Voiko akvaariota postittaa turvallisesti?
Valvoja: Moderaattorit
Voiko akvaariota postittaa turvallisesti?
Aikeissa olis ostaa toinen pikku akvaario, mutta en uskaltais pyytää lähettämään (matkahuollolla tietenkin) rikkoutumisvaaran vuoksi. Eli onko kenelläkään kokemusta akvaarion lähettämisestä ->seuraukset, ja lähettääkö kukaan edes akvaarioita? Musta se kuullostaa kyllä melko "hassulta" ajatukselta, mutta kuitenkin. Eiköhän se kestä jos pakkaa sen hyvin ja pränttää monta ""HENGENVAARA!! KÄSITELTÄVÄ VAROEN!"" kylttiä paketin päälle..
Joo, Kokemuksia?
Joo, Kokemuksia?
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Voiko akvaariota postittaa turvallisesti?
Ja meinaat että yksikään kuski ottaisi tuollaista pakettia kyytiin? Mikä mahtaisi olla akvaarion UN numero?ElSamuel kirjoitti: Eiköhän se kestä jos pakkaa sen hyvin ja pränttää monta ""HENGENVAARA!! KÄSITELTÄVÄ VAROEN!"" kylttiä paketin päälle..
Joo, Kokemuksia?

Mutta tosiaan jos joku pieni <40 litrainen on kyseessä niin sellaisen vielä voisi saada matkahuollolla kulkemaankin ilman hirvittävää rahtia. Paras vaihtoehto taitaisi olla ihan ilman paketointia lähettää se (kansilasit teipattuna yhteen ja pohjaan kiinni) osoitelappu ja särkyvää-tarrat laseissa.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Toi "Explosive 1.1A" näyttää hyvältä.
Pikemminkin 50-70,80 l.
Nii, ite en kyllä uskaltais tämän kokosta akvaariota lähettää matkahuollolla. Mut toi oliki hyvä idea toi kyytiin ottaminen!
..Vielä kun löytyis se tärkein, AkvaariO!..

Pikemminkin 50-70,80 l.
Nii, ite en kyllä uskaltais tämän kokosta akvaariota lähettää matkahuollolla. Mut toi oliki hyvä idea toi kyytiin ottaminen!
..Vielä kun löytyis se tärkein, AkvaariO!..

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulle on tullut 20 ja 54 litraiset akvaariot Postin kautta. Ja 250 litrainen Matkahuollon mukana. Eipä ole ollut ongelmaa, erilliskäsiteltävinä nuo kulkivat, tuo 54 litrainen taisi olla jotain 18 euroa postikuluineen, 20 litrainen oli vähemmän kun tilasin sen nettikaupasta.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Mistä nettikaupasta löysit tuollaisen 20-litraisen? Kiinnostaisi itseäkin... 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä tilasin viime vuonna Viherkalasta 18-litraisen akvaarion, postista hain sen, se oli ihan vaan siinä akvaarion omassa pahvilaatikossa, kaipa siellä jotkut styroksit oli tukena. Ehjänä tuli perille 

Akvarismia 1992-2014
-
- Member
Itselle tullut 60l matkiksen kautta, ja lähettänyt olen 240l,60l,80, ja 128l. Kaikki ehjinä perille. Kuplamuovia+paksua pahvia ympärille, ja särkyvänä matkaan!
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net
Kyllä nuo menee jos tiukasti pakkaa ja pyytää "käsittele varovasti" -lätkän päälle. Itse olen lähettänyt 54l ja 11l, hyvin ovat tulleet. Lisäksi olen itse saanut 84l.
-
- Advanced Member
En muista millään. Ahti taisi olla tuon pikkuakvaarion merkki, mielessä kummittelee Kalajuttu, mutta ei siellä sivuilla ainakaan enää. On siitä kylläkin n. vuosi kun tuon altaan hommasin.Niina80 kirjoitti:Mistä nettikaupasta löysit tuollaisen 20-litraisen? Kiinnostaisi itseäkin...
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Hätätilauksena taannoin tuli duuniin matkahuollon kautta vajaa parisataalitranen. Ei ollu edes mitenkään ihmeellisesti pakattu. Pahvisuojat kulmissa. Muuten ihan ok.
-
- Advanced Member
Lähetin noin vuosi sitten postin kautta pienen noin 20 litrasen akvaarion. Pakkasin pahvilaatikkoon ja hyvin meni perille, ja ehjänä
....
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Varovasti tarra maksaa 7e lisää matkahuollon kautta. Paljaallaan puu-alustalla, ja ehkä kulmat topattuna, niin kuin Teemu tuossa mainitsikin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?