Mitä ötököitä nää on?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
moomi
Starting Member
Starting Member

Mitä ötököitä nää on?

Viesti Kirjoittaja moomi »

Tänään bongasin akvaariosta vedenpinnan yläpuolelta pomppimassa tämmöisiä otuksia:

Kuva
Kuva
(pahoittelen huonoja kuvia)

Koko on ehkä 0,5mm, ja tosiaan liikkuvat kävelemällä ja pomppimalla. Viihtyvät sekä kuivassa lasissa, että vedenpinnan tietämillä. Ovat varmaankin ihan harmittomia, mutta silti mietityttää mitä olioita tonne on nyt muuttanut asumaan... :?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Mitä ötököitä nää on?

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Olisikohan hyppyhäntiäisiä? Ovatko vaaleita...?
moomi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja moomi »

No tuollaisia rusehtavia, kuten kuvassa.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mulla kuhisee pinta tollasia. Mitä lie ovat. Olen keskenäni kalojen kanssa päättäny että antaa olla vaan, ei ne vaaraksi oo. Mun ahvenet ei kyllä osoita minkäänlaista mielenkiintoa niitä kohtaan, mutta voin just kuvitella synnyttävien hammaskarppien, labyrintti- ja tapparakalojen yms pintälounastajien juhlaillallisen riemua:)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Pomppiminen viittaisi hyppyhäntäisiin, mutta kuvat tuon ruumiinmuodon perusteella taas punkkeihin. Punkeilla on kahdeksan jalkaa, hyppyhäntäisillä kuusi. Kummatkaan eivät ole mitenkään hirmuisen haitallisia, mutta punkeista yrittäisin hankkiutua eroon kun ne saattavat levitä reippaamminkin joka paikkaan ja itse ällöän niitä. Hyppyhäntäiset taas vain ovat ja pomppivat (saattavat syödä vähän pintakasveja). Ne viihtyvät rajatuimmissa oloissa ja ovat hyvää ruokaa kaloille jotka niitä tajuavat syödä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”