Kiekot pyrstöllään

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Tuukkis kirjoitti: Tihe kun antoi ymmärtää että Tuukkis on kova mainosmies niin täytyy sanoa että kyllä minä mielelläni mainostan tuotteita joista on ollut kokemukseni mukaan hyötyä ja jaan koettua tietoa myös muille.
Tuossahan tuo KatjaN ansiokkaasti kertoi nuo junglen vaikkuttavat osat joten se siitä.
Mutta miksi maksaa kaupallisista akvaariokalojen lääkkeistä maltaita kun halvemmallakin selviää. Se onkin sitten iäisyyskysymys kumpi on parempi, kaupallinen vai ei kaupallinen, luotettavaa tutkimustietoa ei ole. Ihmisten tekemiä nekin kaupalliset lääkkeet ovat, erinnäisistä kemikaaleista.

Tuukkis kirjoitti:Tulihan aikanaaan mainostettua eräälle espoolaiselle akvaarioliikkeen omistajalle erästä kuopiolaista kiekkomafiosoa joka oli lopettelemassa viljelimöään ja halusi päästä eroon kiekoistaan ja hänhän pääsi eroon niistä.Mitenköhän olisi käynyt jos en olisi rohkaissut tätä espoolaista kauppiasta kuopion reissullaan käymään siellä viljelimössä,ei olisi käynnyt,olisi kaupat jäänyt tekemättä siltä erää.
Varmasti se kauppa olisi jäännytkin tekemättä sellaisenaan kuin se silloin oli. Kiitos mainostuksesta.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Mielestäni tässä tapauksessa olisi tullut halvemmaksi käyttää akvaariokaupasta ostettua lääkettä.
Mielestäni kiekkoharrastajan kannattaisi hankkia tuo Unttergasserin Discus healt kirja tai joku muu kiekoista kirjoitettu teos.
Näistä kaupallisista lääkkeistä sen verran että ovat ne ainakin testattu akvaario-oloihin sopiviksi ja ohjeetkin on mukana,eikä pieni yliannostus ole hirvittävän vaarallinen.Toisaalta on tuo flubenoolikin kaupallinen lääke vaikka onkin tarkoitettu lähinnä sikalan porukalle.
In numbers of ten the power is in one.
opsu7-9
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 08:56, 19.02.2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kiekot pyrstöllään

Viesti Kirjoittaja opsu7-9 »

Jatkan tähän vanhaan ketjuun lähinnä vaan kommentoimalla, että "päälläseisontatauti" iski nyt myös minulle toisen kutuparin emäntään.
Lueskelin vanhoja juttuja aiheesta ja pari artikkelia ja sakset niskojen kohdalle taitaa olla tässä vaiheessa paras lääkitys. Viikon verran eukko ollu pää alas päin, mutta muuten on aivan normaali eli syö niinku ennenkin ja on terveen näköinen. Ei vaan viiti kauaa katella, joten mies jää ilman emäntää :(
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Re:

Viesti Kirjoittaja TiHe »

suomi-ipana1 kirjoitti:mitä lääkkeitä kannattaa käyttää iho loisiin? 8O säikähdin hiukan noista jutuista [:I]
Ei kannata säikähtää, vaan ottaa opikseen, että ei tee samoja virheitä, kuin hölmöt (lue minä itse) Kaupallisilla loislääkkeillä kannattaa aloittaa. Joku tämän päivän akvaristi, esimerkiksi tuukkis tai morpho, voi suositella sinulle kaupallisen lääkkeen. Minulla ei ole enää tämän päivän kaupallisista lääkkeistä, ajantasalla olevaa tietoa.

Timppa
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”