Tiedoksi niille, joilla ei kokemusta ole: Muuttaminen on kivaa!
Eli kaikki mahdollinen, joka voi mennä pieleen menee pieleen.
Tällä hetkellä mulla on parvekkeella reilu viis kiloa pakastettuakuolluttaelävääkiveä. Nyt olis idea: Sulattaisin ton kiven, pesisisin siitä kaiken töhnän pois ja liottaisin hyvin makeassa vedessä. Sitten lisäisin sen kiven tuohon uuteen altaaseen nk pohjakiveksi eli uuden elävän kiven alustaksi. Onko tässä mitään järkeä/haittaa/hyötyä?
"Myrkkykypsytys" suolavedessä
Valvoja: Moderaattorit
Re: "Myrkkykypsytys" suolavedessä
Ei ole mitään haittaa.
Itsekkin teen noin. Esim. vanhassa altaassa osa oli todella huono laatuista kiveä, huuhtelin ne ja kuivasin. nyt on seuraavaa allasta varten 30 kiloa kuivaa kiveä pohjalle. Toisaalta jos kivi on ollut todella eliörikasta sitä ei kannata laittaa,Ellei pese todella hyvin.
Itsekkin teen noin. Esim. vanhassa altaassa osa oli todella huono laatuista kiveä, huuhtelin ne ja kuivasin. nyt on seuraavaa allasta varten 30 kiloa kuivaa kiveä pohjalle. Toisaalta jos kivi on ollut todella eliörikasta sitä ei kannata laittaa,Ellei pese todella hyvin.
Jos kivi on hyväkuntoista ja kohtuulisen ikäistä, niin varmaan saa ihan käypää pohjakiveä kunnon pesun jälkeen. Vanhaa, leväistä, ravinteikasta kiveä voi käyttää vaikka kukkapenkin reunuksina 

Kivi oli jo alunperin aika huonoa. Se oli kärsiny jo matkalla suomeen ja sai vielä kylmää matkalla liikkeestä kotiin:(
Ainut silminnähtävä otus sieltä kivestä löyty just sopivasti ennen muuttoa: söpö valkonen viuhkamato.
Kiitti vinkeistä. Mä laitan "kivisopan kiehumaan".
Btw, kuinka kauan puolisoilla yleensä kestää ennenkuin neymmärtää akvaarioharrastuksen kulueriä? Toi meikäläisen omistama alkaa kohta hermostumaan tän mun harrastuksen kanssa. Sen mielestä kaikki tavara tuodaan kuriirikuljetuksena vähintään andromedan galaksista ainakin hinnoista päätellen:D
Ainut silminnähtävä otus sieltä kivestä löyty just sopivasti ennen muuttoa: söpö valkonen viuhkamato.
Kiitti vinkeistä. Mä laitan "kivisopan kiehumaan".
Btw, kuinka kauan puolisoilla yleensä kestää ennenkuin neymmärtää akvaarioharrastuksen kulueriä? Toi meikäläisen omistama alkaa kohta hermostumaan tän mun harrastuksen kanssa. Sen mielestä kaikki tavara tuodaan kuriirikuljetuksena vähintään andromedan galaksista ainakin hinnoista päätellen:D
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Meillä se on vähän toisin päin. Saan olla koko ajan toppuuttelemassa vaimoketta kun se haluaisi kokoajan ostella kaikkea kivaa lisää akvaan