720l:lle alusta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: 720l:lle alusta

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Minäkään en keksi puulle muuta sen ihmeempää ylivertaisuutta,kuin ulkonäkö mutta se että kun se akvaario on puhtaasti ulkonäköön liittyvä kokonaisuus,niin minusta on käsittämätöntä että täällä ehdotellaan jotain lekaharkkoja kannettavaksi asuntoon ja yleensäkkin asunnossa muutkin huonekalut on puusta valmistettu!!

Alumiinijalustasta ei saa ikinä samannäköistä kuin puu kaapistosta vaikka mitten sen verhoilee!

Vaimo varsinkin valitaan ulkonäön perusteella ja se on luonnonlaki!
JPuranen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JPuranen »

:) Koska jokaisella on oma maku/mielipide, ei sellainen perusteena ole minkään arvoinen, koska jokainen on mielipiteessään ja makuasiassa 100% oikeassa. Silloin kun perustelu on yleispätevä, sitä voi joku muukin soveltaa, tai jos on perusteltu yleispätevästi miksi itse pitää jotakin ylivertaisena tai "parhaana" ratkaisuna.

Alumiinista saa rakenteen, joka sallii eniten säilytystilaa, mutta ei puu huono ole. Alumiininen rakenne sallii altaan alatilan yhdeksi yhtenäiseksi tilaksi, mitä puulla ei helpolla saa tehtyä. Alumiinirakenteeseen saa ovet ja päätylevyt varsin helposti jos haluaa, eikä silloin puisesta runkorakenteesta kovin suuresti eroa.

Mutta minullakin on molempia :). Usein näitä neuvoja ja mielipiteitä kysytään kun ei osata tehdä puusepän, hitsarin tai metallialan töitä itse ja silti ei haluta laittaa paljoa rahaa alustaan. Neuvot annetaan siinä hengessä.

Mutta väite, ettei alumiinirakenteista saa verhoiltua tyylikkääksi on vain mielikuvituksen puutetta :mrgreen:
Eikä kaikkien koti tosiaankaan ole kiiltävää puukalustetta, voi olla muitakin tyylilajeja...

OT: oon varmaan tyhmä, mut en valinnut vaimoa ensisijaisesti ulkonäön perusteella ;)
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

HomerXVI kirjoitti:Minäkään en keksi puulle muuta sen ihmeempää ylivertaisuutta,kuin ulkonäkö mutta se että kun se akvaario on puhtaasti ulkonäköön liittyvä kokonaisuus,niin minusta on käsittämätöntä että täällä ehdotellaan jotain lekaharkkoja kannettavaksi asuntoon
Heh. Mä olen kannellut paljonkin lecaharkkoja asuntoihin. Tosin käyttänyt ne sitten vähän enempi siihen, mihin ne on tarkoitettu eli liimaillu toisiinsa laasteilla ja silleen. Pinnoitellu ja kaikkee.
Mäkään en tekis tellinkejäni harkoista. Joskus kymmenenkesäsenä tosin kyllä laittelin akvaariotason irtokahitiilistä väsättyjen pilareitten päälle. Hyvin se toimi, eikä muistaakseni sielu mitenkään vereslihalla ollu rumuuden läsnäolosta.

Mutta edelleen ihmisillä on aika paljon näkemyseroja sisustuksesta ja estetiikasta. Pystyn helposti ajattelemaan tyylin, johon lecaharkko istuu, oma punk-shui-tyylini esimerkiksi ei hylkisi niitä, vaikka itse hyljinkin.

Toinen edelleenkin tykkää äidistä ja toinen tykkää kyttyrää.

