Iloisesti päästiin yllättymään tuossa aprillipäivänä, kun lehtikalapariskuntani oli päättänyt vääntää kriinumin lehdelle ensimmäisen kutunsa. Ei uskottu sen onnistuvan, koska uros on vielä niin nuori (syksyllä hankittu), joten jätettiin kalaset rauhaan asiaa sen enempää pohtimatta. Kutu ei kuitenkaan vielä seuraavana päivänä ollut hävinnyt ja näytti siltä, että se oli kuin olikin hedelmöittynyt

Olen täysin aloittelija lehtikalojen kasvatuksessa ja mikäli nuo poikaset tuosta nyt pääsevät uimaan asti, niin sitten olisi hyvät neuvot tarpeen. Kovasti olen noita muita keskusteluja aiheesta lueskellut ja paljon hyviä vinkkejä sieltäkin löytyi.
Nyt siis ihan käytännön juttuja esim. tuon munan keltuaisen kanssa, mikä ilmeisesti on hyvää sapuskaa ihan pienille poikasille. Eli eikö se kanamuna keitetä ensin ja siitä kaiveta se keltuainen pois ja sitten murenneta poikasille syötäväksi? Sitten jossain puhuttiin noista mikroeliöistä, että niitä saisi kun laittaa vaikka banaaninkuoren veteen lasipurkkiin ja lasipurkin lämpimälle paikalle esim. aurinkoon ikkunalaudalle? Onko kenelläkään kokemusta asiasta ja olenko ihan hakoraiteilla tässä?
Tietääkö kukaan mistä löytyisi kunnon tietoa noiden poikasten kehityksestä? Jotain olen löytänyt itsekin, mutta tiedonjanoni on tosi suuri ja haluaisin päästä käsiksi kaikkeeen mahdolliseen informaatioon.
Syödessä nälkä kasvaa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Muutkin hyvät vinkit noiden poikasten hoitoon ovat tosi tervetulleita, mikäli jotain uusia oivalluksia siis on tullut.