Porin akvaarioliikkeistä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
muksis
Starting Member
Starting Member

Porin akvaarioliikkeistä?

Viesti Kirjoittaja muksis »

Porissahan on tietojeni mukaan kaksi liikettä; Akvaario ja Lintu sekä Porin Akvaariokeskus.

Kertokaahan omia mielipiteitänne kyseisitä liikkeistä. Kasvien, kalojen ja muidenkin tuotteiden saatavuuksista. Hinta-laatu-suhde kunnossa, kalojen yleinen vointi ja kasvien valikoima, ovatko laajat vai suppeat?

Kiitoksia kaikille jo etukäteen vastauksistanne!
Hiljaa hyvää tulee =)
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Porin Akvaariokeskuksessa on paremmat olosuhteet niin asiakkailla kuin kaloillakin. Hinta on kuten pikkukaupungissa.. Esim. Tampereeseen verrattuna kallis, mutta palvelu hyvää. Ja akvaariot myyjän itsetekemiä, eritt. laadukkaita(Oma 560-litrainen on sieltä) :) ..Ainakin kesällä tuo toinen pulju oli karmaiseva, mutta se on mun mielipiteeni.
muksis
Starting Member
Starting Member

Itse olen myös käynyt tuolla Akvaariokeskuksessa, en ollenkaan tuolla Akvaario ja Linnussa.

Tosin hieman jäi huono maku suuhun tuosta Akvaariokeskuksessa käynnistä, sillä sain mielestäni aika tylyn vastaanoton kysellessäni akvaariopaketeista ja niiden hinnoista. kaloilla tosin oli hyvät olosuhteet, sen huomasin itsekin ja hinnat tosiaan korkeammat kuin Tampereella.

Tuolloin kun kävin Akvaariokeskuksessa, siellä oli tarjouksessa 98 litrainen ja muistaakseni hintaa oli suurin piirtein saman verran ellei hieman ennemmänkin kuin nyt ostamassani altaassa, jolla on hieman enemmän kokoa (140 l). Tuon altaaani käynkin hakemassa viikon kuluttua Tampereelta.
Hiljaa hyvää tulee =)
Misu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Misu »

En ole käynyt kummassakaan Porin liikkeessä, koska asun muualla. Mutta olen akvaariokeskuksesta ostanut kaikkiaan kaksi akvaariota (360l ja 500l) jalustoineen, 4 Eheimin ulkosuodatinta, neliputkisen valaisimen, kasveja ja muuta pientä akvaariotarviketta. Olen saanut hyvät alennukset ostaessani suurella summalla kerralla ja saanut tavarat veloituksetta kotiin kuljetettuina. Minä olen tämän liikkeen ja sen omistajan palveluun tyytyväinen, muista myyjistä en toki tiedä. :D
triton
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja triton »

Ehdottomasti Akvaariokeskus on parempi. Kaloilla hyvät oltavat ja liike on siisti. Sieltä saa myös nykyaikaisia ohjeita akvaarion hoidosta.
Akvaario ja lintu taas on epäsiisti. Aina kun olen asioinut siellä, on altaissa ollut kuolleita kaloja. Ja minusta kertoi paljon kun kysyin hiilidioksidi lannoituksesta: myyjä vastasi, että se oli joskus muodissa ja että ei sitä nykyaikana käytetä. Levittimen olisi saanut erikoistilauksesta. Siis tavallisen Tetran levittimen...
Itse käytän nykyisin vain Akvaariokeskusta.
muksis
Starting Member
Starting Member

kiitoksia kaikille vastanneille tähän mennessä, toki vielä saa vastailla ja kertoa omia kokemuksiaan.

Ajattelin tämän kyselyni kautta kartoittaa sitä, että pitäisikö tuolla Akvaario ja Linnussa käydä, kun siellä en ole käynyt edes pikaisesti vilaisemassa, mutta näistä vastauksista päätellen jätän käynnin suosiolla väliin ja toivon, kun menen ensi viikolla poikkeemaan Akvaariokeskuksessa saavani hieman paremman vastaanoton kuin viime käynnilläni, jotta voin vastaisuudessakin käydä hyvillä mielin ko. liikkeessä.
Hiljaa hyvää tulee =)
string81
Starting Member
Starting Member

Porin kaupoista

Viesti Kirjoittaja string81 »

Ihan pakko kommentoida Porin akvaariokauppoja. Tullut niisä muutamia vuosia käytyä. Siis ihan pikkutytöstä asti :)

Tosi on että Akvaariokeskus on suurempi mutta minä olen aina pitänyt Akvaario ja linnusta. Ainakin jos ruokaa tai muuta pientä olen hakenut. Siellä on mielestäni tosi hyvät valikoimat. Kaikki kalatkin toki joskus aikoja sitten sieltä hankin. Hirveästi en kyllä ole kuolleita kaloja siellä nähnyt ja kaikki ostamani olivat aina terveitä. Nytkin varmaan vielä sieltä kalatkin ostaisin.

