeasti laittas sen myyntiin - mutta kun ei oo varaa ostaa sitten uutta ja kalat joutus oleen puoli vuotta saaveissa...knääk... Se on paskapuhetta, joka väittää, ettei raha tuo onnea. Aivan varmasti olisin onnellisempi miljoonan päällä istuessani!!!
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Äh, en minä mitään ole saanut mittailtuakaan...
Meillä varmaan nukutaan päiväunia juurikin tuolloin 13.00, mutta jos se passaa kaikille muille, niin ei kai kannata rutista :roll:
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
vikki80
Member
Member

Mulla allaskaupat peruuntui, ei tartte mua varten tuoda niitä timantteja.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Jos mä otan huomenna yhtä makeaa päiväunta ku tänään, niin soittakaa ja herättäkää. 8-) Meinasin myöhästyä iltanavetasta, ku nukuin niin makeasti.

Minä en saa ostaa enää yhtään ainoaa allasta. Kolme allasta on ehdoton maksimi, jos uusi pitää saada ostaa, niin jostain on kuulemma luovuttava. (Miksiköhän?) Siksi haaveissa siinteleekin nyt toinen kissa. :mrgreen:
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Kiitokset päivän emännälle sekä heille kaikille, joiden omaisuutta varastin matkaani. :mrgreen: En tuonut mitään ja röyhkeästi keräsin parhaat päältä, kolme pussillista. :mrgreen: Silmissä siintelee sisustussuunnitelmat, mallasin jo noita kiviä, että millanen pyramidi niistä tulee... Sinne vallisneriat väliin ja valmista. :) Niin ja sekarotuiset sukaravut kiittää viherruuasta, se näytti uppoavan niinkuin mikä tahansa muukin tuohon altaaseen.

Pitäis ihan käytännön tasollakin joku päivä innostua noista altaista ja tehdä vedenvaihdot...
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

ninniw81 kirjoitti:Kiitokset päivän emännälle

Pitäis ihan käytännön tasollakin joku päivä innostua noista altaista ja tehdä vedenvaihdot...

Och samma på svenska!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Kiitos myös Kannuksen suunnalta! Oli taas kiva nähdä ja jutustella. Kerätään voimia pyhien yli (täytyy syödä hyvin, että jaksaa... :mrgreen: ) ja katsotaan sitten, kenen luona aloitetaan ne "action-tapaamiset" :twisted:

Vedenvaihtoihin pitäis meilläkin ruveta. Otukset ovat tämän viikon tehoruokinnassa, saavat sitten joululoman yli sulatella ravintovarastoja. Sukaravut kyllä sikiää siihen malliin, että täytyy toivoa jonkun syövän nälissään niitäkin...
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Jees jees, toivuttu on, kiitokset emännälle.
Meinasin saada aamulla slaagin kun laitoin illalla sen Vikin perhosen tuonne kardinaalialtaaseen eikä aamulla 23 pyrstön parvesta näkynyt kuin muutama hassu kardinaalitetraparka haaleissa väreissä. Aattelin että nytkö tuo vetäs pientä iltapalaa yön hämärinä tunteina, mutta onneksi kaikki löytyivät kasasta kannon takaa. On se niitä tieten yön aikana vähän pelotellut, joten hyvä vaan kun Tetra76 hakee sen pois häiriköimästä - enää ei harmita yhtään. Taidan laittaa niille jonkun värikkään ja rauhallisen rihmakalan kaveriksi...ja sitten niitä piikkisilmiä tietenkin kun jostain löytäs.
Paranemis-aaltoja Vegelle~~~~~~!
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Mukava lukea, että teillä oli taas kiva tapaaminen. Itselläni oli hoppu/kiire - kuten koko viime viikon. Nyt on kuitenkin aikaa muillekin ajatuksille kuin työlle, sain viikonloppuna todistukset tehtyä. Eilen oli myös kahden altaan vedenvaihdot - kun en jostain kumman syystä (lue lauantai tuli perssiin alla) niitä kerinny aiemmin viikonloppuna tehdä.

