Turun alueen akvaarioliikkeistä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

aukustiina
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Turun alueen akvaarioliikkeistä

Viesti Kirjoittaja aukustiina »

En halua tuomita akvaariopisteen kauppiasta, mutta asenne jolla hän on minua kohdellut asiakkaana, saa minut äänestämään jaloillani.

En väitä että hän olisi myynyt tahallaan sairaita kaloja. Sehän olisi hyvin lyhytnäköistä. Mutta niin on sekin että kohauttaa olkaansa kun selkeästi saa tiedon tapahtuneesta ja mahdollisuuden hyvittää, edes sanallisesti.

Mikä muu kauppias voi myydä viallista tavaraa joutumatta korvaamaan?

Siitä olen iloinen Akvaariopisteessä että hän huolehtii Faabiosta selvästi paremmin kuin edellinen omistaja.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Nii juu, ehkees, mutta kyllä se taitaa olla yleinen käytäntö, ettei sairaistuneita akvaariokaloja korvata. Eli ei kauppias ole muita huonompi.

Kyllä mä tykkään kovasti asioida Akvaariopisteessä nykyään. Se on hienoa, kun kauppias on kovasti innoissaan eri lajeista ja yrittää hankkia noita erikoisempiakin lajeja. Hänen kauttaan mm vihdoin sain itelleni punakääpiöahvenparin, toista vuotta oon jo niitä haikaillut. Tänään hain palettikääpiöt, jotka myös tähän asti olleet oudompia lajeja Turun seudulla.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
IkanIkan
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja IkanIkan »

Sori aukustiina, minulla kävi pieni lähimuistin häiriö kun tuota kirjoitin. Sekoitin Applemiinan ja aukustiinan... Eli minusta on törkeää jos Akvaariopisteessä on myyty sinulle sairaita tiikerinuoliaisia ja sitten vaan kohautettu olkia kun olet kertonut että useimmat kuolivat. Ei kauppiaalle ainakaan maksa mitään kuunnella sinua ja pahoitella tapahtunutta, se on tärkeätä. Korvaukset ovat sitten toinen asia, joka riippuu kyseisen liikkeen käytännöistä.
jaakkim
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Myllyn Faunattaressa myyjät eivät taida olla aina perillä mitä myyvät mihinkin....Olisin ostanut pihalla sijaitsevaan lätäkköön (suojattu allas, ei mikään pikku purkki) kultakaloja, mutta myyjä ei sitten millään voinnut myydä niitä semmoiseen. Se vaan olisi pitänyt olla sisällä ja kummallisesti liian pieni. Allas on vetoisuudeltaan isompi kuin sisällä oleva (n.400l.), johon olisin laittanut ne talveksi. Yritti sitten kertoa kaikenmaailman shittiä mulle "sun kannattaisi ottaa ensin selvää noista perus asioista" 8O 8O . Ei ottanut myyjä kuuleviin korviin kun kerroin että ne jutut on handlattu jo yli 20 vuotta sitten. No jäipä ostamatta, enkä ole sitten ostanu mitää, enkä osta.

Puutorilta olen noita malaweita ostanu kun valikoima on välillä todella hyvä ja parit kerrat on jokunen kuukahtannu, niin olen siitä heille sanonut niin uudet ovat antaneet mukaan ja vielä hiukan ekstraakin.

Karvakorvassa olen käynyt...hmm. Pesättää ihan kympillä kun sielä on niitä koiria irti ...kele sentään. Akva osasto tekniikaltaan vähäinen ja kalasto sitä tavista.

Pitäisi tehdä pitkästä aikaa jonkinmoinen kierros ja hamstrata niitä malaweja. Miniriuttakin pitäis perustaa...
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”