Muistelisin, että näitä "pellekillejä" olisi ollut muutamalla täällä kirjoittelevalla harrastajalla. Mitä olette saaneet ne syömään? Minä ostin ekan pariskuntani joskus viime marraskuun paikkeilla Södermalmilta. En saanut koirasta syömään kunnolla, ja laihduttuaan se kuoli. Nyt toin uuden satsin Södermalmilta kun olimme HASin risteilyllä parisen viikkoa sitten. Ostin pariskunnan ja sain kaupan päälle ylimääräisen koiraan, kun niistä oli ylitarjontaa ja mulla yksinäinen naaras ennestään. Ovat toistaiseksi samassa kipossa molemmat parit. Olen yrittänyt tunkea altaaseen artemiaa ja erilaisia kuivaruokia ihan pölymäisestä lähtien, mutten voi sanoa varmaksi tuleeko ne syödyksi vai ei. Vielä en tosin ole nähnyt laihtumisen merkkejä noissa, sen mitä olen onnistunut tiirailemaan. Nyt ostin vielä ympin hyppyhäntäisiä, jospa saisin niitä kasvatettua kokeiltavaksi. Kaksi muuta samalla reissulla ostamaani lajia (Fundulopanchax gardneri gardneri "Nsukka" ja Aphyosemion congicum "Kenge, Z 82/17") syövät hyvin ihan kuivaruokaakin ja näyttivät kutevankin heti ekana iltana. Tämä Pseudepiplatys näyttäisi nyt kuitenkin olevan astetta hankalampi killi.
Onko muut harrastajat onnistuneet kudetuksessa? Poikaset ovat kuulemma tosi pieniä, Jan sanoi että lusikalla voi poimia pinnalle ilmaantuneet poikaset kasvatettavaksi. Ajatus tuntuu vähän kaukaiselta, kun ruokinnankin onnistuminen tuntuu olevan epävarmaa..

Lisäksi tietty pitäisi erottaa nuo parit eri altaisiin, jos meinaisi poikasia saada. Ajattelin, että jos löydän yhdenkin pikkuisen tuolta jossain vaiheessa, erotan parit sitten toisistaan.