Auttakaa sisutamaan mun akva hienoks Pliis. Kiitos jo etukäteen auttajille/auttajalle. Olen tosi huono näissä. Saa ehdotella hyviä.
Katsokaa tuota kuvaa-->
(Onko tuo kysymysmerkillä merkitty ruskolehti??)
Juu, liuskavesisaniaiselta näyttää. Itsellä se on oikea riesa, kun kasvaa pinnalla niin, että ämpäritolkulla saa raivata sitä viikoittain. Viihtyy siis pinnalla parhaiten, mutta sen voi istuttaa myös hiekkaan, kunhan katsoo, ettei paina kasvupistettä liian syvälle hiekkaan.
Siirrä tuo ?-kysymysmerkkikasvi (liuskavesisaniainen) taka-alalle. Jätä sen paikalle sitten tyhjä tila kaloille. Voit myös siirtää argentiinan vesiruttoa eteenpäin, kun on vielä pientä ja siroa.
Mielestäni tuo sinunkin akvasi tarvitsisi jotain kiviä tai kantoja, joiden ympärille kasvit voisi ryhmitellä. Yksi vaihtoehto on laittaa ns. kultaisen leikkauspisteen kohtaan esim. kanto tai isompi kivi ja sijoitella kasvit sen ympärille. Itse olen toteuttanut akvan sisustuksen siten, että olen jättänyt keskelle tyhjän "polun", joka kulkee viistosti edestä taakse. Vasemmalla sitä reunustavat laavakivet, joiden takana jättiläismiekkoja ja oikealla kanto ja jättiläismiekkoja.
Itse ostaisin altaaseen jotain punertavaa väripilkuksi. esim tiikerilumpeen etualalle tai papukaijalehteä taakse. Punarotalakin voisi olla hyvä. Toki se on makuasia tykkääkö punertavista kasveista vai ei.
Ja noita kasviryhmiä voisi ehkä vähän tiivistää. Hieman harvassa näyttävät olevan, voisi auttaa jos niistä tekisi vähän tiiviimpiä ryhmiä ja ne sitten sijoittelisi uudelleen.