Olen pienestä asti ollut innostunut kaikenlaisista eläimistä ja luonnosta, kirjaston eläinkirjahyllyllä olin vakioasiakas. Tarttuipa mukaan aina myös jos jonkinlaista akvaario-opusta, joista sitten akvaarioita ihailin. Tuolloin en tosin niinkään lukenut kirjoja -koirat kiinnostivat eniten- selalailin ja katselin kuvia enimmäkseen. Muutamalla sukulaisellani ja kavereitteni kotona oli akvaariota, niitä tuijottelin nenä lasissa kiinni.
Vuosia myöhemmin (tosin tuolloinkin vielä kiinnostuksen ohteet olivat samat, niin kuin ovat aika pitkälti vieläkin) serkkuni sai ensimmäisen isomman altaan, kyseessä oli 140-l seurala. Tuosta lähti oikein kunnon akvaariobuumi, sellainen oli saatava

. Samalla serkkuni kanssa akvaariota värkkäilin ja opin itsekin yhtä ja toista. Serkkuani saan kiittää, että olen välttynyt useimmilta virheiltä omien akvaarioitteni kanssa, kun sain niin tiivisti olla hänen touhuissaan mukana. Tästäkin vielä pari vuotta eteenpäin sain mahdollisuuden ensimmäiseen omaan altaaseeni, kun tuttavani halusi päästä omastaan eroon. Ei pitkääkään, kun allasta olin hakemassa. Sittenpä kotona olikin 180-l akvaario, jonka mukana tuli 8 tai 9 partista (!), tynkäparvi neontetroja ja yksinäinen maailmanlihavin kuparimonninen. Eikun vaan kaloille uusia koteja hommaamaan, kaksi partistyttöä (toinen näistä on edelleenkin minulla) ja kuparimonninen jäi minulle, monninen sai tietenkin kavereita. Samalla kun akvaario minulle tuli sora vaihtui hiekkaan ja laitteistoa piti uudistaa. Hurahdin harrastukseen täysin, loppua ei näkyvissä

Nykyään vielä olen oikeastaan innostunut hommasta vielä enemmän, kun kemiaa ja biologiaa on tullut opiskeltua enemmän.