Järkkyä. Samainen lelu tässä
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Totta on...Henri kirjoitti:Suomen eläinsuojelu laissahan lukee, että kaloja ei saisi pitää alle 40 litraisissa akvaarioissa. En tiiä sitten onko harha tietoo?
Muistan hyvin kun olin liikkeessä käymässä ja sinne tuli lapsiperhe hakemaan kaloja tollaseen purkkiin mikä oli auton takapenkillä juuri kaupasta kannettuna.Teemu Salonen kirjoitti:Aikaa ennen rapuja ja muita pikkuöttiäisiä tuli raumalla paikalliseen halpahalliin 20l:n akvaarioita "täysillä varusteilla". Altaat oli ostettu sinne sisään juuri sopivasti joulun alla. Innokkaat asiakkaat niitä sieltä sitte kanto ja kun tulivat kaloja ostamaan, pettyivät pahasti.
Otin yhteyttä halpahalliin ja kerroin eläinsuojeluasetuksesta. He vetivät altaat heti pois myynnistä ja palauttivat myyjälle. Fiksua toimintaa talousmarkalla. Toivottavasti myös citymarket toimii samoin tai ainakin varustaa tuotteet kyltillä jossa kielletään kalojen asuttaminen moisiin purnukoihin.
Viesti:Alga ensiakvaario: Ette kai oikeasti kaupittele laittoman
> pientä akvaariota oikeiden kalojen pitämiseen.Tuon kokoiseen ei saisi
> laittaa yhtään elävää kalaa. (minimi 40L )
> http://www.leluhuone.fi/product.asp?lang=1&sua=1&s=1816" onclick="window.open(this.href);return false;
Että vastaus riippuu vähän siitä, miten itse kysyjä asiaa lähestyy. Mielestäni saamani vastaus oli ihan asiallinen.Pitäneepä selvittää asiaa maahantuojalta. En ole itse tuosta ollut tietoinen.