Ehkä seuraavaan tapaamiseen pääsen minäkin - kunhan se ei ole hiihtoloman aikana..silloin on suunta pohjoinen.

Mukavaa joulunodotusta kaikille!
vege
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vege »

Kiitokset minunkin puolesta. Oli vähän vaisua tämä minun jutustelu kun tuo olo ei ollut kovin kaksinen. No tänään käynti lääkärissä selvittikin että poden angiinaa. Nyt kun sain oikeat lääkkeet niin eiköhän tämä tästä. Toivottavasti en tartuttanut kaikkia paikallaolijoita.
dallas
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dallas »

Hei taas. Pitää koittaa vielä uudestaan mainostaa ja kaupata noita lehtikaloja, en vain haluaisi viedä niitä Kokkolan eläinkauppaan, eli jos siis joku oikein hyvä sydämminen haluaa ilmaiseksi kaksi Lehtikalaa niin ilmoitusta vain tulemaan. Kuskaan ne vaikka perille asti kunhan vain saavat hyvän kodin, terveiltä näyttävät ulkoisesti ja syövät hyvin. Eikä ole mitään arkoja kaloja :) Olisko kokoa jotain 15cm ylös päin. En nyt viitsisi alkaa mittailemaan :roll: Jollekkin parven jatkoksi koiras ja naaras lehtikala. Samasta poikueesta ovat.
YV:lläkin voi ottaa yhteyttä.
- Fopel - The one and only -
vikki80
Member
Member

Selvitty on taas.

Meinasin istuttaa piikkisilmän hiekkaan. Onneton oli piilossa helmiruohopuskassa, jonka meinasin tuupata syvemmälle hiekkaan. En tiedä kunpi pelästyi pahemmin kala vai minä. Koskaan aiemmin ei ole kala ottanut äkkilähtöä sormien välistä.
Anna*
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Anna* »

Ei voi tarpeeksi kiitellä teitä ketä majotti niitä timantteja ja varsinki Tuulahelenalle tosi isot kiitokset. Mitenkä sen kuskauksen vois sulle korvata?
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Koitahan Vege parantua! Angiina kyllä tavallisesti tokenee hyvin oikeilla lääkkeillä.

Sain eilen vaihdettua vedet molemmista purkeista 8-) Tämä viikko tehoruokintaa, perjantaina uusi siivous ja kalat jää sitten viikoksi joulupaastolle. Onneks ne ei tiedä, että jouluna just kuuluu syödä hyvin (ja liikaa)... :mrgreen:
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member

Anna* kirjoitti:Mitenkä sen kuskauksen vois sulle korvata?
Ei täällä nyt tarvi mitään korvata, pannaan hyvä kiertämään ja tehdään jollekin muulle jotain hyvää niin kyllä se sieltä sitten kiertää takaisin - ja maailma paranee.
Se sun akvaario on kyllä niin muikean kokoinen, että me voitas kyllä joskus kokoontua teillekin sitä pällistelemään ja kun sulla on siellä se vauva kainalossa niin vaihettas vaikka porukalla veet ja istuteltas lisää yrttejä sun muuta tarpeellista toimenpidettä. Kaikilla on kuitenkin altaat täynnä ylimääräisisiä kasviksia, joita mielellään tarvitseville jaamme.
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

kiitos tetra76 kaloista ja vege kuljetuksesta !!!

uusi omistaja ja kaloja yhtä onnelisia :D
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
vikki80
Member
Member

Onkos meillä ensi vuonna kaikki tapaamiset talkoo-teemalla.

Seuraava miitinki meillä menee sitten niin, että te joilla on oikeesti silmät päässä sisustaa mun altaat akvaarion näköisiksi. :mrgreen:

Mistä kannattaa tilata uusi allas. Mies alkaa vaikuttamaan innostuneelta, monta vuotta sitä saikin kypsytellä. Paljonko rahdit tänne susirajan taakse maksaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”