Kääpiörihmat tappelee

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
zirppu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kääpiörihmat tappelee

Viesti Kirjoittaja zirppu »

Onko teillä muilla kääpiörihmojen omistajilla käynyt niin, että pariskunta tappelee? Mun kääppäripariskunta on tehneet reikiä toisiinsa. Koiraalla on naamassa ja naaraalla molemmissa kyljissä. Suklaarihmapari on samassa altaassa, mutta ne eivät liity mun mielestä asiaan mitenkään. Kääppärit ovat asuneet altaassa (140l) nyt muutaman kuukauden ja joulukuun lopussa huomasin reiät. Kinaa olen nähnyt kääppäreitten välillä.
Mitähän mun pitäs tehdä, erottaa ne? :|
zirppu
Starting Member
Starting Member

Re: Kääpiörihmat tappelee

Naaras kuoli, ukkokin taitaa vedellä viimesiä. On tää kyllä peestä. :cry:
zirppu
Starting Member
Starting Member

Ukkokin oli työpvän aikana heittänyt veivinsä. :| Ostin Fungus Clearia tänään, mut liian myöhään näköjään. :cry:
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/reikatau.php
Tuli vaan mieleen että oisko tuo... :(
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Minulle taas tuli mieleen, että olivathan varmasti naaras ja koiras, sillä itse olen seissyt vieressä joskus kun akvaarioliikkeen myyjä on kalastellut kääpiörihmoja altaasta jossa luonnonmuotokoiraita, sinistä ja sunsettia ja kääntynyt kysymään asiakkaalta, että haluaako tämä sinisiä vai punaisia naaraita raidallisen herran seuraksi... 8O

Muuten hyvä, mutta kun naaraista ei pitäisi olemaan värimuotoja olemassa, ainoastaan se ns. likaisen harmahtava, jolla on joko kellertävät, rusehtavat tai siniset hennot raidat.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Kivaa ollut lopulta ostajallakin.. :roll:
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
jack sparrow
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jack sparrow »

Mulla kävi juuri niin että ostin kääpiörihmis herralleni kaksi narttua ja mokoma meni ja tappo ne molemmat. Aina ei tuu juttuun, mutta olipaha viimeset nartut mitä tuo herra seuraksee sai, olkoot yksinää ku siltä tuntuu. Että raakoja osaavat olla mokomat toisilleen.
zirppu
Starting Member
Starting Member

Kyllä ihan naaraita ne kaksi olivat, kaikki sinistä muunnosta. Luinkin toisesta ketjusta, ettei rihmat ole periaatteessa haaremi/parikaloja, vaan niitä pidetään yhdessä kudun aikaan. Mulla taitaa olla liian pieni allas, jotta ne olis tulleet toimeen. :cry: Tulipahan tämäki opittua kantapään kautta, vaikka niin muka luin vaikka mitä kääppäreistä...

Otin alkujaan vaan naaraan ja koiraan, kutivatkin muutaman kerran, mutta onnistuin rikkomaan pesän siivouksessa. Todella agressiivista oli kyllä koiraan käyttäytyminen naarasta kohtaan. Sama jatkui kun toin toisen naaraan. Selvästi ne oli tappelun aikaan saamia reikiä. Nyt tuolla on suklaarihmapariskunta, naaras on 2x isompi koirasta ja on äkäinen... :roll: Jos tää jatkuu, ne on kai erotettava. Oli tarkotus ottaa naaras, mut valitsin näköjään väärän sukupuolen edustajan, olivat vielä niin pieniä etten erottanu.
piauu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piauu »

Mullakin oli alkuun sellasta jahtausta se homma pariskunnalla, mutta nytten on rauhottunut ja naaraski saa mennä mihin ite haluaa eikä ukko enää määräile. Kivoja kaloja kun uiskentelevat lähes kaikkialla akvassa, tai sitten se vaan tuntuu siltä kun muita asukkeja ei nytten oo:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”