Kukahan olen?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Kukahan olen?

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Kuva
Eli siis altaassani asuu tämmöinen asukki josta nyt vihdoinkin sain kuvan monen päivän yrittämisellä.
Tämän otuksen altaassani näin ensimmäisen kerran tuossa elokuussa -08 sitä ennen kesä- heinäkuussa oon taistellu rihma- sini- sekä kaikkea muuta mahdollista levää vastaan ja altaastani siis katosi melkein kaikki kasvit joten sitten tilasin myös tuolta Saksanmaaltakin altaaseeni muutamia kasveja.
Itse tätä otusta olen pitänyt juovaperhosnuoliaisen poikasena, kun niitä pari kipaletta tuonne 720litraseen ostin tuossa kesällä.
Mutta onko tämä noiden juovaperhosnuoliasiten poikanen vaiko jokin muu? Itseäni vaan hämää tuo pyrstöosan kuviointi, kun alkuun toi tosiaan oli tuon pääosan värinen kokonaan nyt, kun sen pitkästä aikaa taas altaassa näin oli tuo väritys tosiaan muutunu enemmän tommoseksi kuviolliseksi.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Re: Kukahan olen?

Viesti Kirjoittaja hx »

Sewellian skidi se on. Ne lisii ihan solkenaan.
-Gone fishing-
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Eikös lineolatalla ole pitkittäiset kyljen mukaiset raidat pyrstöön asti, mihin kai nimikin viittaa? siis juovaperhosnuoliainen. Minkä kokoinen tuo on?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Kyllä tuo Sewellian poikanen on. Itselläni ilmestyi taannoin ihan samannäköisiä pikkuisia yhteen altaaseen toisesta altaasta siirretyn kannon mukana ja kyllä niistä lineolatoja tuli. Muistaakseni tuo kuviointikin kehittyi vasta matkan varrella...
* Huvinsa kullakin! *
lempiliisa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lempiliisa »

Tuo pikku otus on noin 2cm pitkä, että siksikin aivan tosi vaikea kuvattava, kun vielä tuola pohjalla liikkuu, että vaikea saada edes jotenkin siedettävää kuvaa siitä :D .
Allas kavereina tosiaan on kiekkoja + sekalainen joukko kaikkia muita.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

plenty kirjoitti:Kyllä tuo Sewellian poikanen on. Itselläni ilmestyi taannoin ihan samannäköisiä pikkuisia yhteen altaaseen toisesta altaasta siirretyn kannon mukana ja kyllä niistä lineolatoja tuli. Muistaakseni tuo kuviointikin kehittyi vasta matkan varrella...
Ok. Ei siis nappulana muistuta juuri lainkaan vanhempiaan. Monilla lajeillahan nuo kuviot kehittyvät aikaa myöten. "Silloin humisivat sen sulat, notkea kaula kohosi ja sydämestään se riemuitsi:. » Näin suurta onnea en osannut uneksiakaan, kun olin ruma ankanpoikanen!" H.C. Andersen :mrgreen:
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Tuolla on muuten kuva omasta "vaavelista" taannoin [;)] .
* Huvinsa kullakin! *
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”