Elikkäs Akvaariokeskukseen menin aina jos akvaarion tai tekniikkaa tarvitsin ja Akvaario ja lintuun ruokaa ja kaloja hakemaan. Molemmissa mielestäni siis kannattaa käväistä. Tietenkään ei kannata olettaa että saa ihan maailman parhaita neuvoja niinkuin ei mistään liikkeistä. Nytkin mielelläni lähtisin takaisin tuttuihin liikkeisiin Jyväskylästä jos ei olisi niin pitkä matka.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Satakuntaan kun reissu ensi viikolla vie, niin pitää noita liikkeitä pyörähtää.. Vähän päivitystä tilanteeseen, mistä saisi mukaan harvinaisempia kasveja tai vaikka jonkun kivan pienen plekon... 8-)
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Molemmat liikkeet on pikkukaupungille tyypillisiä eli melkolailla leipäkamaa hyllyssä pitäviä. Mitään erikoiskamaa ei ehkä kannata metsästellä. Tilaamalla toki saa mitä vaan mutta kalliimmat rojut samalla vaivalla ja halvemmalla hinnalla tilaa itse.
Akvaariokeskuksessa on ainakin omistajan osalta tietämys melko laajaa mutta jutut on välillä melko lennokkaita ja värittyneitä joten ihan kaikkia ei kannata ottaa kovin vakavasti. Altaat on pajan itse tekemiä ja vaikuttavat varsin hyviltä. Liikkeessä on silloin tällöin renkiä myymässä joiden tietämys on välillä melko kirjavaa ja aina ei kannata kysellä mitään kovin vaikeita. Hyllyhinnat on korkeita ja sen vuoksi niistä kannattaa keskustella. Ja veikkaisin jotta joskus tuottaa tulosta.

Akvaario ja lintu on omistajalleen täysin leipäkauppa ja meno välillä sen mukaan. Ei aina kiinnosta. Pitää vaan osoittaa ymmärrystä. Vaikeita kysymyksiä ei kannata esittää sielläkään ja oikeastaan kaiken parasta olisi kuin vain tiedät mitä haluat ja otat sen. Yleensä kalat ja kasvit on olleet halvempia.
Panu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Panu »

Olen nähnyt panssaripäämonnin suomalaisessa akvaarioliikkeessä kaksi kertaa. Kerran sen Pengerkadun lemmikin Helsingissä ja kerran poikasia Akvaario ja Linnussa.
Kalamarkku
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Kalamarkku »

Porissa voisi olla tilaa vielä yhdelle akvaarioliikkeelle.
Olisiko kiinnostuneita aloittamaan toimintaa kimpassa?

Nimikin on jo valmiina PORakvaario.

Nooh puolittain leikillä.......mutta jos löytyisi sopiva yrityskumppani niin kuka tietää miten homma lähtisi pyörimään vaikka uudessa kauppakeskuksessa.
nallu80
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Pori tarvitsisi kyllä ehdottomasti uuden osaavan akvaarioliikkeen. Nyt vain homma käyntiin.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kalamarkku kirjoitti:Porissa voisi olla tilaa vielä yhdelle akvaarioliikkeelle.
Olisiko kiinnostuneita aloittamaan toimintaa kimpassa?

Nimikin on jo valmiina PORakvaario.

Nooh puolittain leikillä.......mutta jos löytyisi sopiva yrityskumppani niin kuka tietää miten homma lähtisi pyörimään vaikka uudessa kauppakeskuksessa.
Ei kantsi lähteä pyörittämään ainakaan kimpassa, ellei sitten ole taskun pohjalla hirvittävää määrää ylimääräistä rahaa. Palkkaa on turha odotella piiiiitkään pitkään aikaan edes yhdelle, saatika kahdelle osakkaalle. Ja kauppakeskuksessa vuokrat ovat sellaiset, että tiputtavat ensikertaa kuulevat shokissa polvilleen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Ennen asioin molemmissa liikeissä..mutta nykyää käytän vaa akvaariokeskusta.Akvaario ja Linnusta ostin kaloja jotka eivät olleet pitkä ikäisiä.Olen myös nähnyt liikkeessä kuolleita kaloja.. Onko kellään muulla pistäny silmää Taistelukala urosten olot Akvaario ja linnussa.. [}:)] olemattoman pieneen purkkii tungettu,missä kalat eivät mahdu muutakuin pyörimään ympyrää [}:)].En ole hakenu täältä kaloja enää vuosiin.

