Mikäli sopivia keskusteluja/tietoa kasvista löytyy jo, niin linkatkaa sinne.
"Höpö höpö cuuba"
Valvoja: Moderaattorit
-
Taavetti
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
"Höpö höpö cuuba"
Mistä tuo nimitys "höpö höpö cuuba" johtuu? Mikä on kasvin oikea laji/nimitys? Muuta tietoa kasvista? Löytyykö sitä myynnissä esim. Akvaariolinnassa? Miksi sitä on niin vaikea ostaa harrastajilta?
Mikäli sopivia keskusteluja/tietoa kasvista löytyy jo, niin linkatkaa sinne.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mikäli sopivia keskusteluja/tietoa kasvista löytyy jo, niin linkatkaa sinne.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Re: "Höpö höpö cuuba"
Mun veikkaus on, että tieteellinen nimi on niin turkasen pitkä ja hankala joten" lyhyemmästä virsi kaunis"-> Ludwigia inclinata var. verticillata 'Cuba'
Juu näin ompi. Lehtis kai sen aikanaan keksi tuon nimen.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Ei muuten ole Lehtiksen syytä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jaa suako tästä saa syyttää? 
-
nosegoblin
- Member

- Sukupuoli: N/A
Piti tylsänä hetkenä oikeen tarkistaa ja Maisulta löytyi kuin löytyikin vanhin merkintä aqua-webin haulla.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 5#p3641175
13.10.2005 kirjoitettu:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 5#p3641175
13.10.2005 kirjoitettu:
maisu kirjoitti:Minulta on tulossa myyntiin liuskavesitähdikkiä, "höpöhöpö Cubaa" (Ludwigia inclinata var. verticillata (''Cuba'')) ja mahdollisesti erinäinen pelkkiä pintalehtiä kasvattava, jatkuvasti kukkiva verkkolehdenkuvatus jonka oikea nimi ei ole minulla hallussa.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Heh, nähtävästi ilmiannoin itseni.
Myönnän, että tuo nimitys on lähtenyt minun näppäimistöltäni ja ihan ensimmäisen kerran olen käyttänyt sitä jossain IRC-keskustelussa jossa se herätti jonkinlaista yleistä hilpeyttä ja kaikki muistivat nimityksen oitis.
Kaunis kasvihan tuo on edelleen. Olen vähän ajatellut että voisin taas vaihteeksi ottaakin sitä, vaikka viimeksi se kasvoi niin leveäksi että piti lopulta luopua.
Kaunis kasvihan tuo on edelleen. Olen vähän ajatellut että voisin taas vaihteeksi ottaakin sitä, vaikka viimeksi se kasvoi niin leveäksi että piti lopulta luopua.