HomerXVI kirjoitti:ja yleensäkkin asunnossa muutkin huonekalut on puusta valmistettu!!
No ei sitte kyllä voi mistään muusta tehdä.
HomerXVI kirjoitti:Alumiinijalustasta ei saa ikinä samannäköistä kuin puu kaapistosta vaikka mitten sen verhoilee!
Asiavirhe: kyllä siitä saa.
Ajatusvirhe: Miksi pitäisi? Oletko koskaan nähnyt mitään kaunista, joka ei ole tehty puusta? Autoa? Naista? Valokuvaa? Ai-van. Asian ei tarvitse näyttää puulta, jotta se voi olla ihan nätti.
HomerXVI kirjoitti:Vaimo varsinkin valitaan ulkonäön perusteella ja se on luonnonlaki!
Tohon saattais kandee paneutua vähän syvällisemmin. Sillä luonnolla on aika monta lakia, jotka myös kumoavat tuon väittämän.

--------------

Kyllä puusta saa tykätä, mutta ylivertaisuus vaatisi edelleen jotain järkeviäkin perusteluja. Eiks?
-Gone fishing-
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Täälläpäin noita rakennusharkkoja,vesivanereita,ym.putkihässäköitä harrastetaan muista syistä kuin ulkonäkö. Jos nyt joku oikeasti on sitä mieltä että kasa raakatavaraa olohuonessa on silmänilo ja elämänilo niin antaa mennä vaan vapaasti ja iloisesti yhtään ei ole vaikea sisäistää toisten makutottumuksia. Tosin sitten kun olisi samaa mieltä voisi olla aika varata aikaa optikolta tai lanttumaakarilta.
Noista muista ylivertaisuuksista lienee turha jatkaa keskustelua. Toivotan onnea ja menestystä. :mrgreen:
tonyicc2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonyicc2 »

Kakkosnelosta ja Maalattua/viilutettua MDF-levyä päälle niin perfecto! Tosiaan se ei haittaa mitään jos siellä hienon sisutetun jalustan alla on harkot tai ihan mitä vaan.. Mutta itse tykkään että on sisältäkin viimeisen päälle. :P
Akvaarion LEDi-Kuutamo valaisinlistat
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=147365

Email: Toni.laine@webinfo.fi (24/7)
Puh: 0414592643 (16-22)
jema
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jema »

jalat vähenee 9 kipaleeseen :mrgreen:
Vesipeukalo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Vesipeukalo »

No kyllä se osoittaa mun mielestä mielikuvituksen/suunnittelutaidon puutetta, jos ei saa harkkoja tai rautakehikkoa kauniisti verhoiltua.
Eihän verhoilu ole kuin kuori päällä, ja sen voi tehdä aivan juuri sellaiseksi, jonka kunkin omat luonnonlait parhaaksi katsovat. Tämänkinkaltainen blondi kuin minä, osaa piirtää paperille haluamansa verhoilun ja kiikuttaa kyseisen lapun puusepälle.
Ette oikeasti voi olla tosissanne, mä ihan aidosti kuvittelin, että kyse on siitä, että puu olisi jotenkin ylivertainen rakennusmateriaali harkkoihin tai rautaan verrattuna.
If you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best.
JPuranen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JPuranen »

Harkoissa on yksi ylivertainen ominaisuus puuhun nähden.... Se ei turpoa, eikä muuta muotoaan saatuan vesiroiskeita päälleen, ei edes pitkään vettä saaneena, silloin tosin lattia kärsii :) On siltä osin ylivertainen puuhun nähden.. Ja samasta edusta nauttivat myös rosteri ja alujalat, ei tee vesi pahaa :mrgreen:
Stu__
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Stu__ »

Täällä rakennellaan juuri 650l:ll alustaa ihan vaan 18mm koivuvanerista
jema
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jema »

jema kirjoitti:jalat vähenee 9 kipaleeseen :mrgreen:
ja vähenee...lopulta päädyin 7 jalkaan :mrgreen:
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Mulla on legaharkko kyhäys toisen ison altaan alla. On kyllä pitänyt verhoilla sen seitsemän kuukautta, mutta en ole saanut aikaiseksi. Maalattu valkoiseksi, ja on saanut tähän asti kelvata. Toisessa isossa on hitsattu rautakehikko, joka verhoiltu puukaapistoksi. Jälkimmäinen huomattavasti parempi sillä reilusti säilytys tilaa alla.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”