Kalojen hankinta ulkomailta?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Kalojen hankinta ulkomailta?
Kuulin, että Suomesta akvaarioliikkeistä ei oikein saa meripallokaloja, ja kuulemma harrastajat tuovat niitä itse ulkomailta. Miten se onnistuu? Onko kukaan tuonut itse kaloja esim. Saksasta tai Ruotsista, kuinka kalista hommaa se on?
Re: Kalojen hankinta ulkomailta?
Ei ole kallista,riippuu tietty lajista. Itse allas tulee maksamaan monta kymmentä kertaa kalan hinnan.pisamapallokala kirjoitti:Kuulin, että Suomesta akvaarioliikkeistä ei oikein saa meripallokaloja, ja kuulemma harrastajat tuovat niitä itse ulkomailta. Miten se onnistuu? Onko kukaan tuonut itse kaloja esim. Saksasta tai Ruotsista, kuinka kalista hommaa se on?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kalan tuominen ulkomailta maksaa laiva tai lentoliput tai sitten ulkomaalaisen firman postituskulut (~140 euroa per 10-20 eläintä)
Tamperelainen Coral Reef Finland on melko pätevä paikka tilata erikoisempiakin kaloja.
Tamperelainen Coral Reef Finland on melko pätevä paikka tilata erikoisempiakin kaloja.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Coral Reefissä oli ollut myynnissä vähän aikaa sitten tuo Lactoria cornuta lossero. Eli kannattaa sieltä tosiaan kysellä.
-
- Junior Member
Kiitos vastauksista