Kääpiörihmakalapariskunnan seuraksi?
Valvoja: Moderaattorit
Kääpiörihmakalapariskunnan seuraksi?
Eli mitä voisin ottaa 100l:seen nuiden lisäksi? Olen äskettäin vaihtanu koko kalaston, ja nyt tarvisin neuvoja=)
Joitakin näistä oon aatellu:
-piikkisilmiä
-joitakin ottoja
-joku pikkuparvikala
ehdotelkaas=)
Joitakin näistä oon aatellu:
-piikkisilmiä
-joitakin ottoja
-joku pikkuparvikala
ehdotelkaas=)
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: kääpiörihmakalapariskunnan seuraksi?
6 piikkisilmää
6 ottoa
15 rusokiilakylkeä
Lisäksi sopisi jotain pieniä monnisia parvi jos pohja on hiekkaa, esim. 6 x leopardimonninen.
6 ottoa
15 rusokiilakylkeä
Lisäksi sopisi jotain pieniä monnisia parvi jos pohja on hiekkaa, esim. 6 x leopardimonninen.
juu hiekkaa on=) mutta tuleeko siellä pohjalla sitten ahdasta jos on kaksi pohjalajia?:OO siis jos ottaisin niitä monnisia?
en pidä oikein kiilakyljistä, jotenkin värittömiä mun makuun. Värikkäitä pikkukaloja siis etsitään=)
en pidä oikein kiilakyljistä, jotenkin värittömiä mun makuun. Värikkäitä pikkukaloja siis etsitään=)
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Värikkäitä pikkukaloja on vaikka sinineontetrat ja hehkutetrat. Molempia voit ottaa parikymmentä. Tai vain toista.
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa
Elämä on onnellisten maa!
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Ei kiilakylkiä, vaan rusokiilakylkiä.piauu kirjoitti:en pidä oikein kiilakyljistä, jotenkin värittömiä mun makuun.
Mä en kyllä tiedä miten värikkäitä kaloja sä oikein luulet löytäväsi jos rusokiilat on sun makuun värittömiä.

Aaa, no lukiin näköjään aika nopeaa sitten ku tuli ekana mieleen ne normaalit jotka ei oo oikeen minkään värisiä=) no oon miettinytkin nuita sinineoneja ennenki:) mutta niitä ei vissii oulusta kovin helpolla ainakaa kalakaupoista löydy, mitä ite oon niissä vieraillu nii en oo yhtäkään nähny:( onko nuita piikkisilmiä erivärisiä tai eri lajeja?
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Ihan varmasti sinineontetroja Oulusta löytyy!
Piikkisilmiä on erilaisia. Kuviollisia ja sitten on tummapiikkisilmiä, jotka on kauniin suklaan ruskeita vähän vaaleammalla mahalla.
Piikkisilmiä on erilaisia. Kuviollisia ja sitten on tummapiikkisilmiä, jotka on kauniin suklaan ruskeita vähän vaaleammalla mahalla.
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Haukun Paikassa tais olla niitä sinineontetroja, mikäli oikein muistan.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Junior Member
Re: Kääpiörihmakalapariskunnan seuraksi?
Piikkisilmistähän sanotaan, että niitä näkee ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään. Ne ovat niin piilottelevia, että pohjalla tuskin tulee kovin ahdasta.
Värikkäitä kaloja kyllä löytyy vaikka mitä, mutta mustavalkoisiakin on. Erilaisia seeprakalalajeja: rubiiniseeprakala (oranssi viiva ja mustia pystyraitoja) tai oselottiseeprakala, miksei täpläseeprakalakin vaikkapa. Minäkin pidin niitä alkuun aika tylsinä, mutta parvessa ovat todella näyttäviä ja eloisia. Esimerkiksi kultaneontetrat tai kirsikkabarbit (noiden allaskoosta en kyllä osaa sanoa) ovat myös aika värikkäitä. Siitä vain paikkakunnan parhaiten varustettuun akvaarioliikkeeseen kyselemään!
Meillä on myös samassa altaassa kääpiörihmapari.
Värikkäitä kaloja kyllä löytyy vaikka mitä, mutta mustavalkoisiakin on. Erilaisia seeprakalalajeja: rubiiniseeprakala (oranssi viiva ja mustia pystyraitoja) tai oselottiseeprakala, miksei täpläseeprakalakin vaikkapa. Minäkin pidin niitä alkuun aika tylsinä, mutta parvessa ovat todella näyttäviä ja eloisia. Esimerkiksi kultaneontetrat tai kirsikkabarbit (noiden allaskoosta en kyllä osaa sanoa) ovat myös aika värikkäitä. Siitä vain paikkakunnan parhaiten varustettuun akvaarioliikkeeseen kyselemään!
Meillä on myös samassa altaassa kääpiörihmapari.
Aallonpohjan jälkeen uusi allas 240 l ja teema pysyy Kaakkois-Aasiana edelleen.
Re: Kääpiörihmakalapariskunnan seuraksi?
Täällä haukiputaalla ei oo akvaariokauppaa niin aattelin jo suunnitella mitä ostan ennenkö ouluun vaivaudun:) onko siis tosiaan totta että nuita piikkisilmiä ei paljoa katella?=O
Viimeksi kun kävin haukun paikassa siellä ei ollut sinineoneja:( mutta pitää käydä kattelemassa uudestaan. Mitä ottoja voisitte suositella? Haluaisin aika pieniä sellasia:)
Viimeksi kun kävin haukun paikassa siellä ei ollut sinineoneja:( mutta pitää käydä kattelemassa uudestaan. Mitä ottoja voisitte suositella? Haluaisin aika pieniä sellasia:)