Akvaariokeskuksesta olen saanut kalat ja kasvit ..mitkä on olleet pitkä ikäisiä ja terveitä :D.Omistajalla voi välillä olla kylläkin hiuka levottomat jutut..mutta onneks itteltä löytyy myös nii paljon huumorintajua että hyvin on pärjätty :D Olen saanut myös aina tarvittaessa apua ongelmiini yms.että eipä oo ainakaan ittellä tästä liikkeestä valittamista :)
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Eli mitään hienompaa ei siis kannata lähteä etsiskelemään, mutta pitää muistaa, mistä vierailija saapuu, joten luultavasti nuo teidän "pikkukaupungin" liikkeet saavat päätä ihan riittävästi pyörälle [;)]
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Cyanide
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura (tuleva jäsen)

Re: Porin akvaarioliikkeistä?

Viesti Kirjoittaja Cyanide »

Olisiko mahdollisesti päivitystä saatavilla tähän tilanteeseen? Kaloja ja kasveja sekä pikkusälää pitäisi hakea ja aika ei riitä molemmissa haahuilemiseen :| . Kalojen kunto ja asiakaspalvelu meille tärkeitä, ei niinkään ne hinnat, ellei niissä nyt satu olemaan aivan järjettömästi ilmaa.
370l monniset ja lehtikset, 60l millejä, 54l toimettomana odottelee uusia asukkaita
O monnisia ja kasveja
mayawi
Member
Member
Akvaarioseurat: http://porinakvaariokerho.aqua-web.org/ ... nkohtaista

Viesti Kirjoittaja mayawi »

Akvaariokeskukseen sitten ehdottomasti, siellä on ainakin paremmin tietoa tarjolla.. Palvelu on ystävällistä..
Ja uudenlaisia suodattimia ja muita hiluvitkuttimia löytyy..

Liikkeestä löytyy kasveja ja kaloja jopa plekoja aika hyvin.. Olosuhteet on tosiaan akvaario ja lintua tilavammat ja tietotaito parempaa..
Akvaario ja linnussa täytyy itse tietää mitä haluaa ja miten kyseinen vempain sitten toimii :(
Liisaonerva
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Liisaonerva »

Ehdottomasti Akvaariokeskus. Paikka on siisti, palvelu asiallista joskin huumorilla höystettyä. Ei lainkaan tyyliä "mitä sä nyt tänne ois täs ollu muutaki" mikä tunne minulle tuli toisessa paikallisessa. Siellä oli myös epäsiistiä ja haisi pahalle. Kerran kävin ja se riitti. Sen jälkeen olen käynyt vain Akvaariokeskuksessa ja saanut sieltä kaiken tarvitsemani, tiedon ja tuotteet. Suosittelen erittäin lämpimästi :D
Cyanide
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura (tuleva jäsen)

Viesti Kirjoittaja Cyanide »

Suuret kiitokset nopeista vastauksista! Huomenna nokka kohti akvaariokeskusta ja pidetään peukkuja että sieltä löytyy mitä hakusessakin! Otetaan vastaan ehdotuksia siitä mitä kannattaa sieltä hommata, erittäin hyvä/harvinaisempi valikoima, tosiedullinen tuote tai muuten vaan loistavaksi havaittu.
370l monniset ja lehtikset, 60l millejä, 54l toimettomana odottelee uusia asukkaita
O monnisia ja kasveja
erkka77
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: porin akvaariokerho
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja erkka77 »

Itse käytän Akvaariokeskusta, hinnat aika suolaisia verrattuna nettikauppoihin, mutta niissäkin usein "tinkivaraa". Mielestäni siisti paikka ja altaat suht hyvässä kunnossa. Altaat laatukamaa, itse ostin 720l+jalustan viime vuonna.
Kalavalikoima vaan mielestäni tosi suppea, perus tetraa ja platya löytyy, siihen se sitten jääkin. Joskus joku "harvinaisempi" yksilö voi altaissa uida. Tuota toista nyt akvaariokaupaksi menisi edes sanomaan, altaissa kuolleita ja sairaita yksilöjä ja altaat likaisia, kysymyksiin vastaus on tyyliin "emmä tiiä, oon vaan töis tääl". Ja mitä keskusteluun Porin kolmannesta kaupasta tulee, niin ehdottamasti vaan perustamaan, jos massia ja uskallusta löytyy (itseltä ei löydy kumpaakaan tällä hetkellä :D ) Olis mahtava paikka laittaa liike pystyyn itäkeskukseen, varmasti kauppa kävisi!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”