Karuja, mutta hienoja sisustusvinkkejä kultis akvaarioon?

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Karuja, mutta hienoja sisustusvinkkejä kultis akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Akvaariostani on VIHDOIN tulossa osa olohuoneen sisustusta. Nyt kaipailisin kuvia missä kultakaloilla on TOIMIVA, tarpeeksi uimatilaa antava ja olohuonekelponen sisustus akvaariossaan!
OV miljoonakaloja & kasveja
kotikemisti
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Karuja, mutta hienoja sisustusvinkkejä kultis akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja kotikemisti »

Kuva

tuossa mielestäni ihan toimiva, tosin olen lisännyt kannon sekä pallopartalevää ja karsinut ja istuttanut kasveja,
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Miten sulla pysyy nuo kasvit tuolla? Mä uskon että mulla viisi (25cm) kultakalaa ja karppi (30cm) pitävät huolen siitä että kasveja ei ainakaan pohjassa ole....
kotikemisti
Junior Member
Junior Member

jhaaah.. mulla on 6kipaletta jalostettuja mm. ryukin, blacmoor ja panda. Konnaputki on menestyny ihan hyvin, joskus maistelevat uusia silmuja, mutta siihen jäää, sit on pallopartalevä saanut olla rauhassa, sekä kääpiökeihäslehti, oikeastaan kaikki paksulehtiset ja kovat kasvit saa olla rauhassa, sekä pieniä määriä ruokaa 3-max 5kertaa päivässä, ohjeistus on että niin paljon kun kalat ehtii 2min aikana syömään on hyvä, itse annostelen niin että sen mitä ehtivät syömään vajaa minuutissa, sekä sijoittaa kasvit siten että suodattimesta tuleva virtaus estää niitä mässyttämästä kasveja. Sitten olen koristellut koristekivillä
kasvien juuret niin eivät pääse niitäkään tonkimaan.
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Mulla on välillä ollut kasveja akvaariossa, mutta jos olen laittanut ne kivillä pohjaan, niin silloin ne on silputtu.Meille ei taida käydä kasvit sisustukseksi ollenkaan :mrgreen:.
OV miljoonakaloja & kasveja
suomikala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja suomikala »

En nyt tiedä onko tää mitenkään toimiva tai hieno sisustus, mutta yksi vaihtoehto. Kiva olisi nähdä mahdollisimman monia versioita muilta, että laittakaa kuvia tulemaan.
Akvaarion sisustus oli melko lähelle tämä kuin kuvassa, kun akvaario ja kultsit tulivat meille. Näytti ihan ok:lta, joten sisustettiin samalla tavalla.
Nykyisin akvaario on hieman erilainen, ja aika täynnä kasveja, että uintitilaa ehkä vähemmän, mutta ei nuo huntupyrstöt niin raketteja ole uimaan että se mitään haittaisi. Päinvastoin yöt nukkuvat yleensä pusikoissa, joten kaipa ne niistä pusikoista sitten tykkäävät.
Kuva
Ja kyllä ne kultakalat välillä uivat tuon keskikiviviritelmän alikin, vaikka koristeeksihan se paasi on ajateltu. Sinällään hauskaa että kultakalat tunkevat itseään ahtaisiinkin paikkoihin, kun tuntuu että paljon pienemmät tetrat eivät uskalla moisia tempauksia tehdä, ainakaan vapaaehtoisesti.
kotikemisti
Junior Member
Junior Member

Jhooh :D meillä nukkuvat noissa "kukkaruukuissa" öisin ja yksi kultseista pitää ruokaperäisiä yhdessä ruukussa :D
Paljonka tuossa altaassa on litroja? toimivalta näyttää ja hieno jalustakin :)
sanna14
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Mitä kasveja on suomikalan akvaariossa, tosi hieno!
450L 250l 200Lx2 180l 100lx3 75l Altaita ei ole koskaan liikaa....eikä kasveja
suomikala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja suomikala »

450l rena on tuo akvaario. Laitan itseasiassa toisesta suunnasta olevan vanhan kasvittoman kuvan, ja nyt vertailuksi vielä nykytilanteen. Tää kasvisisustus on vieläkin hieman sekava, vaikka olen karsinut kasvit ainakin puoleen siitä mitä oli vielä viikko sitten. Olis tosiaan kiva nähdä useita eri vaihtoehtoja, että saisi ideoita, sekä kasvittomista että kasveilla tehdyistä sisustuksista. Itseasiassa tän threadin innoittamana karsinkin noita kasveja.
Tälläsiä kasveja tuolla on nyt:
-argentiinan vesirutto
-jättivallisneria
-vauvankyynel
-kääpiökeihäslehti (luulisin)
-konnanputki?
-vedensuosikki
-jaavansammal
-jaavansaniainen windelov
Ja paria sellaista kasvia mitä en tunnista. Joku vedensuosikin tyylinen, ja matala ja laihalehtinen miekkakasvi.

Osa kasvaa hyvin ja osa aika hitaasti, kun en ole varsinaisesti käyttänyt lannoitusta, ja hiekkaakin on liian vähän, ja ehkä valoakin joillekkin kasveille.

Vanha melkein kasviton kuva. (ja ei, tuo tiikeribarbi ei ole tuolla enää :))
Kuva

Ja nykytilanne:
Kuva
Kastanya
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

Osta joku iso XXL-kanto keskelle akvaariota etkä sitten muuta tarvitsekaan :) Upean väriset kultakalat luo hienon kontrastin karuun maisemaan. Meillä näin, tosin kannon ympärillä on vielä lisäksi jättiläismiekkakasveja jotka saivat kasvaa rauhassa. Kuvaa ei valitettavasti ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”